7/8/12

Να γιατί ζητάμε τη μείωση των Δημοτικών Τελών!

Οι εισηγήσεις των εκπροσώπων των τριών κοινωνικών φορέων που συμμετέχουν στην κοινή επιτροπή αγώνα για τη μείωση των Δημοτικών Τελών του Δήμου Χανίων, προς το Δημοτικό Συμβούλιο κατά τη διάρκεια της τελευταίας του συνεδρίασης με μοναδικό θέμα το αίτημα ακύρωσης της σχετικής απόφασης με την οποία δημοτικά τέλη και τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης αυξάνονται έως και 250%! Στη συνεδρίαση αυτή η παράταξη της πλειοψηφίας καταψήφισε το αίτημά μας, χωρίς να έχει απαντήσει σε κανένα από τα παρακάτω επιχειρήματα επαρκώς.
 
Εισήγηση εκπροσώπου Πρωτοβουλίας Πολιτών Σούδας Μιχ. Βλαχάκη
 
Οι κάτοικοι των Δημοτικών Ενοτήτων Ακρωτηρίου, Σούδας και Θερίσου δηλώνουμε την απερίφραστη αντίθεσή μας στις αυξήσεις του Τιμολογίου Υδρευσης Αδρευσης και Αποχέτευσης  καθώς και στις αυξήσεις  για το ενιαίο τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού που αποφασίστηκαν για το έτος 2012 απο το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων.
Θεωρούμε αδικαιολόγητη και κοινωνικά άδικη την επιβολή αυξήσεων τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που εμείς, όπως και όλοι οι Ελληνες προσπαθούμε να επιβιώσουμε κάτω από τις γνωστές σε όλους δυσμενέστατες οικονομικές συνθήκες.
Επίσης θεωρούμε ότι οι απόφασεις του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων με τις οποίες  επιβλήθηκαν τα εν λόγω τέλη, 
Α) δεν τεκμηριώθηκαν  μέσω οικονομοτεχνικης μελέτης &
 Β)το ύψος των αυξησεων δεν αιτιολογήθηκε μέσω  συγκεκριμενων ανταποδοτικων εργων ανα Δημοτικη Ενοτητα.
Ως εκ τούτου, και μετα απο συγκεντρωση  3700 υπογραφων ζητούμε την  άμεση ανάκληση των  απόφασεων  του Δημοτικου Συμβουλιου και την εκ νέου διαβούλευση με τη συμμετοχή των Δημοτών!!!

 Τεκμηριονοντας τα παραπάνω παραθέτουμε τα εξής επιχειρήματα :

1)  Στην κανονιστική Αποφαση του ΔΣ δεν υπάρχει Οικονοτεχνικη Μελετη, πλήρως κοστολογημενη  για το ακριβές  πόσο των δαπάνων διεξαγωγής, λειτουργίας και βελτίωσης της αντίστοιχης υπηρεσίας Καθαριότητας Ηλεκτροφωτισμού όπως (αποδοχές εργαζομένων, ανελαστικές δαπάνες υπηρεσιών, εξοπλισμός, συντήρηση, επισκευές, ανανέωση στόλου κτλ. 
´´´´Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου πρέπει να είναι και αιτιολογημένη, ώστε να είναι εφικτός ο έλεγχος της αναλογικότητας που πρέπει να υπάρχει μεταξύ εσόδων και εξόδων (ΣτΕ 981/92, 2623-4/85, 3850/85, 947/86). 
Αυτό σημαίνει ότι από το κείμενο της απόφασης ή από τα στοιχεία που τη συνοδεύουν θα προκύπτουν τα εξής:
 το εμβαδόν των ακινήτων επί των οποίων υπολογίζεται ο οικείος συντελεστής, κατά κατηγορία υπόχρεων (κατοικίες, καταστήματα κ.λ.π.), να είναι υπολογιζόμενο με επίκαιρα και ακριβή στοιχεία (ΣτΕ 60/2010).
 οι δαπάνες αναλυτικά που απαιτούνται για την εν γένει λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, όπως ορίζουν οι διατάξεις των άρθρων 25 παρ. 12 του Ν 1828/89 και 17 του Ν 1080/80.´´´´´

Η Οικονομοτεχνικη Μελετη  επιπροσθέτως  επιβάλλεται να συνοδεύει την αποφαση του Δημοτικου Συμβουλιου στο Διαύγεια.
´´Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου έχει κανονιστικό χαρακτήρα (ΣτΕ 4667/87 ΝοΒ 1990 σελ. 748) και δημοσιεύεται υποχρεωτικά και στο διαδίκτυο (άρθρα 2 και 10 Ν 3861/2010, ΦΕΚ 112/Α).´´ 

2)  Θα μπορουσε να κρατηθει σταθερό το τέλος στην δημοτική ενότητα Χανίων ώστε να συνεχισουν να απολαμβάνουν τις αντίστοιχες παροχές στην καθαριότητα και στον ηλεκτροφωτισμό, και να γίνουν μικρότερες οι αυξήσεις στους περιαστικους  Δήμους.
Οικίες 2011/2012
Χανίων: 1,97 ευρώ. -------------------------- 1,83€ Μείωση 0,14/τμ2
Επαγγελματική Χώροι 2011/2012
Χανίων: 4,80 ευρώ.-----------------------3,90€ Μείωση0,90€/τμ2
Απο την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου στο Δημοτικό Συμβούλιο διαβάζω 
 «από την οικονομοτεχνική μελέτη προκύπτει ότι το κρίσιμο σημείο της ελάχιστης βιωσιμότητας της ανταποδοτικής υπηρεσίας του Δήμου Χανίων προσδιορίζεται στην τιμή 1,83 ευρώ. Το 1,83 ευρώ ευνοεί, ουσιαστικά, το 60% των επιφανειών που είναι στον πρώην Δήμο Χανίων, ενώ ένα ποσοστό 35% περίπου δέχεται αύξηση, )

3α)Να προβλευθουν  όπως το πνεύμα του νομού ορίζει οι 7 κατηγορίες σε οικίες και καταστήματα ώστε να υπάρχει ισονομία στην καταβολή του τέλους σε αυτούς που αποδεδειγμένα ρυπαίνουν και οχλουν περισσότερο, ανεξάρτητως τετραγωνικών!!!!! 
Παράδειγμα απλό  και κατανοητό : οι Μυλοι Κρήτης καθώς και  ολα τα s/m είναι στην ίδια κατηγορία με τα καφενεία, τις ταβέρνες και τα εμπορικά.

´´´´´´(Ανάλογα  με τις παρεχόμενες υπηρεσίες καθαριότητας, το δημοτικό συμβούλιο μπορεί να διακρίνει τους υπόχρεους σε επτά (7) -κατ’ ανώτατο όριο- κατηγορίες και να καθορίσει για κάθε κατηγορία διαφορετικό συντελεστή. Από τις κατηγορίες αυτές, δύο θα αφορούν στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται ως κατοικίες ή για την εγκατάσταση φιλανθρωπικών ή νοσηλευτικών ιδρυμάτων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, με εξαίρεση τις ιδιωτικές κλινικές, και πέντε (5) στεγασμένους χώρους άλλης χρήσεως, όπως καταστήματα, βιομηχανίες κ.λ.π. (άρθρο 1 παρ. 4 Ν 25/75, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 1 του Ν 429/76).´´´´´´

3β)Υπάρχει  οριζόντια εξίσωση στην  χρέωση των επαγγελματικων χωρών ανεξάρτητα των υπηρεσιων που απολαμβανουν. Ετσι για παράδειγμα τα καταστήματα στο Βενετσιανικο Λιμάνι των Χανίων θα πληρώσουν τον ίδιο συντελεστή με τα αντίστοιχα καταστήματα στα Μεγάλα Χωράφια.
Μόνο που εδώ δεν ισχύει η αρχή της αναλογικοτητας γιατι στο Παλαιο Λιμάνι 
Α)υπάρχει καθημερινη αποκομιδή, ίσως και  δυο φορές την ημερα τους μήνες αιχμής,  με  ειδικα απορριμματοφόρα  τα οποία έχουν και αυξημένο κοστολογιο 
Β) οι κάδοι είναι καινούργιοι και καθαροί
Γ) υπάρχουν καθημερινά και συχνά οδοκαθαριστες που επιμελουνται την καθαριότητα και των εξωραισμο,
Δ) ο ηλεκτροφωτισμός γινεται με παραδοσιακά  κολονακιά, είναι επαρκείς και καθόλη την διάρκεια του έτους
Κατα αντιστοιχία δεν ισχύει τίποτα απο τα παραπάνω στα καταστήματα των Μεγάλων Χωραφιών τα οποία θα πληρώσουν ακριβώς τον ίδιο συντελεστη ανά μ2

4) Για να υπάρχει ισονομία και να εφαρμοστεί η αρχη της αναλογικοτητας έτσι ώστε να πληρώνει κάθε επαγγελματικός χώρος ανάλογα του έργου και των υπηρεσιών που του παρέχεται θα μπορούσε να εφαρμοστεί το πλασματικό εμβαδόν οπως ο νόμος ορίζει.
´´´´Ο δήμος γνωστοποιεί στη ΔΕΗ ή τον εκάστοτε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας δύο μόνο συντελεστές ένα για τις κατοικίες και ένα για τους στεγασμένους χώρους άλλης χρήσεως Προσδιορίζει για κάθε υπόχρεο το πλασματικό εμβαδό του χώρου, το οποίο πολλαπλασιαζόμενο επί τον ενιαίο συντελεστή, αποδίδει ποσό τελών ίσο με το γινόμενο του πραγματικού εμβαδού επί τον κατά κατηγορία συντελεστή (εδάφιο γ’ της παρ. 4 του άρθρου 1 του Ν. 25/75 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 1 του Ν.429/79).´´´
Πλασματικό εμβαδό προσδιορίζεται από το δήμο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

´´´Όταν σε κάθε δημοτική ή τοπική κοινότητα των ΟΤΑ που συστάθηκαν με το Ν. 3852/10 ορίζονται διαφορετικοί συντελεστές.´´´

Σε  αμιγώς εποχιακες επιχειρήσεις: ξενοδοχεια κτλ
´´´Στην περίπτωση των βιομηχανιών, κινηματοθεάτρων και εποχιακών γενικά επιχειρήσεων, οι οποίες υποχρεούνται να καταβάλουν τέλη καθαριότητας ανάλογα προς το χρόνο λειτουργίας τους και όχι για διάστημα μικρότερο του τριμήνου. Χρόνος μεγαλύτερος του 15μερου λογίζεται ως ολόκληρος μήνας (άρθρο 5 παρ. 1 Ν 429/76). Ο χρόνος της εποχιακής λειτουργίας ορίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, βάσει προηγούμενης υπεύθυνης δήλωσης του υπόχρεου. Στη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 5 του Ν 429/76 υπάγονται οι επιχειρήσεις που λειτουργούν για ορισμένο χρονικό διάστημα μέσα στο έτος, ενώ για το υπόλοιπο διάστημα μένουν κλειστές. Δεν αποκλείεται όμως από το νόμο η διαφοροποίηση των χώρων μιας επιχείρησης, έτσι ώστε να διακρίνεται το τμήμα αυτής που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και το τμήμα που λειτουργεί εποχιακά και να επιβάλλεται το τέλος ανάλογα με το χρόνο λειτουργίας κάθε τμήματος (ΣτΕ 744/1998 ΔιΔικ 1999 σελ. 510).´´´

5α)Δεν έχει αποτιμηθεί  και αποτυπωθει στην Οικονοτεχνικη Μελετη απο την Δημοτική Αρχή  η μειώσεις  στην μισθοδοσία προσωπικού της υπηρεσίας καθαριότητας και της ΔΕΥΑΧ. που κατα εκτιμήσεις φτάνει και το Ένα εκατομμύριο ευρω ανά  έτος, αυτο απο μονο του θα ελαφρυνε τον αντιστοιχο προυπολογισμο σημαντικα, μειώνοντας  ποσοστιαια τις αυξήσεις των αντιστοιχων τιμολογίων.
5β)Επιπροσθέτως λόγω της οικονομικής κρίσης υπάρχει σαφώς μικρότερη κατανάλωση και κατα συνέχεια μικρότερος όγκος απορριμμάτων άρα μειωμένο παραγομενο εργο απο την υπηρεσία Καθαριότητας. Συνεπώς μείωση έργου και υπηρεσιών συνεπάγεται μείωση ανταποδοτικού τέλους σύμφωνα με την αρχη της αναλογικοτητας.

6)Η κανονιστικη αποφαση πάρθηκε μέσα στο 2012 και σύμφωνα με το γράμμα του νομου θα έπρεπε να εφαρμοστεί το 2013 και όχι να της δωθει Αναδρομική Ισχύς.
´´´Λαμβάνεται το μήνα Οκτώβριο σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 1 του Ν 25/75 και κοινοποιείται στον εκάστοτε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι την 30η Νοεμβρίου και αρχίζει να εφαρμόζεται από 1ης Ιανουαρίου του επόμενου έτους.´´´

Να επισημάνω τέλος ότι η μακρόχρονη εμπειρία  της ΔΕΔΙΣΑ & της  Υπηρεσίας   Καθαριότητας του Δήμου Χανίων σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία,θα ήταν καθοριστικής σημασίας παράγοντες για να αξιοποιηθούν και να δώσουν την χρυση τομή στο προκειμένο θεμα!!!! 
Τα υφισταμενα δρομολόγια των απορριμματοφόρων, η ποσότητα απορριμμάτων ανά κάδο,  η συχνοτητα αποκομιδής ανά περιοχή ειναι στατιστικα στοιχεια χρησιμα τα οποια θα απέδιδαν τελη ανα περιοχή με ισονομία και αναλογικοτητα.

Για όλα τα παραπάνω ζητάμε την ανάκληση της κανονιστικης απόφασης που ορίζει τις αυξήσεις στα τιμολόγια του ενιαίου τέλους καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού που αποφασίστηκαν για το έτος 2012 απο το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων.

Προτείνουμε :

 1α)Την  πλήρη αποτύπωση στην  Οικονομοτεχνικη Μελέτη όλων  των δαπανων  αναλυτικά που απαιτούνται για την εν γένει λειτουργία των υπηρεσιών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, όπως ορίζουν οι διατάξεις των άρθρων 25 παρ. 12 του Ν 1828/89 και 17 του Ν 1080/80. Γνωρίζοντας ποιες είναι οι πραγματικές οικονομικές ανάγκες της υπηρεσίας ανα Δημοτικη Ενοτητα  και ανα εκτελουμενο εργο και συμφωνα με την αρχη της αναλογικοτητας να γίνουν κατοπιν οι  αντίστοιχες  χρεώσεις στους Δημότες.
1β)Στην  οικονομοτεχνικη  Μελετη να αποτυπωθουν οι μειώσεις μισθών και η μείωση παραγόμενου όγκου σκουπιδιών λόγω οικονομικής κρίσης ετσι ωστε να ελαφρυνθει  το ανταποδοτικό τέλος των Δημοτών.
2)Την  χρέωση των επαγγελματικων χωρών αναλογικά  των υπηρεσιων που απολαμβανουν και  όχι με την οριζόντια χρέωση που ισχύει σήμερα.
3)Αυτο μπορεί να εφαρμοστει με την εξάντληση των  7 κατηγοριών που ο νόμος ορίζει, έτσι  ώστε να υπάρχει ισονομία και αναλογικοτητα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στην ανταποδοτικότητα του τέλους που ο χρήστης πληρώνει.
 
 
 
Εισήγηση του εκπροσώπου της Συνέλευσης κατοίκων Βαρυπέτρου Γιάννη Μυλωνάκη

Κύριε Δήμαρχε, κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

ο αγώνας που ξεκίνησαν οι κάτοικοι της τ. κοινότητας Βαρυπέτρου αντιδρώντας στις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΥΑΧ, με τη δυναμική παρουσία τους στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων στις 19-3-2012, συνεχίζεται σήμερα με συναγωνιστές τους κατοίκους της υπόλοιπης Δημοτικής Ενότητας Θερίσου και των Δημοτικών Ενοτήτων Σούδας και Ακρωτηρίου. Οι λίγοι τότε κάτοικοι που αντιδρούσαν, διαισθανόμενοι τα χειρότερα που τους περίμεναν, έγιναν σήμερα πολλοί, όπως φαίνεται από τις χιλιάδες υπογραφές διαμαρτυρίας που κατατέθηκαν στο Δήμο Χανίων, με τις οποίες εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τους υπέρογκους λογαριασμούς που έλαβαν, μετά την εφαρμογή του αυξημένου τιμολογίου.
Ευχαριστίες οφείλουμε στις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που ανταποκρίθηκαν στον αγώνα της κοινής επιτροπής των συνελεύσεων Ακρωτηρίου, Σούδας και Βαρυπέτρου κι επανέφεραν, με αίτημά τους, για συζήτηση σήμερα στο Δ.Σ. Χανίων το θέμα των αυξήσεων τόσο των δημοτικών τελών όσο και των τελών ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης που μας απασχολούν.  
Ενώ οι περισσότεροι Δήμοι της Ελλάδας προσπάθησαν, στα μέτρα των δυνατοτήτων τους, να ελαφρύνουν τους καταναλωτές τους λόγω τηςδύσκολης οικονομικής συγκυρίας των τελευταίωντριών χρόνων, ο Δήμος Χανίων επιδιώκει τηνεξυγίανση της υπερχρεωμένης ΔΕΥΑΧ,φορτώνοντας με αυξήσεις τους πολίτες των πρώην περιαστικών Δήμων που συνενώθηκαν μαζί του.
Με μια νομικά διάτρητη απόφασή του, την 189/19-3-2012, το Δ.Σ. Χανίων ενέκρινε την 21/2012 απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΧ με την οποία προτάθηκε για εφαρμογή, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, η σταδιακή σύγκλιση των τιμολογίων ύδρευσης των Δ.Ε. Σούδας, Ελευθ. Βενιζέλου, Θερίσου και Νέας Κυδωνίας, σε εύρος τετραετίας, με αυτό των Δ.Ε. Χανίων και Ακρωτηρίου, αν και είναι γνωστό ότι τα τιμολόγια αυτά είναι από τα πιο ψηλά σε όλη την Ελλάδα.Παράλληλα εγκρίθηκαν δυσβάστακτες τιμές για τις συνδέσεις με τα δίκτυα ύδρευσης, άρδευσης και αποχέτευσης.  
Η προχειρότητα αντιμετώπισης του θέματος από τη Δημοτική Αρχή, φάνηκε από το γεγονός ότι δεν υπήρξε η προβλεπόμενη από το νόμο εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χανίων προς το Δημοτικό Συμβούλιο για την αναπροσαρμογή των τελών και οι αυξήσεις αποφασίστηκαν χωρίς να υπάρχει καμιά οικονομοτεχνική μελέτη που να τεκμηριώνει την αιτούμενη τιμολογιακή πολιτική και να δικαιολογεί τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα.
Το αυξημένο πάγιο ύδρευσης που επιβλήθηκε, δεν βρίσκει έρεισμα στις σχετικές περί ύδρευσης διατάξεις και στην αρχή της ανταποδοτικότητας,επιβαρύνει δε τους μικρούς καταναλωτές αντί να τους επιβραβεύειΣυγχρόνως η εφαρμογή του κλιμακωτού τιμολογίου, ενώ δίνει την εντύπωση ότι είναι κίνητρο για εξοικονόμηση και συνετή χρήση του νερού, είναι άδικη γιατί δεν λαμβάνει υπόψη γιατη χρέωση της κατανάλωσης κάθε οικογένειας τον αριθμό των μελών της αλλά και τις αυξημένες ανάγκες σε νερό που έχουν οι κάτοικοι που ζουν στα χωριά των πρώην περιαστικών Δήμων, που συνενώθηκαν με την πόλη των Χανίων χωρίς τη θέλησή τους.
Δυσβάστακτες είναι και οι τιμές των τελών άρδευσης, όπως διαμορφώθηκαν με τιςαδικαιολόγητες αυξήσεις (230 %), σε περιοχές που το τοπικό  δίκτυο είναι μικτής χρήσης, κι εξυπηρετεί εκτάσεις της υψηλής ζώνης που δεν καλύπτονται  από τα δίκτυα του Τ.Ο.Ε.Β. και του Ο.Α.Δ.Υ.Κ.,όπως στην τ. Κ. Βαρυπέτρου (Βαρύπετρο –Μυλωνιάνα – Ποτηστήρια – Λυγιδές). Οι παραπάνω αυξήσεις έρχονται να δώσουν τη χαριστική βολή στους αγρότες που βρίσκονται σε δυσοίωνη θέση, με τα προϊόντα  τους να διατίθενται σε εξευτελιστικές τιμές.
Όλα βέβαια τα παραπάνω αποφασίστηκαν μονομερώς από τη ΔΕΥΑΧ και με προχειρότητα, χωρίς να προηγηθεί κάποια διαβούλευση με τους κατοίκους και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών συμβουλίων που όπως φάνηκε στη συνέχεια και αυτάδιαφώνησαν (π.χ.  αποφ. 1/2-4-2012 του Συμβουλίου της Τοπ. Κοινότητας Βαρυπέτρου).
Κατά τη λήψη των παραπάνω αποφάσεων αγνοήθηκαν οι αυξημένες ανάγκες νερού για γεωργική κυρίως χρήση στις περιαστικές περιοχές και οι όποιες ιδιαιτερότητές, όπως τα υδρόμετρα μικτής κατανάλωσης (για χρήση υδροάρδευσης)μέσα στους οικισμούς, για τα οποία υπήρχε ειδική φόρμουλα χρέωσης.
Η νέα Δημοτική Αρχή αναλαμβάνοντας τη διαχείριση στον Καλλικρατικό Δήμο Χανίων του πολυτιμότερου αγαθού για τον άνθρωπο, του νερού,με μια υπερχρεωμένη επιχείρηση, τη ΔΕΥΑΧ, που κληρονόμησε από τον Καποδιστριακό Δήμο Χανίων,επεδίωξε να μας πείσει ότι για να εξασφαλιστούν έργα και να επιτευχθεί η εξυγίανσή της, είναι μονόδρομος οι αυξήσεις στα τιμολόγια των περιαστικών Δημοτικών Ενοτήτων. Χωρίς τη δημιουργία μέχρι σήμερα κάποιου έργου, αλλά χρησιμοποιώντας τα έτοιμα δίκτυα που βρήκε, μετέτρεψε το νερό σε εμπορικό προϊόν επιβάλλονταςτεράστιες αυξήσεις στην τιμή τουόταν τα σπίτια μας χρεοκοπούν, για τη δήθεν υλοποίηση σχεδίων ανάπτυξης,
Επειδή η οικονομία των κατοίκων των περιαστικών Δημοτικών Ενοτήτων στηρίζεταικυρίως στον πρωτογενή τομέα, ο οποίος τείνει να αφανιστεί με την παρούσα οικονομική συγκυρία, ζητούμε να επανέλθουμε στο τιμολογιακό καθεστώς των πρώην Δήμων στους οποίους ανήκαμε. Όσο για την εξυγίανση της ΔΕΥΑΧ, θα πρέπει να καταλάβει η διοίκησή της ότι αυτή μπορεί να επιτευχθεί και μόνο με τις μειώσεις των μισθών που έχει ήδηεπιβάλει στο προσωπικό της.


Εισήγηση του εκπροσώπου της Συνέλευσης Ακρωτηρίου Γιώργου Βασιλάκη

κ.Δήμαρχε και Πρόεδρε της Δ.Ε.ΥΑ.Χ
κ.Δημοτικοί Σύμβουλοι, κ.Πρόεδροι και μέλη των Δημοτικών Κοινοτήτων

Σας είναι γνωστό οτι με την 189/2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η νέα τιμολογιακή πολιτική της Δ.Ε.ΥΑ.Χ για την Υδρευση και Αποχοτέυση για το 2012.
Μετά από εντονες και συνεχείς διαμαρτυρίες χιλιάδων κατοίκων γι αυτή τη νέα τιμολογιακή πολιτική συνεδριάζει σήμερα το Δημ.Συμβούλιο για να ακούσει τις ενστάσεις και τις διαφωνίες μας αλλά και την απεγνωσμένη φωνη του κόσμου που μέρα με τη μέρα  καταληστεύεται και οδηγείται στη φτώχεια, την εξαθλίωση και την ταπείνωση.

Η  Δ.Ε.ΥΑ.Χ, μετά τη συγχώνευσή της με τις Δ.Ε.Υ.Α  Ακρωτηρίου και Νέας Κυδωνίας, ξεκινάει να εφαρμόζει μια νέα τιμολογιακή πολιτική με τις παραπλανητικές αποφάσεις και εξηγούμε:

Με την απόφαση 71/2011 καταργεί το ειδικό τέλος ύδρευσης 80% του άρθρου 10 του ν.1069/80 και το ενσωματώνει στην τιμή νά μ3 νερού, δηλ. αυξάνει την τιμή του νερού κατά 80%. Εδώ λοιπόν βρίσκεται και η παραπλάνηση.
Με την ενσωμάτωση αυτή
1). αυξάνεται το τέλος χρήσης υπονόμου αφού πλέον υπολογίζεται στην νέα τιμή ανά μ3 νερού κατανάλωσης,δηλ. κατά 60% περισσότερο
2). αφαιρεί το δικαίωμα από τον καταναλωτή να ισχυρισθεί οτι σε κάθε λογαριασμό νερού πληρώνει εξειδικευμένα με αυτό το τέλος σε ειδικό λογαριασμόγια να γίνου έργα ύδρευσης κ αποχέτευσης, όπως προβλέπεται από την παρ.1&2 του άρθρου 10 κ παρ.1 του άρθρου 11 του ν.1069/80 και
3)πάνω σε αυτές τις υψηλές τιμές θα εναρμονιστούν σταδιακά οι τιμές τιμολόγησης των υπόλοιπων Δημοτικών Ενοτήτων όπως και η ίδια η Δ.Ε.Υ.Α.Χ. έχει ανακοινώσει. Αυτό βέβαια έχει ήδη αρχίσει να το εφαρμόζει με την απόφαση 189/2012 για την οποία και συζητάμε , επιβάλλοντας υπέρογκες αυξήσεις , αδικαιολόγητες και ατεκμηρίωτες. Πέραν όμως από αυτό περιορίσανε και το εύρος των ποσοτήτων κατανάλωσης με περισσότερες κλίμακες χρέωσης χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμία οικογενειακή κατάσταση, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει ακόμα περισσότερο το κόστος ύδρευσης.
Με ποιά λογική λοιπόν θα πρέπει οι χαμηλές τιμές να εναρμονιστούν με τις υψηλές και δεν θα πρέπει να γίνει το αντίθετο; Όπως ανέφερα προηγουμένως η Δ.Ε.ΥΑ.Χ με την απόφασή της 71/2011 κατήργησε φαινομενικά το ειδικό τέλος 80% αφού το ενσωμάτωσε στην τιμή τιμολόγησης αν μ3 νερού .
Όμως χιλιάδες καταναλωτές  από δεκαετίες πλήρωναν αυτό το ειδικό τέλος με αποκλειστικό σκοπό την μελέτη και την κατασκευή έργων ύδρευσης και αποχέτευσης όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία και το οποίο επισημαίνεται και υπενθυμίζει το Υπουργείο Εσωτερικών με την εγκύκλιο 16/2012 σε όλα τα επίπεδα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με ποιά λογική λοιπόν όλοιεμείς οι χιλιάδες πολίτες που επί δεκαετίες πληρώναμε για να γίνει αποχέτευση θα πρέπει σήμερα να ξαναπληρώσουμε για να συνδεθούμε με το δίκτυο αποχέτευσης. Γιατί θα πρέπει να μπαίνουμε στην ίδιατιμολόγηση  με μια σύνδεση για μια νέα οικοδομή η οποία δεν έχει συνεισφέρει  ούτε ένα ευρώ αλλά και ούτε θα πληρώσει για διάνοιξη βόθρου;
Θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε οτι το δίκτυο αποχέτευσης που  κατασκευάστηκε στους περιαστικούς Δήμους από πόρους του Ταμείου Συνοχής, αλήθεια πέρααπό αυτά τα κονδύλια του Ταμείου Συνοχής ποιός άλλος φορέας διάθεσε χρήματα και από που προήλθαν αυτές χρηματοδοτήσεις και ποιά ήταν εν πάση περιπτώσει η συμμετοχή της Δ.Ε.ΥΑ.Χ;
Όταν επιβλήθηκε το γνωστό χαράτσι στα ακίνητα, ομόφωνα το Δημ.Συμβούλιο με απόφαση του συμπαραστάθηκε στον κόσμο και συμμεριζόταν την αγανάκτησή του . Τότε το χαράτσι επιβλήθηκε με συντελεστή 4€ ανά μ2 κτίσματος. Αλήθεια ξέρετε με τι συντελεστή καλείται να πληρώσει ένα κτίσμα για νασυνδεθεί με το δίκτυο αποχέτευσης ; Με 10€ δηλ. 250 % παραπάνω !Νομίζω οτι και αυτό θα πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη σας.
Αλήθεια από ποιά στοιχεία και ποιά μελέτη προκύπτει αυτό το κόστος αλλά και από ποιά στοιχεία προκύπτει οτι η επεξεργασία των λυμάτων κοστίζει τόσο όσο το 75% της αξίας κατανάλωσης του νερού , τη στιγμή μάλιστα που, σε όλους τους περιαστικούς δήμους το περισσότερο νερό καταναλώνεται για δημιουργία και διατήρηση πρασίνου καθώς και για κήπους;
Αλήθεια με ποιά λογική χρεώνεται στους λογαριασμούς ύδρευσης πάγιο αποχέτευσης και τέλος χρήσης αποχέτευσης χωρίς να υπάρχει σύνδεση στο Δίκτυο. Ειλικρινά διερωτάται κανείς πως γίνεται το κόστος επεξεργασίας των λυμάτων πχ 100μ3  να είναι το ίδιο με 0μ3. Δηλαδή με τη λογική της τιμολόγησης είτε πέφτουν λύματα στο δίκτυο αποχέτευσης είτε όχι, το κόστος λειτουργίας του συστήματος είναι το ίδιο!

Κ.Δήμαρχε και πρόεδρε της Δ.Ε.ΥΑ.Χ: Η επιχείρηση για το 2011 είχε εξοικονόμηση πόρων από τις μειώσεις μισθών του προσωπικού της, εκτιμώ οτι και το 2012 θα είναι το ίδιο και περισσότερο, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης τιμής του νερού από τον ΟΑΔΥΚ.
Αντί λοιπόν να κάνετε μειώσεις στα τιμολόγια και να ελαφρύνετε τον κόσμο, όπως έχει γίνει σε άλλους νομούς, έστω και λίγο, έρχεστε να επιβάλλετε αυτές τις αυξήσεις γι την περαιτέρω εξαθλίωση του κόσμου. Δε θέλετε να κάνετε μειώσεις, αρκεστείτε στις επενδύσεις που σας επιτρέπουν οι πόροι από τις μειώσεις μισθών.
Αλλάξτε επιτέλους πολιτική, ενδιαφερθείτε επιτέλους για την επιβίωση των δημοτών σας και μην τους οδηγείτε άλλο στην αυτοκτονία. Εάν η κεντρική εξουσία δεν ενδιαφέρεται, ενδιαφερθείτε τουλάχιστον εσείς.

Κύριοι Δημ. Σύμβουλοι, πρόεδροι των Δημοτικών Κοινοτήτων,
Για όλα τα παραπάνω και επειδή δεν υπάρχει καμία απολύτως οικονομοτεχνική μελέτη που να στηρίζει την απόφαση 189/2012, θεωρούμε οτι είναι παράνομη αλλά και επειδή θεωρούμε οτι είναι ανάλγητη αφού δεν λαμβάνει υπόψη την σημερινή δυσμενή οι νομική συγκυρία, ζητούμε την ανάκλησή της και την εκ νέου διαβούλευση με τα τοπικά συμβούλια και την κοινωνία αφού πρώτα θα λαμβάνει υπόψη την οικονομική συγκυρία αλλά και θα στηρίζεται στις απαιτούμενεςοικονομοτεχνικές μελέτες στις οποίες θα αποτυπώνονται όλα τα ανταποδοτικά οφέλη που θα προκύπτουν από την όποια τιμολογιακή πολική .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates