4/10/12

Προς "ενοικίαση" το αεροδρόμιο Χανίων

Το αεροδρόμιο Χανίων είναι μέσα στη λίστα με τα αεροδρόμια που θέλει να αξιοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Και όπως προβλέπεται για τα πολιτικο-στρατιωτικά αεροδρόμια, η αξιοποίηση θα αφορά τις "απολύτως απαραίτητες" υποδομές - δηλαδή τον αεροσταθμό.
Φυσικά το ότι το αεροδρόμιο Χανίων είναι ενταγμένο στο ΤΑΙΠΕΔ το ξέρουμε εδώ και ένα χρόνο. Η υπόθεση όμως του αεροδρομίου είναι περιπλεγμένη με το έργο επέκτασής του, για το οποίο με πρωτοσέλιδό μας στον έντυπο Πολίτη των Χανίων είχαμε προειδοποιήσει πως δεν πρόκειται να γίνει, καθώς το μπολοκάρουν μεγάλα συμφέρονται από το Ηράκλειο. Ακόμα κι αν αυτό άλλαξε και το έργο δρομολογήθηκε ξανά, το ερώτημα είναι, αν ο επενδυτής που θα νοικιάσει τον αεροσταθμό θα τον πάρει με το έργο τελειωμένο, ή θα το κάνει ο ίδιος. Φυσικά, το έργο, που είναι να γίνει με ευρωπαϊκά κονδύλια, έχει μπλοκαριστεί πάλι, αυτή τη φορά από τον Ομιλο Μπόμπολα που έκανε ένσταση, γιατί δεν του το έδωσαν. Και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε, αν ο ίδιος όμιλος θα εκδηλώσει ενδιαφέρον και για την αξιοποίησή του. Ισως, αν του το δώσουν, να "επιτρέψει" στο ελληνικό δημόσιο να του το φτιάξει πρώτα....
 Εχω τη διαίσθηση ότι η υπόθεση αυτή θα εξελιχθεί σε σκάνδαλο, που όπως πάντα, θα φροντίσουν να το κουκουλώσουν οι πολιτικοί παράγοντες των Χανίων με τη συνεργασία των μέσων ενημέρωσής τους.
Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει τους Ακρωτηριανούς ειδικά, είναι ότι, ο όποιος επενδυτής, πιθανότατα θα θέσει ως όρο, την υλοποίηση του έργου του νέου δρόμου σύνδεσης ΒΟΑΚ-Αεροδρόμιο, του οποίου η χάραξη καταστρέφει ολοκληρωτικά όλη τη νότια πλευρά του Ακρωτηρίου. Και είναι ζήτημα αν θα βρεθει τότε, ένας Δήμαρχος, ένας αντιπεριφερειάρχης, να υπερασπιστούν τον έρημο τούτο τόπο μας.
Εδώ, περισσότερα για το ιστορικό της υπόθεσης. http://chania-politis.blogspot.gr/2011/05/blog-post_18.html και http://chania-politis.blogspot.gr/2012/03/blog-post_9913.html



Ακολουθεί το δελτιο τύπου από το ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα:
Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας και που αποτελεί εμπορική είσοδο των Βαλκανίων/Κεντρικής Ευρώπης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.
Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.
Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους,  τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates