2/3/12

H GOOGLE ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΧΑΦΙΕΣ

Aφού συνέλεξε καλά καλά τα προσωπικά μας δεδομένα με τα διάφορα προγράμματά της η Google κάνει το τελικό βήμα μετατροπής της στο Μεγάλο Αδελφό, ενεργοποιώντας τη νέα πολιτική δεδομένων της.



Από χθες η Google συγκεντρώνει ουσιαστικά 60 διαφορετικές πολιτικές προστασίας δεδομένων σε μία και μοναδική, με την εταιρεία να υποστηρίζει ότι οι αλλαγές είχαν ως στόχο να απλοποιηθεί η πολιτική της και δεν θα έχουν ουσιαστικές επιπτώσεις στους χρήστες, καθώς αφορούν, κυρίως κωδικοποιήσεις πρακτικών που εφαρμόζονται εδώ και καιρό. Κεντρικό στοιχείο στη νέα πολιτική, όμως, είναι η δυνατότητα της εταιρείας να μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα, που συλλέγει μία υπηρεσία της, με άλλες πλατφόρμες της.

 Δεδομένου ότι οι διαφορετικές υπηρεσίες της Google είναι πραγματικά αμέτρητες, η εταιρεία είχε δημιουργήσει περισσότερες από 60 πολιτικές για το πώς διαχειρίζεται τα στοιχεία που καταγράφει. Τώρα όλες αυτές, οι υπηρεσίες θα αρχίσουν να περιστρέφονται γύρω από το Google+ προκειμένου να το προβάλουν και να το υποστηρίξουν όσο περισσότερο γίνεται. Έτσι η εταιρεία αποφάσισε να συγχωνεύσει όλες τις πολιτικές της σε μία.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παρόλο που δεν της επιτρέπεται να συγκεντρώσει περισσότερα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, μπορεί να επεξεργαστεί με περισσότερους τρόπους τις πληροφορίες, που έχει στη διάθεσή της και να διαμορφώσει πιο σύνθετα προφίλ για τους χρήστες της. Για τη Google πρωταρχικός στόχος βεβαίως είναι η προσέλκυση διαφημίσεων.

Οι επικριτές της κίνησης αυτής της Google, σημειώνουν ότι η εταιρεία θα έχει ουσιαστικά πρόσβαση σε όλες τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, με αποτέλεσμα να μπορεί να σκιαγραφήσει όχι μόνο την καταναλωτική τους συμπεριφορά, αλλά ευρύτερες πτυχές του χαρακτήρα και των πεποιθήσεών τους.

 Αντιδράσεις
 
Αμφιβολίες για τη νομιμότητα των κινήσεων της εταιρείας, οι οποίες είχαν προαναγγελθεί από τον Ιανουάριο, εξέφρασε πρώτη η αρμόδια ρυθμιστική αρχή της Γαλλίας, CNIL, η οποία και ζήτησε τη διεξαγωγή πανευρωπαϊκής έρευνας.

Η Επίτροπος Δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Βίβιαν Ρέντινγκ, ανακοίνωσε χθες πως οι αρχές προστασίας δεδομένων ανά την Ευρώπη κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η νέα πολιτική της Google εγείρει σοβαρότατες ανησυχίες σχετικά με τη συμβατότητά της με το κοινοτικό Δίκαιο.

«Από πολλές απόψεις (υπάρχει παραβίαση). Καταρχήν δεν έχει διαβουλευθεί κανέναν, η πολιτική της δεν συνάδει με το νομοθετικό πλαίσιο για τη διαφάνεια και χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα ατόμων προκειμένου να τα παραδώσει σε τρίτα μέρη- κάτι στο οποίο οι χρήστες δεν έχουν συμφωνήσει» ανέφερε η επίτροπος Ρέντινγκ. «Η προστασία των προσωπικών δεδομένων είναι βασικός κανόνας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν πρόκειται για ''αν'', αλλά για ''πρέπει''» τόνισε.

Το street view σε ρόλο παγκόσμιου χαφιέ

Να υπενθυμίσουμε ότι η Google έχει ήδη διαβιβάσει τα προσωπικά δεδομένα που συνέλεξε τυχαία κρατώντας τις ιδιωτικές ανταλλαγές στη διάρκεια φωτογραφικών λήψεων για την εφαρμογή της Street View. Οι πληροφορίες αυτές διαβιβάστικαν αρχικά στις γερμανικές, γαλλικές, ισπανικές και ιταλικές αρχές προστασίας δεδομένων, οι οποίες προβλέπουν αυτή τη στιγμή ποινική διερεύνηση της υπόθεσης, σύμφωνα με το γενικό διευθυντή της εταιρείας Σμιτ.
«Η Google ετοιμάζεται επίσης να δημοσιεύσει τα αποτελέσματα ενός εξωτερικού ελέγχου» πρόσθεσε, ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα που είχαν επιφορτισθεί να φωτογραφίζουν τους δρόμους για τη View Street κατέληγαν να καταγράφουν προσωπικές πληροφορίες που ανταλλάσσονταν ανάμεσα σε υπολογιστές και ανοικτά ασύρματα δίκτυα wi-fi, τα οποία στη συνέχεια αναμεταδόθηκαν μέσω μη ασφαλών συστημάτων.
Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο μεταξύ των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν να περιλαμβάνονται τραπεζικά δεδομένα και δεδομένα ιδιωτικής αλληλογραφίας. «Ας είμαστε ξεκάθαροι, έχουμε καρφωθεί» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates