Τους έχουν πει “νταβατζήδες”, “νεκροθάφτες της ενημέρωσης”, “ντελίβερι μπόις” της εκάστοτε εξουσίας, διαπλεκόμενους.Ο λόγος για τους εκδότες που κρατούν στα χέρια τους τα Μέσα Μαζικής Εξημέρωσης στην Ελλάδα. Που αποφασίζουν τι θα δούμε και τι θα διαβάσουμε καθημερινά, ανάλογα με τα συμφέροντά τους. Εφημερίδες και κανάλια έχουν παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην κατάντια της Ελλάδας. Μπόμπολας, Ψυχάρης, Αλαφούζος και πολλοί άλλοι επί χρόνια κρατούν στα χέρια τους το πολυτιμότερο αγαθό, αυτό της καθημερινής ενημέρωσης και παίζουν στο δικό τους ταμπλό.
Μόνο που τα τελευταία χρόνια οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν φέρει την ενημέρωση στο διαδίκτυο. Εκεί μπορεί να βρει κανείς τα πάντα: Από τις καθεστωτικές ιστοσελίδες μέχρι τα ανατρεπτικά μπλογκ. Και σίγουρα μπορεί να βρει και περισσότερες αλήθειες. Αμέσως τα… τζιμάνια οι εκδότες αντιλήφθηκαν ότι το παντεσπάνι βρίσκεται πλέον στο ίντερνετ. Τόσο η δύναμη όσο και η διαφήμιση που σιγά – σιγά πάει προς το διαδίκτυο. Και όσο στην Ελλάδα θα αυξάνεται η διείσδυση στο ίντερνετ τόσο τα target group που ενδιαφέρουν τους διαφημιστές θα βρίσκονται μπροστά από έναν υπολογιστή.
Κατάλαβαν λοιπόν οι εκδότες ότι τα… μπικικίνια βρίσκονται στο ίντερνετ και άρχισαν να ενισχύουν τις ιστοσελίδες τους, να βγάζουν καινούργιες, να επενδύουν στις νέες τεχνολογίες. Εσχάτως μάλιστα μάθαμε ότι ιδρύθηκε και Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου.
Στην Ένωση συμμετέχουν οι Prime Media (Newsbeast), ΔΟΛ, Πήγασος, Ναυτεμπορική, Αττικές Εκδόσεις, Αθηνόραμα, ANT1, Star και 24Media. Πρόκειται για μια Ένωση η οποία αναπαράγει το μοντέλο της Ένωσης Εκδοτών Ημερησίων Εφημερίδων.
Υπέροχα, λοιπόν. Το τόσο πετυχημένο μοντέλο των εφημερίδων μεταφέρεται και στο ίντερνετ. Θέλουν να το κάνουν δηλαδή κι αυτό σαν τις εφημερίδες και τα κανάλια τους. Καθεστωτικό και διαπλεκόμενο που θα υπηρετεί τα συμφέροντα αυτών που πληρώνουν.
Μπράβο, ωραία η πρωτοβουλία. Αφού ξεζούμισαν την εφημερίδα ήρθε η ώρα να φάνε κι από το διαδίκτυο. Και φυσικά να πουλήσουν και πάλι ψέματα.
Όμως εδώ έχουν να κάνουν με άλλα κόλπα. Διότι τα μπλογκς μπορούν να λένε την αλήθεια χωρίς να έχουν αφεντικά κάποιους από τους μεγάλους εκδότες.
Κι αυτό πονάει τους παραδοσιακούς νταβατζήδες που δε θέλουν με τίποτε να φτάνει η αλήθεια στον κόσμο.
Μόνο που τα τελευταία χρόνια οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν φέρει την ενημέρωση στο διαδίκτυο. Εκεί μπορεί να βρει κανείς τα πάντα: Από τις καθεστωτικές ιστοσελίδες μέχρι τα ανατρεπτικά μπλογκ. Και σίγουρα μπορεί να βρει και περισσότερες αλήθειες. Αμέσως τα… τζιμάνια οι εκδότες αντιλήφθηκαν ότι το παντεσπάνι βρίσκεται πλέον στο ίντερνετ. Τόσο η δύναμη όσο και η διαφήμιση που σιγά – σιγά πάει προς το διαδίκτυο. Και όσο στην Ελλάδα θα αυξάνεται η διείσδυση στο ίντερνετ τόσο τα target group που ενδιαφέρουν τους διαφημιστές θα βρίσκονται μπροστά από έναν υπολογιστή.
Κατάλαβαν λοιπόν οι εκδότες ότι τα… μπικικίνια βρίσκονται στο ίντερνετ και άρχισαν να ενισχύουν τις ιστοσελίδες τους, να βγάζουν καινούργιες, να επενδύουν στις νέες τεχνολογίες. Εσχάτως μάλιστα μάθαμε ότι ιδρύθηκε και Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου.
Στην Ένωση συμμετέχουν οι Prime Media (Newsbeast), ΔΟΛ, Πήγασος, Ναυτεμπορική, Αττικές Εκδόσεις, Αθηνόραμα, ANT1, Star και 24Media. Πρόκειται για μια Ένωση η οποία αναπαράγει το μοντέλο της Ένωσης Εκδοτών Ημερησίων Εφημερίδων.
Υπέροχα, λοιπόν. Το τόσο πετυχημένο μοντέλο των εφημερίδων μεταφέρεται και στο ίντερνετ. Θέλουν να το κάνουν δηλαδή κι αυτό σαν τις εφημερίδες και τα κανάλια τους. Καθεστωτικό και διαπλεκόμενο που θα υπηρετεί τα συμφέροντα αυτών που πληρώνουν.
Μπράβο, ωραία η πρωτοβουλία. Αφού ξεζούμισαν την εφημερίδα ήρθε η ώρα να φάνε κι από το διαδίκτυο. Και φυσικά να πουλήσουν και πάλι ψέματα.
Όμως εδώ έχουν να κάνουν με άλλα κόλπα. Διότι τα μπλογκς μπορούν να λένε την αλήθεια χωρίς να έχουν αφεντικά κάποιους από τους μεγάλους εκδότες.
Κι αυτό πονάει τους παραδοσιακούς νταβατζήδες που δε θέλουν με τίποτε να φτάνει η αλήθεια στον κόσμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου