8/11/12

H τρόικα βάζει χέρι και στους εφοπλιστές1

του Νίκου Μουντάκη
 Παρά τις αντιδράσεις της ελληνικής κυβέρνησης και τη διαφωνία της... Χρυσής Αυγής η τρόικα επέμεινε και πέρασε τελικά τη θέση της για μείωση των κρατικών επιδοτήσεων για τις άγοντες γραμμές καθώς εντοπίστηκε σπατάλη και διασπάθιση δημοσίου χρήματος με αδιαφανείς διαδικασίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία η Ελλάδα αύξησε εν μέσω οικονομικής κρίσης τις επιδοτήσεις για τις άγονες γραμμές οι οποίες ξεπερνούν πλέον τα €100 εκατ. 
Το Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή περιλαμβάνει περικοπές €18 εκατ. στις χρηματοδοτήσεις των άγονων γραμμών και αύξηση των φόρων στην ποντοπόρο ναυτιλία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εφοπλιστές έχουν αντιδράσει σθεναρά και στις δυο περιπτώσεις απειλώντας ακόμα και με αποχώρηση από την Ελλάδα. Παρ' όλα αυτά με την επιμονή της τρόικας η κυβέρνηση αναγκάστηκε να βάλει "χέρι" στους εφοπλιστές τόσο της επιβατηγού όσο και της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Σε ότι αφορά τις άγοντες γραμμές το συνολικό ποσό μείωσης θα αγγίξει τα προσεχή τρία χρόνια τα 18 εκατομμύρια ευρώ, με τα περισσότερα χρήματα -15 εκατ. ευρώ- να κόβονται το 2013.
Οι τροϊκανοί ζητούν αλλαγές στους διαγωνισμούς για την κάλυψη των άγονων γραμμών και τροποποίηση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, ώστε να περιοριστούν οι κρατικές επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα, οι οποίες έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια ευρώ. 
Οι αντιδράσεις των εφοπλιστών περνούν πλαγίως και μέσα από Media τα οποία διατηρούν κοντινές και... στενές σχέσεις μαζί τους όπως το Πρώτο Θέμα, η Metro και άλλα...
Σε δημοσίευμά του το protothma.gr προσπαθεί να περάσει πλαγίως γραμμή για τις άδικες,,, περικοπές στις επιδοτήσεις οι οποίες αναγκάζουν τους "καημένους" τους εφοπλιστές να επωμίζονται τεράστια κόστη...
Αυτό βέβαια που ξεχνάει να αναφέρει το Πρώτο Θέμα είναι ότι η αύξηση του 2,4% που δόθηκε στα εισιτήρια θα επιβαρύνει τη μέση οικογένεια και θα βοηθήσει τους εφοπλιστές οι οποίοι μόνο χαμένοι δεν είναι από τη δραστηριοποίησή τους... Συνεπώς το ισχυρό εφοπλιστικό κεφάλαιο θα αναπληρώσει και με το παραπάνω στις απώλειες από τον πληθωρισμό ο οποίος προβλέπεται αρνητικός το επόμενο έτος....
Σε ότι αφορά γενικότερα την ακτοπλοΐα, το μνημόνιο προβλέπει αλλαγή του νόμου 2932 του 2001 μέχρι τον προσεχή Μάρτιο, ώστε να υπάρξει ευελιξία σε ότι αφορά τις απαιτήσεις επάνδρωσης των πλοίων, οι οποίες αποσυνδέονται από τις ελάχιστες υποχρεώσεις δρομολόγησης. 
Η τρόικα αφού διαπίστωσε ότι στην Ελλάδα οι εφοπλιστές πληρώνουν λιγότερα και από τη... Μάλτα αποφάσισε να εισάγει τον φόρο τονάζ ο οποίος θα αποφέρει συνολικά επιπλέον έσοδα της τάξης των €100 εκατ. ισοσκελίζοντας τις επιδοτήσεις με τα έσοδα από τη ναυτιλία ώστε τουλάχιστον σε λογιστική βάση το Δημόσιο να μην πληρώνει τους εφοπλιστές... 
Με βάση τα σημερινά δεδομένα στην ίδια περίοδο, οι πληρωμές θα ανέρχονταν στα επίπεδα των 50 - 56 εκατ. ευρώ. 
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς προκύπτει μία μέση επιβάρυνση ύψους  40.000 ευρώ το χρόνο για κάθε πλοίο από τα 862 συνολικά που είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates