Του ΜανώληΠερακάκη
Σημαντικό ερευνητικό έργο του παραρτήματος Χανίων των ΤΕΙ Κρήτης «κάθεται» επί δύο χρόνια, λόγω καθυστέρησης στην αξιολόγησή του. Τόσο αυτό όσο και οι ελλείψεις στο ακαδημαϊκό προσωπικό τμημάτων, αναδεικνύει το ποιος έχει την ευθύνη για την κατάντια στην ανώτερη Παιδεία – και σίγουρα αυτός δεν είναι η Ακαδημαϊκή κοινότητα.
Στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις του, που βρίσκονται δίπλα ακριβώς από το κτίριο που στεγάζεται το Παράρτημα Χανίων του ΤΕΙ Κρήτης στη Χαλέπα, μετεγκαταστάθηκε από τον περασμένο Ιανουάριο το Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος του Ανώτατου Τεχνολογικού Ιδρύματος. Το νέο κτίριο της σχολής το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2003, εκτείνεται σε μια συνολική επιφάνεια 4000 τ.μ. που αναπτύσσεται σε 4 ορόφους και σ’ αυτό δόθηκε η δυνατότητα να στεγασθούν όλες οι δραστηριότητες και ο εργαστηριακός εξοπλισμός της. Για παράδειγμα εκεί σε άνετους χώρους εγκαταστάθηκε το Μηχανουργείο, που έχει πολύ μεγάλη ιστορία στο Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, ενώ και τα υπόλοιπα εργαστήρια που είχαν ανάγκη στο παρελθόν από μεγαλύτερες αίθουσες, όπως εκείνα του Ελέγχου Ποιότητας Εδαφικών και Υδατικών Πόρων και της Περιβαλλοντικής Χημείας και Βιοχημικών Διεργασιών, απέκτησαν σύγχρονες και ευρύχωρες υποδομές, κάνοντας έτσι πιο εύκολο το έργο των σπουδαστών της Σχολής.
Ο προϊστάμενος του παραρτήματος και Καθηγητής του Τμήματος Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος Γιώργος Σταυρουλάκης υπογράμμισε ότι «τα δύο τελευταία εργαστήρια του Τμήματος δεν διέθεταν προηγουμένως τους σωστούς χώρους που θα κάλυπταν τις δεδομένες ανάγκες που είχαν. Ανάλογα δόθηκε μεγάλη επιφάνεια στο νέο οίκημα στα δύο εργαστήριά μας, τα οποία καλύπτουν τις τεχνολογίες των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (Εργαστήρια Σχεδιομελέτης και Κατεργασιών και Ανανεώσιμων Ενεργειακών Τεχνολογιών) και φυσικά για να στεγασθούν οι εγκαταστάσεις των Εργαστηρίων Γεωφυσικής και Σεισμολογίας και Περιβαλλοντικής Γεωπληροφορικής (Μετεωρολογίας) που λειτουργούν στο Ιδρυμα. Στους χώρους του νέου κτιρίου έχουν εξοπλισθεί και λειτουργούν ήδη έξι αίθουσες διδασκαλίας, ενώ έχει παραχωρηθεί χώρος και σε τρία Εργαστήρια του Τμήματος Ηλεκτρονικής του ΤΕΙ, έτσι ώστε και αυτά να έχουν στη διάθεσή τους ένα μεγαλύτερο χώρος για τις ανάγκες τους».
Ο ίδιος πρόσθεσε «θεωρώ ότι το προηγούμενο ακαδημαϊκό εξάμηνο οι φοιτητές του παραρτήματος των ΤΕΙ Κρήτης στα Χανιά έδειξαν την ικανοποίησή τους για την υψηλή υποδομή που βρίσκεται στη διάθεση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής τους δραστηριότητας. Παράλληλα όμως έχω να πω ότι δεν έχει έρθει καινούργιος εξοπλισμός στο Τμήμα. Και ήδη για όλα τα ερευνητικά προγράμματα τα οποία θα μπορούσαν να έχουν ένα μικρό εξοπλισμό (γιατί τώρα τα ερευνητικά προγράμματα δεν δικαιολογούν μεγάλους εξοπλισμούς) περιμένουμε την έναρξή τους. Φανταστείτε ότι υπάρχει ερευνητικό έργο το οποίο «κάθεται» αυτή τη στιγμή εδώ και δύο χρόνια και περιμένει την έναρξη υλοποίησής του, γιατί δεν έχει βγει ακόμα η τελική του αξιολόγηση. Αυτό το γεγονός, όπως και η καθυστέρηση στα μεταπτυχιακά έχει άμεσο αντίκτυπο και στα οικονομικά του τμήματος, για τον απλούστατο λόγο ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων του καλύπτεται από τη χρηματοδότηση που καταφέρνουν να λάβουν οι υπεύθυνοι των Εργαστηρίων από διάφορα ανταγωνιστικά προγράμματα».
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
Σημειώνεται ότι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει το τμήμα που λειτουργεί εδώ και 12 χρόνια στο Ιδρυμα, έχει να κάνει με την έλλειψη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, που αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για την υλοποίηση του ακαδημαϊκού έργου. Ο κ. Σταυρουλάκης τόνισε χαρακτηριστικά ότι «το εκπαιδευτικό προσωπικό στο τμήμα έχει καλυφθεί εν μέρει, αλλά δυστυχώς υπάρχουν προκηρύξεις που καθυστερούν πάρα πολύ. Ακόμα και οι εξελίξεις των συναδέλφων είχαν «παγώσει». Στο πλαίσιο των οικονομικών περικοπών που γίνονται αυτή την περίοδο στη χώρα μας, το Υπουργείο Παιδείας μας ανακοίνωσε επίσημα ότι οι περιπτώσεις 3-4 θέσεων μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού μπήκαν στο ράφι και είναι αβέβαιο πότε θα προχωρήσει η πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού. Οι ωρομίσθιοι είναι μία λύση, η οποία έχει αξιοποιηθεί και ευτυχώς για το Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος η διαδικασία επιλογής είναι τέτοια, που εξασφαλίζεται υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπενθυμίζω ότι όλο σχεδόν το εκπαιδευτικό προσωπικό του τμήματος διαθέτει, πέρα απ’ το πανεπιστημιακό δίπλωμα και μεταπτυχιακό τίτλο μάστερ ή διδακτορικό. Εχουμε λοιπόν ένα πολύ καλό στελεχιακό δυναμικό, αλλά είναι άλλη η δυνατότητα εργασίας ενός ανθρώπου που είναι σε καθεστώς ωρομίσθιας εργασίας και αλλιώς είναι ένας άνθρωπος ο οποίος βλέπει αυτό το Ιδρυμα από μέσα και είναι αναπόσπαστο κομμάτι του, επειδή είναι μόνιμο και έχει εργασιακή ασφάλεια».
Υπογραμμίζεται ότι το Τμήμα Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος ιδρύθηκε με σκοπό την παροχή γνώσης και την ανάπτυξη έρευνας σε αντικείμενα που αφορούν τον εντοπισμό, την αξιολόγηση και την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, τις τεχνολογίες διαχείρισης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος, τον εντοπισμό, την παρακολούθηση και τη διαχείριση της περιβαλλοντικής ρύπανσης, τη γεωφυσική και τη διαχείριση φυσικών καταστροφών, τη γεωπληροφορική, την αειφόρο ανάπτυξη και τις κατασκευαστικές και σχεδιαστικές τεχνολογίες. Οι απόφοιτοι του τμήματος έχουν τις απαραίτητες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις και εμπειρίες εφαρμογής, ώστε να δραστηριοποιούνται επαγγελματικά ως πτυχιούχοι Τεχνολόγοι Μηχανικοί Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες, για να μελετούν, να σχεδιάζουν, ν’ αναπτύσσουν, να ελέγχουν και να υποστηρίζουν συστήματα διαχείρισης των Φυσικών Πόρων και του Περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τον κ. Σταυρουλάκη «το τμήμα βρίσκεται σε μία ιδιαίτερα ανοδική τροχιά τα τελευταία χρόνια όσον αφορά και στην επίδοση των φοιτητών του και στην επαγγελματική πορεία των πτυχιούχων του. Φοιτητές άρχισαν ν’ αποφοιτούν από το Τμήμα κατά το ακαδημαϊκό έτος 2003-2004 και μέχρι το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 έχουν αποφοιτήσει συνολικά 240 φοιτητές, ενώ στα μισά του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους έχουν ήδη αποφοιτήσει 45 ακόμα φοιτητές. Δυστυχώς τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων μας βρίσκονται ακόμα στο συρτάρι του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει προχωρήσει ακόμα η θεσμοθέτησή τους».
Περισσότερα | στη σελίδα μας στο facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου