23/10/12

Ομολογεί την απίστευτη σπατάλη πόρων του ΕΣΠΑ ο Δήμος Χανίων!

Με μία κατάπτυστη απάντηση, ο Δήμος Χανίων επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ του newsbomb ότι έδωσε 164.508,81 ευρώ για 70 κοινόχρηστα ποδήλατα. Και αντί να δικαιολογηθεί για τις τιμές με τις οποίες τα αγοράζει, μας λέει ότι δεν τα αγοράζει με λεφτά των πολιτών, αλλά με λεφτά του ΕΣΠΑ. Το οποίο ο Δήμος θεωρεί πως δεν είναι δημόσιο χρήμα. Αλλά τότε τί είναι; ιδιωτικό; Μήπως το χρήμα αυτό δεν το πληρώνουν φορολογούμενοι; Μήπως για τις σπατάλες αυτές δεν εγκαλούμαστε από τους ευρωπαίους και τους δανειστές μας; Αλλά σε μια τόσο δύσκολη για τον κόσμο περίοδο, μια τόσο μεγάλη πρόκληση, μόνο ηλίθιους μπορεί να πείσει πως γίνεται για το καλό της πόλης. Με συμπαθάτε, αλλά με 2,5 χιλιάρικα ανά ποδήλατο, είναι πολλά. Και είναι πολλά ακόμα και για το ΕΣΠΑ, τη στιγμή που ο Δήμος έχει τεράστιες ανάγκες σε σχολική στέγη, για παράδειγμα.
Τέτοιο θράσος πια!!!!



Το δημοσίευμα του newsbomb

Σε καιρούς χαλεπούς που η ελληνική κυβέρνηση πιέζεται για την ψήφιση απάνθρωπων μέτρων και οι Έλληνες πολίτες αδυνατούν να καλύψουν ακόμη και τις καθημερινές τους ανάγκες, ο Δήμος Χανίων ψάχνει ποδήλατα!
Αντί να αγωνιστούν για τον συνάνθρωπό τους, σπαταλούν πακτωλό χρημάτων στο βωμό της «ψυχαγωγίας».
Η προκήρυξη του Δήμου Χανίων για Προμήθεια και Εγκατάσταση Σταθμών Αυτόματης Διάθεσης Ποδηλάτων στην Παλιά Πόλη του Δήμου Χανίων ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Η εν λόγω προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού, αφορά την αγορά 70 ποδηλάτων, με χρηματοδότηση μέσω των ΕΣΠΑ, με το ποσό των 164.508,81 ευρώ.
Δηλαδή 2.350 ευρώ ανά ποδήλατο! Τζάμπα έτσι;
Ιδού η διακήρυξη:
Ο Δήμος Χανίων με διεύθυνση Κυδωνίας 29, Χανιά Κρήτης, Τ.Κ. 73135, τηλ. 2821341600, fax 2821093300, προκηρύσσει Ανοιχτό Δημόσιο Διαγωνισμό, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή και με σφραγισμένες προσφορές για την Προμήθεια και Εγκατάσταση Σταθμών Αυτόματης Διάθεσης Ποδηλάτων στην Παλιά Πόλη του Δήμου Χανίων, στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο «Υλοποίηση εναλλακτικών τρόπων κυκλοφορίας για τη μείωση εκπομπών αέριων ρύπων» σύμφωνα με τις διατάξεις που προβλέπονται από τον ΕΚΠΟΤΑ (Υπ.Απ.11389/93). Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας είναι εκατόν εξήντα τέσσερις χιλιάδες, πεντακόσια οχτώ ευρώ και ογδόντα ένα λεπτά (164.508,81€) συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. Ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση τεσσάρων (4) σταθμών αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων με εβδομήντα (70) ποδήλατα. Οι Σταθμοί θα τοποθετηθούν σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου και κάθε σταθμός θα έχει τις ακόλουθες θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων:
  1. Σταθμός 1: Πλατεία Τάλω – Δέκα (10) Θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων
  2. Σταθμός 2: Πλατεία Κατεχάκη – Δεκαπέντε (15) θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων
  3. Σταθμός 3: Πλατεία Δευκαλίωνος (Πύλη της Άμμου-Πάρκινγκ) – Είκοσι Δύο (22) θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων
  4. Σταθμός 4: Πλατεία Ταξ. Μαρκοπούλου – Είκοσι Τρεις (23) θέσεις ποδηλάτων
Πάμε τώρα στα ωραία.
Με μια καλή προσφορά χονδρικής αγοράζεις 70 ποδήλατα περίπου με 4.000 ευρώ. Περισσεύουν 160.000 ευρώ.
Πόσα χρειάζονται για κάθε ένα από τους 4 «σταθμούς» με μπάρες;
40.000 χιλιάρικα ευρώπουλα ανά σταθμό;
Σαν πολλά δεν είναι ή πρέπει να φτάσουν για όλους;
Όσον αφορά το όλο εγχείρημα ας θυμίσουμε την κατάληξη που είχαν τα προηγούμενα ποδήλατα που είχαν εγκαταστήσει οι «ποδηλάτες» στην αγορά. Πολύ όμορφη κίνηση, δεν διαφωνούμε αλλά τέτοιες κινήσεις δυστυχώς γίνονται σε πολιτισμένα και εύπορα κράτη...
Αν θέλουν να «χαρίσουν» ποδήλατα τότε ας το κάνουν με τα λεφτά τους και όχι με αυτά του κράτους.
Ανοχή τέλος για όσους κατασπαταλούν το δημόσιο χρήμα!

και η απάντηση του Δημου:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΧΑΝΙΩΝ ΣΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΓΙΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ   Με αφορμή δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα σας υπό τον τίτλο «Ο Δήμος Χανίων θα ξοδέψει 164.508 ευρώ για αγορά ποδηλάτων!» μέσω του οποίου αφήνονται από τον συντάκτη αυτού υπόνοιες για κατασπατάληση δημόσιου χρήματος και προς αποκατάσταση της αλήθειας, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
  1. Ο Δήμος Χανίων προχώρησε πρόσφατα στην προκήρυξη Ανοιχτού Δημόσιου Διαγωνισμού, με κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή και με σφραγισμένες προσφορές για την Προμήθεια και Εγκατάσταση τεσσάρων Σταθμών Αυτόματης Διάθεσης 70 Ποδηλάτων στην Παλιά Πόλη του Δήμου Χανίων, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας (και όχι η τελική δαπάνη προμήθειας) ανέρχεται σε 133.747 € μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.
  1. Η χρηματοδότηση της παραπάνω πράξης γίνεται εξολοκλήρου από το ΕΣΠΑ και ειδικότερα από το Ε.Π. Κρήτης & Νήσων Αιγαίου 2007-2013, στο οποίο εντάχθηκε η προμήθεια μετά από σχετική αίτηση-πρόταση του Δήμου Χανίων, η οποία αξιολογήθηκε θετικά από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κρήτης. Ως εκ τούτου είναι σαφές ότι ο Δήμος Χανίων δεν πρόκειται να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ από ίδιους πόρους ή από χρήματα  των δημοτών του για να προμηθευτεί τα κοινόχρηστα ποδήλατα, όπως ψευδώς (και πιθανώς σκοπίμως) ο συντάκτης του δημοσιεύματος αναφέρει.
  1. Η παραπληροφόρηση μάλιστα από πλευράς του συντάκτη αυτού, ξεπερνά κάθε όριο όταν αναφέρει ότι ένα ποδήλατο ειδικής κατασκευής, όπως αυτά που προβλέπονται από την προκήρυξη και παρόμοια υπάρχουν σε όλες τις Ευρωπαϊκές πόλεις, κοστίζει μόλις 57 € το ένα !!! («Με μια καλή προσφορά χονδρικής αγοράζεις 70 ποδήλατα περίπου με 4.000 ευρώ» αναφέρει χαρακτηριστικά), τιμή η οποία βεβαίως είναι έξω και πέρα από κάθε φαντασία, «αγνοώντας» προφανώς ότι τα εν λόγω ποδήλατα διαθέτουν ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά ώστε να είναι ανθεκτικά, ασφαλή και ταυτόχρονα λειτουργικά. Άλλωστε στη διακήρυξη του έργου γίνεται σαφές ότι «η προμήθεια αφορά ποδήλατα ειδικών προδιαγραφών για χρήση στο σύστημα αυτόματης διάθεσης ποδηλάτων, με ενσωματωμένη τεχνολογία που διασφαλίζει την προτεινόμενη κοινόχρηστη υπηρεσία του έργου»…
  1. Την ίδια στιγμή, ο συντάκτης του δημοσιεύματος, αντί να επικροτήσει την πρωτοβουλία του Δήμου Χανίων να υιοθετήσει ένα καινοτόμο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων που συμβάλλει στη βιώσιμη κινητικότητα, στην οικολογική και περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στη μείωση της χρήσης του ΙΧ και κατά συνέπεια των ρύπων και του θορύβου, στη βελτίωση της υγείας των πολιτών, κ.α., και μάλιστα από ευρωπαϊκούς πόρους, «ψέγει» το Δήμο και τη Δημοτική Αρχή Χανίων για την πρωτοβουλία αυτή εξαπολύοντας ταυτόχρονα ψευδείς κατηγορίες για σπατάλη δημόσιου χρήματος και συκοφαντικές υπόνοιες για «υπόγειες» διαδικασίες («Σαν πολλά δεν είναι ή πρέπει να φτάσουν για όλους;» αναφέρει χαρακτηριστικά…).
  1. Βεβαίως, στο δημοσίευμα ουδεμία αναφορά υπάρχει στο ότι και μια σειρά άλλοι Δήμοι ανά τη χώρα έχουν προχωρήσει ή προχωρούν στην προμήθεια και λειτουργία ανάλογων συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων – μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων - για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους και για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, όπως μπορείτε να δείτε και από τον σχετικό πίνακα που σας επισυνάπτουμε, με το προϋπολογιζόμενο κόστος (και όχι το τελικό κόστος αγοράς) των αντίστοιχων συστημάτων να παρουσιάζει μικρές αυξομειώσεις ανάλογα με τον αριθμό των υπό προμήθεια ποδηλάτων και σταθμών. Μήπως τελικά όλοι οι Δήμοι είναι «συνεννοημένοι» για τις τιμές που επικρατούν στην αγορά για την προμήθεια των εν λόγω συστημάτων κοινόχρηστων ποδηλάτων; Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει…
ΔΗΜΟΣ
ΠΟΔΗΛΑΤΑ
ΣΤΑΘΜΟΙ
Π/Υ
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
100
6
225.510,00
ΝΑΥΠΛΙΟΥ
60
4
209.715,00
ΖΑΚΥΝΘΟΣ
50
4
221.259,78
ΜΟΣΧΑΤΟΥ-ΤΑΥΡΟΥ
60
5
205.957,35
ΔΙΥΜΟΤΕΙΧΟΥ
100
7
237.422,00
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
70
6
243.423,15
  1. Τέλος και με δεδομένο ότι το εν λόγω δημοσίευμα είναι κατάφορα συκοφαντικό και δυσφημιστικό για το Δήμο Χανίων και τα πρόσωπα των νομίμων εκπροσώπων αυτού, σας καλούμε όπως άμεσα το ανακαλέσετε και παραθέσετε όσα αναφέρονται στον παρόν προς αποκατάσταση της πραγματικότητας άλλως σας δηλώνουμε ρητά ως Δήμος ότι επιφυλασσόμεθα για κάθε νόμιμο δικαίωμα μας.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

4 σχόλια:

  1. Σταχυολογώ από το δελτίο Τύπου του Δήμου Χανίων:

    «Ο συνολικός προϋπολογισμός της προμήθειας (και όχι η τελική δαπάνη προμήθειας) ανέρχεται σε 133.747 € μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.».

    Δηλαδή η δαπάνη μπορεί να είναι μικρότερη ή μεγαλύτερη. Μάλιστα! Κουβέντα για τις προδιαγραφές των «σταθμών» ή τις προδιαγραφές των ποδηλάτων ή το προϋπολογισθέν κόστος μονάδας για να καταλάβομε κι εμείς οι ιθαγενείς τι ποδήλατα θα καβαλήσομε και σε τι σταθμούς διαστημικής (?) τεχνολογίας θα τα παραδίδομε, με το καλό.

    Αντίθετα μας διαβεβαιώνει: «είναι σαφές ότι ο Δήμος Χανίων δεν πρόκειται να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ από ίδιους πόρους ή από χρήματα των δημοτών του για να προμηθευτεί τα κοινόχρηστα ποδήλατα».

    Παρατηρούμε, δηλαδή, ότι η ίδια, η παλιά και σκουριασμένη λογική, «δεν τα πληρώνεις εσύ, τα πληρώνουν οι κουτόφραγκοι φορολογούμενοι, κάνε το κορόιδο» συνεχίζει να διέπει τους Αχρησίμευτους και Ακατάλληλους που έχομε διαλέξει να διαχειρίζονται τις ζωές μας! Δεν έχουν καταλάβει τίποτα από αυτά που συμβαίνουν γύρω τους κι αυτό είναι το χειρότερο και το περισσότερο επικίνδυνο!

    Προς ενίσχυση της στρεβλής, επικίνδυνης και ύποπτης επιχειρηματολογίας, συμπεριλαμβάνονται στο ίδιο δελτίο Τύπου και οι περιπτώσεις άλλων Δήμων που για την ίδια προμήθεια χρέωσαν τους κουτόφραγκους μεγαλύτερα ποσά! Υπάρχουν δηλαδή κάποιο που είναι περισσότερο Αχρησίμευτοι και περισσότερο Ακατάλληλοι από αυτούς που διοικούν το Δήμο Χανίων.

    Αν υπήρχε η παραμικρή έντιμη πρόθεση, θα είχαν κάνει έναν διαγωνισμό και θα καλούσαν τους σιδεράδες των Χανίων να δώσουν προσφορές για «σταντ» ποδηλάτων.
    Κι ύστερα άλλον διαγωνισμό για αγορά ποδηλάτων. Με χονδρικούς υπολογισμούς, με τις «133.747 € μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.», οι δημότες των Χανίων θα μπορούσαν να αποκτήσουν 300-400 ποδήλατα και κάποιοι σιδεράδες ένα μεροκάματο...

    Φευ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι σταθμοί ποδηλάτων θα πρέπει να είναι εξόχως διαστημικής τεχνολογίας για να μπορούν να τους κατασκευάσουν οι σιδεράδες των Χανίων!
    Τα δε ποδήλατα, πιθανόν να διαθέτουν ενσωματωμένο σύστημα μουσικης και ηλιοπροστασίας για να κοστίζουν τόσο.
    Υ.Γ. Στα πλαίσια της "προώθησης της βιώσημης κινητικότητας(;!)", τα πεζοδρόμια των Χανίων έχουν μετατραπεί σε πεζοδρομιοκαφετέριες αναγκάζοντας τους ανθρώπους να επιθυμούν να αποκτήσουν φτερά για να τα διαβούν. Παρακαλώ πολύ τη Δημοτική αρχή (επειδή συμπονώ την ανάγκη της να μαζέψει φράγκα από την κατάληψη των χώρων), την επόμενη φορά να προμηθεύσει τους δημότες με μεταφορικό μέσο ιπτάμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου παραπονέθηκε σήμερα ο Δημαρχεύων, Γαβριηλ Κουρής, ότι έχω άδικο. Διότι, τα ποδήλατα συνοδεύονται όντως από διαστημικής τεχνολογίας συστήματα εντοπισμού και ασφαλείας (GPS), γι αυτό είναι τόσο ακριβά. Και γιατί τα λεφτά του ΕΣΠΑ πάνε μόνο σε στοχευμένα έργα. Δεν μπορείς δηλαδή να χρησιμοποιήσεις τα λεφτά για ένα πρόγραμμα σε άλλες χρήσεις. Και σ΄αυτό, έχει δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σου ειπε ο δημαρχευων ποσους δημοτικους αστυνομους εχουμε ποσο μας στοιχιζουν, τι δουλεια ακριβως κανουν ολοι μαζι το πρωι και γιατι δεν υπαρχουν βαρδιες απογευματα, βραδυα -αντε ως τις 11 τουλαχιστον- και τα σαββατοκυριακα;;
    Γιατι ειναι εξαφανισμενοι οταν γινονται εργα η οταν εχει μποτιλιαρισματα, λογω συγκεντρωσεων, αγωνων, λαικων αγροων κλπ
    Αν τους πηραμε για να τους βλεπουμε και τους πληρωνουμε τοτε να περασουν ολοι οι χανιωτες εκ περιτροπης απο αυτη τη θεση να μοιραστει εξισου το χρημα!!!
    Για το ΣΕΡΒΙΣ των ποδηλατων μιλιά;; Εγω ειμαι σιγουρος οτι μεσα στις 2 πρωτες βδομαδες τα μισα ποδηλατα θα τα κλεψουν αφαιρωντας πολυ απλα ή σπαζοντας το gps (τωρα θα μου πουνε δινω ιδεες)
    και τα λλα θα εχουν ζημιες;; θα κανουνε διαγωνισμο για το ποιος θα παρει το σερβις;
    Ολο ευγενειες ειναι προεκλογικα και μολις κατσουν στην καρεκλα μοιαρζουν οπου θελουν τον παρά...

    Χανιωτης πολιτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates