20/11/12

Προσπάθεια διασπάθισης του ΕΣΠΑ η μελέτη ΒΟΑΚ-Αεροδρόμιο

του Γιώργου Γυπάκη
Την απαράδεκτη μελέτη σύνδεσης του Βόρειου Οδικου΄Αξονα με το Αεροδρόμιο, στο κομμάτι που αφορά το Πιθάρι αποφάσισαν να προχωρήσουν χωρίς καμία λογική αιτιολόγηση οι παράγοντες της Περιφέρειας. Πρόκειται για εκκρεμότητα οικονομική απο την εποχή των παχιών αγελαδων του ΠΑΣΟΚ. Η μελέτη που προβλέπει νέα χάραξη από τη Σούδα ως το Πιθάρι καταστρέφοντας το καλύτερο φιλέτο γης του Ακρωτηρίου αλλά και το ίδιο το Πιθάρι, ενώ η λογική λύση -με την οποία έχει συμφωνήσει και το ΤΕΕ (η παλιά του διοίκηση) είναι να αξιοποιηθεί η απαλλοτριωμένη ζώνη του υπάρχοντος δρόμου. Η διαφορά στο κόστος των δύο έργων είναι προφανής, όπως προφανής είναι και ο λόγος που προκρίνεται η ακριβή λύση. Στην κατεστραμμένη Ελλάδα του 2012, η σπατάλη του Ευρωπαϊκού χρήματος συνεχίζεται.....

Πρόκειται για μια μελέτη που, τοπικοί φορείς (Νομαρχιακό Συμβούλιο, ΤΕΕ, Δημοτικό Συμβούλιο Ακρωτηρίου, Πολυτεχνείο Κρήτης, ομάδες πολιτών κ.α.) έχουν από το 2003 απορρίψει επανειλλημένα ως απαράδεκτη, ενώ και το ΥΠΕΧΩΔΕ αρνήθηκε να εγκρίνει το περιβαλλοντικό της κομμάτι. Η μελέτη, για όσους δε θυμούνται, χαράζει μια νέα Εθνική Οδό, ταχείας κυκλοφορίας, κλειστή, από τον ΒΟΑΚ στο ύψος της Σούδας έως το αεροδρόμιο, η οποία για να υλοποιηθεί θα χρειαζόταν έναν τεράστιο προϋπολογισμό για απαλλοτριώσεις, καθώς, εκτός των άλλων διχοτομεί ολόκληρο το Πιθάρι. Και όλα αυτά, ενώ ο υπάρχων δρόμος έχει ήδη μεγάλα απαλλοτριωμένα τμήματα και ενώ υπάρχει η πρόταση όλων των παραπάνω φορέων για αξιοποίησή του με τεχνικές παρεμβάσεις.
Παράλληλα,  αν ποτέ προχωρήσει το έργο υπό "μνημονιακό" καθεστώς κινδυνεύουν περιουσίες εκατοντάδων κατοίκων του Ακρωτηριου καθώς το μνημόνιο προβλέπει "επιτάξεις" για λογαριασμό των επενδυτών.


Το ρεπορτάζ είναι από το flashnews.gr
"Η άμεση ολοκλήρωση του τμήματος της μελέτης για την νέα οδική σύνδεση ΒΟΑΚ-αεροδρομίου Χανίων, που αφορά στο τμήμα απο τον κόμβο Σούδας μέχρι το Πυθάρι Ακρωτηρίου, προκρίθηκε στην διάρκεια σύσκεψης η οποία πραγματοποιήθηκε στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων με θέμα την πρόοδο εκπόνησης της μελέτης «Παράκαμψη Χανίων, κόμβος σύνδεσης με Λιμάνι Σούδας και Αεροδρόμιο».

Στην σύσκεψη που συγκάλεσε ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων κος Απόστολος Βουλγαράκης, συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Χανίων κος Ν. Ξυνίδης , η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΔΚ, ο εκπρόσωπος της ομάδας μελέτης κ Ε. Σολιδάκης, ο Γενικός Δ/ντής Αναπτυξιακού Προγ/σμού Περ/ντος & Υποδομών κος Παπαδάκης Γεώργιος ,ο επιβλέπων της Μελέτης κος Κ. Κασσωτάκης, καθώς και η Δ/ντρια Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε Χανίων κα Ελένη Δοξάκη .

Κοινή διαπίστωση όλων των συμμετεχόντων ήταν η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης της μελέτης το συντομότερο δυνατόν καθώς η υπό μελέτη οδός είναι υπερτοπικής σημασίας, αφού εξυπηρετεί και τους δυο Νομούς Χανίων και Ρεθύμνης, ενώ παράλληλα αναβαθμίζεται και το Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων. Ακολούθησε ενημέρωση από τον μελετητή και την επιβλέπουσα υπηρεσία, οι οποίοι για την ολοκλήρωση της μελέτης πρότειναν την αρχικά προταθείσα από αυτούς λύση.


Σύμφωνα με πληροφορίες του Flashnews.gr, κυρίως για οικονομικούς λόγους, προκρίθηκε να προχωρήσει άμεσα το τμήμα της μελέτης που αφορά στην χάραξη νέου δρόμου απο τον κόμβο της Σούδας μέχρι το Πυθάρι.

Ο δρόμος, δυτικά του υφιστάμενου, θα φτάνει στην περιοχή της Μεραρχίας Κρήτων (Βλητές) και απο εκεί με την κατασκευή και μιας κοιλαδογέφυρας στο σημείο όπου σήμερα υπάρχει μια τεράστια στροφή, θα φτάνει βόρεια του Πυθαρίου (κάτω απο τον οικισμό προς τον όρμο της Σούδας), ενώ στην συνέχεια μέσω κόμβου θα συνδέεται με τον υφιστάμενο δρόμο Χανίων-Ακρωτηρίου.

Στόχος είναι η άμεση χρηματοδότηση και ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος της μελέτης, προκειμένου να ενταχθεί σε σρηματοδοτικό πρόγραμμα και να προσωρήσει η υλοποίηση του νέου δρόμου, έστω μέχρι το Πυθάρι.

Σε ότι αφορά στο υπόλοιπο τμήμα, μέχρι το Αεροδρόμιο Χανίων, αυτό θα εξεταστεί αργότερα.

Ο Αντιπεριφερειάρχης και ο Αντιδήμαρχος Χανίων συμφώνησαν με την λύση που προτάθηκε , ενώ η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΔΚ επιφυλάχθηκε να πάρει θέση στην επόμενη συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής ώστε στην συνέχεια να σταλεί η κοινή πρόταση των παραπάνω στο Περιφερειακό Συμβούλιο."

Για το ιστορικό του θέματος πατήστε εδώ:  http://akrotiri-news.blogspot.gr/2009/07/blog-post.html

Κίνδυνος για τις περιουσίες εκατοντάδων κατοίκων του Ακρωτηρίου

Το θέμα αυτό, συνδέεται άμεσα με την εκποίηση του Αεροδρομίου μέσω του ΤΑΙΠΕΔ.
Οπως είναι γνωστό, το αεροδρόμιο Χανίων, που βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα περιφερειακά αεροδρόμια σε ό,τι αφορά την κίνηση, περιλαμβάνεται στη λίστα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου με τους αερολιμένες που είναι υποψήφιοι για αποκρατικοποίηση καθώς παρουσιάζουν υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Στο πλαίσιο αυτό επιτροπή εμπειρογνωμόνων πραγματοποιεί αυτοψίες σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να συνταχθεί μια συνολική μελέτη, η οποία θα αποτυπώνει τις δυνατότητες εκχώρησης των αεροδρομίων σε ιδιώτες.
Μάλιστα, η λύση, η οποία φαίνεται να προκρίνεται από το Υπουργείο Υποδομών, είναι η μετατροπή των αεροδρομίων σε Α.Ε. προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (http://www.hradf.com/) «η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Μετά από μία τέτοια αποκρατικοποίηση η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του παρόχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας».
Μάλιστα, σημειώνεται ακόμα πως «το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση».
Το χειρότερο είναι, ότι με την ίδια διαδικασία ενδέχεται να προχωρήσει και η χάραξη του δρόμου που θα συνδέει το Αεροδρόμιο με το ΒΟΑΚ. Αν αυτό συμβεί, θα συμβεί προφανώς με τη σύμπραξη ιδιωτών και θα σημάνει την επιβολή διοδίων για τους Ακρωτηριανούς, ενώ σύμφωνα με το μνημόνιο, προβλέπονται αναγκαστικές επιτάξεις για τις περιουσίες των πολιτών που θα έχουν την ατυχία να βρεθούν εντός... επενδυτικού σχεδίου!

2 σχόλια:

  1. Το θεμα δεν ειναι πως θα αυξηθει η μειωθει αξια της περιουσιας ενος ιδιωτη.
    Δεν κλαινε μανες που χανουν τα παιδια τουσ στο δρομο αυτο τοσα χρονια?(τοση μεγαλη επιβαρθνση απο στρατοπεδα και αεροδομιο).
    Αναπτυξη του τουρισμο του χανιων θα αποφερει η νεα χαραξη αυτη.(ασφαλεια και λιγοτερο χρονο και χρημα στης μετακινισεις)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμεις νομίζαμε πως η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος είναι σκάνδαλο. Προφανώς αυτό δεν ενοχλεί κανέναν. Δηλαδή το πως ενώ η χώρα μας πεινά, κάποιοι (οι ίδιοι πάντα) τρώνε τα λεφτά του ΕΣΠΑ σε προμελέτες που δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθούν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates