20/11/12

Κατά των βιομηχανικών ΑΠΕ και το Δημοτικό Συμβούλιο Κισσάμου

Στο μακρύ κατάλογο φορέων και πολιτών που αντιτίθενται στα έργα βιομηχανικών ΑΠΕ της Κρήτης προστίθεται και το Δημοτικό Συμβούλιο Κισσάμου με απόφασή του, με την οποία συνυπογράφει την προσφυγή του Παγκρήτιου Δικτύου αγώνα κατά των β-ΑΠΕ στο ΣτΕ

Η απόφαση έχει ως εξής:
Το Δημοτικό Συμβούλιο Κισσάμου συμπαρίσταται και παρεμβαίνει στις προσφυγές του
Παγκρήτιου Δ ικτύου αγώνα κατά των β-ΑΠΕ που συνυπογράφουν1275 πολίτες της Κρήτης,
10 ημοτικά Συμβούλια της Περιφέρειας μας, 2 Πανελλήνιοι φορείς, 4 Παγκρήτιοι
φορείς, 78 επαγγελματικοί, περιβαλλοντικοί και πολιτιστικοί φορείς απ’ όλη την Κρήτη.
Οι προσφυγές υποβλήθηκαν κατά των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και
Ναυτιλίας, Οικονομικών, Εξωτερικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής,
του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και ικτύων, Πολιτισμού και Τουρισμού, και της
ιυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων ( .Ε.Σ.Ε.), με αίτημα την ακύρωση των
αποφάσεων που υπέγραψαν.
Οι προσφυγές αφορούν τα έργα: Α) «Κρήτη Πράσινο Νησί, που περιλαμβάνει κατασκευή 36
αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.005,10MW, στην Κρήτης και διασύνδεσή τους με το
ιασυνδεδεμένο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω κοινού υποβρυχίου
καλωδίου» κυριότητας του Ομίλου «ELICA GROUP» (πρώην ΣΑΡΡΑΣ, Β) «Αιολικό
Σύστημα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Α.Σ.Π.Η.Ε.), που περιλαμβάνει κατασκευή 33
αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.077MW, στους τέσσερις νομούς της Κρήτης και
κοινή διασύνδεσή τους με το Εθνικό ιασυνδεδεμένο Σύστημα Ενέργειας μέσω υποβρυχίου
καλωδίου» κυριότητας της «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» και Γ) «Ένταξη του
επενδυτικού σχεδίου «Κατασκευή ηλιοθερμικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
συνολικής ισχύος 70 MW στη θέση Φουρνιά, .Ε. Ιτάνου του ήμου Σητείας του Νομού
Λασιθίου Κρήτης ενεργειακής παραγωγής 378.306 MWh ετησίως», κυριότητας της «ΣΟΛΑΡ
ΠΑΟΥΕΡ ΠΛΑΝΤ ΛΑΣΙΘΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Μ.Ε.Π.Ε.»,
Συμφωνούμε με τους λόγους προσφυγής, ήτοι:
ΑΔΑ: Β4Σ9ΩΕΖ-ΧΥ6
Α) Κατά το χρόνο έκδοσης των αποφάσεων της ιυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών
Επενδύσεων, δεν υπήρχε εγκεκριμένος Στρατηγικός Σχεδιασμός ιασυνδέσεων Νησιών, ούτε
είχε ενσωματωθεί το οποιοδήποτε έργο διασύνδεσης της Κρήτης με το Σύστημα στη Μελέτη
Ανάπτυξης Συστήματος Μεταφοράς (ΜΑΣΜ), ούτε και υπήρχε οποιοσδήποτε εγκεκριμένος
προγραμματισμός όσον αφορά στην ανάπτυξη της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
(συμβατικής και ΑΠΕ) στην Κρήτη, πόσω δε μάλλον για έργα τέτοιου μεγέθους.
Β) Η διασύνδεση η οποία προτείνεται όχι μόνο είναι εκτός οποιουδήποτε σχεδιασμού για τη
διασύνδεση της Κρήτης αλλά προβλέπει την κατασκευή διασύνδεσης μονάχα των έργων των
συγκεκριμένων εταιρειών με το ηπειρωτικό σύστημα και όχι και την κατασκευή διασύνδεσης
του δικτύου του νησιού . Γ) Τα συγκεκριμένα έργα, για 33 και 36 αιολικούς σταθμούς, δεν
αποτελούν «έργα» αλλά «σχέδια» και δεν μπορεί να εγκριθεί η ένταξή της στις διατάξεις του
ν.3894/2010 και επιβάλλεται η υπαγωγή τους σε διαδικασία Στρατηγικής Περιβαλλοντικής
Εκτίμησης.
. Η υπαγωγή των έργων είναι αόριστη, αφού στην απόφαση δεν περιλαμβάνονται οι θέσεις
των έργων αλλά μόνο η συνολική ισχύς τους σε MW. Έτσι δεν γνωρίζουμε ποιοι από τους
αιολικούς σταθμούς που σχεδιάζει γενικότερα η κάθε εταιρεία στην Κρήτη εντάσσονται ή δεν
εντάσσονται στη διαδικασία του ν. 3894/2010. Είναι προφανές ότι δεν μπορούν να
αδειοδοτηθούν με τη διαδικασία του ν. 3894/2010 ούτε όποιο έργο επιθυμεί η κάθε εταιρεία
στην Κρήτη έως ότου επιτευχθεί η επιδιωκόμενη ισχύς, ούτε αν κάποια έργα της Εταιρείας
δεν αδειοδοτηθούν (για λόγους περιβαλλοντικούς, αρχαιολογικούς κ.λπ), να
«συμπληρώνονται» άλλα απροσδιόριστα έργα μέχρις ότου συμπληρωθεί η επιδιωκόμενη
ισχύς.
Ε. Η ισχύς των αιολικών που επιτρέπεται να εγκατασταθούν στην Κρήτη με απ΄ευθείας
εφαρμογή του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, υπερβαίνει κατά πολύ το στόχο ολόκληρης της χώρας για το
2020.
Στ) Ειδικώτερα, το τρίτο έργο χωροθετείται σε έκταση 1800 στρεμμάτων μέσα σε περιοχή
που προβλέπεται από το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου
Ανάπτυξης Κρήτης ως «περιοχή ήπιας τουριστικής ανάπτυξης» και έρχεται σε ακραία
αντίθεση με το χαρακτήρα της περιοχής. Στην περιοχή έχουν ήδη υλοποιηθεί δράσεις προς
την κατεύθυνση της ήπιας τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής, όπως το έργο ΓΕ7.ΤΟΠΙ.Α.
Ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός του έργου, με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού
Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους, ανέρχεται στο ποσό των
890.000,00 ευρώ και η προοπτική είναι να ενταχθεί στο ίκτυο των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων
και
Ζ) Ένας από τους βασικούς λόγους της ανάγκης αναθεώρησης των Περιφερειακών Πλαισίων
Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης είναι η κύρωση της Ευρωπαϊκής
Σύμβασης για το Τοπίο. Η υλοποίηση τέτοιων έργων στην Κρήτη πριν από την αναθεώρηση
του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης,
υπονομεύει την αξία διάφορων τοπίων της Κρήτης τα οποία, στην κατάσταση που βρίσκονται
σήμερα, κατά την κοινή πορεία των πραγμάτων θα χαρακτηριστούν ως «ζώνες τοπίου»
διεθνούς, εθνικής ή περιφερειακής αξίας σύμφωνα με την ΥΑ 10106/2011. Χαρακτηριστικές
περιπτώσεις το Γεωπάρκο Ψηλορείτη όπου προγραμματίζονται 210 MW (70 ανεμογεννήτριες
των 3 MW) και 223,1 MW, (97 ανεμογεννήτριες των 2,3 MW) και το οροπέδιο στα Φουρνιά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates