18/4/13

Εμπορικά Πάρκα και κέντρα σε όλα τα αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν

Εξω από την πύλη του Αερολιμένα Χανίων, εκατοντάδες στρέμματα γης περιμένουν να αξιοποιηθούν. Ενα εμπορικό πάρκο, με χαμηλά κτίρια καταστημάτων κυρίως πολυεθνικών ή μεγάλων εταιρειών μπορεί να "ξεφυτρώσει" μετά και την αναβάθμιση του αεροδρομίου μας με το έργο επέκτασής του.
Εξάλλου, από την πρώτη στιγμή η κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια που θα ιδιωτικοποιηθούν, προβλέπεται να δημιουργηθούν εμπορικά πάρκα ή κέντρα (με αναβάθμιση αυτών που υπάρχουν ήδη στα αεροδρόμια).
Η ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας με τη μορφή σύγχρονων εμπορικών κέντρων ή άλλου τύπου εμπορικές χρήσεις περιλαμβάνεται μεταξύ των αναπτύξεων που μπορούν να δημιουργήσουν στα αεροδρόμια οι ιδιώτες οι οποίοι θα επιλεγούν. Το μοντέλο της ανάπτυξης εμπορικών χρήσεων από ιδιώτες σε χώρους αεροδρομίων έχει εφαρμοστεί εδώ και αρκετά χρόνια σε πολλές χώρες της Ευρώπης αλλά και στην Τουρκία η οποία έχει χρησιμοποιήσει τη μέθοδο παραχώρησης μεταξύ άλλων και για την ανάπτυξη του αεροδρομίου Ατατούρκ της Κωνσταντινούπολης. Πέρα από τα δεκάδες σχετικά ρεπορτάζ, δημοσιευμένη στη σελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι η δήλωση του κ. Χατζηδάκη στις 4/10/2012 ότι "θα διαθέτουν εμπορικά κέντρα και υποδομές για άλλες δραστηριότητες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας."
Ακόμα πιο συγκεκριμένος γίνεται ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Εμίρης σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου (7 Μαρτίου) σχετικά με τα αεροδρόμια:
 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να ρωτήσω αν η παραχώρηση αεροδρομίων θα αφορά μόνο τ’ αεροδρόμια αυτά καθαυτά ή θα συνδυαστεί με τη δυνατότητα δημιουργίας νέων εμπορικών χρήσεων με τη μορφή εμπορικών πάρκων γύρω από τ’ αεροδρόμια αυτά και αν ναι, σε ποια.
Γ. ΕΜΙΡΗΣ: Ασφαλώς, ο παραχωρησιούχος έχει τη δυνατότητα τόσο τις αεροπορικές υποδομές ν’ αξιοποιήσει όσο και ιδιαίτερα θα σας έλεγα, και τις υπόλοιπες χρήσεις. Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσουν ν’ αξιοποιηθούν και οι υπόλοιπες χρήσεις και τ’ αεροδρόμια να γίνουν πόλοι προσέλκυσης, όχι μονάχα των επιβατών, αλλά και άλλων χρηστών. Η απάντηση ασφαλώς είναι κάτι το οποίο το λαμβάνουμε υπ' όψιν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε ποια αεροδρόμια;
Γ. ΕΜΙΡΗΣ: Σε όλα τα αεροδρόμια στα οποία επιτρέπεται από το χωροταξικό τους σχεδιασμό. Νομίζω ότι στα περισσότερα από αυτά υπάρχει η δυνατότητα ν’ αξιοποιηθούν εμπορικές χρήσεις και ν’ αναβαθμιστούν.
Σύμφωνα με τις δικές μας πληροφορίες, εμπορικό πάρκο μπορεί σαφώς να δημιουργηθεί έξω από την είσοδο του Αεροδρομίου Χανίων (μια και δεν υπάρχει κανένα χωροταξικό στο Ακρωτήρι). Τί είναι όμως αυτά τα εμπορικά πάρκα; Μια ιδέα μας δίνει η ιστοσελίδα του Αερολιμένα Αθηνών. Το Εμπορικό Πάρκο βρίσκεται στην είσοδο του αεροδρομίου και σε κοντινή απόσταση από το κτίριο του αεροσταθμού. Είναι προσβάσιμο μέσω της Αττικής Οδού και εξυπηρετείται από τις λεωφορειακές γραμμές του αεροδρομίου.  Μέσα στο Αεροδρόμιο υπάρχει και εμπορικό κέντρο, με καταστήματα αφορολογήτων, ένδυσης και αξεσουάρ, ηλεκτρονικών, δώρων, βιβλίων, εστιατόρια, καφέ και διάφορες υπηρεσίες.
Και ποιός δεν θα ψώνιζε από ένα τέτοιου τύπου εμπορικό πάρκο έξω από το αεροδρόμιο Χανίων; Με άνετο πάρκιγκ και θέα το ωραίο ηλιοβασίλεμα στους αγρούς του Ακρωτηρίου;
Ενα πάρκο με ΙΚΕΑ, PRAΚTIKER και άλλα τέτοια, που σίγουρα για κάποιους "λείπουν" από τα Χανιά;
  Τώρα, όσον αφορά στη διάψευση του βουλευτή κ. Βολουδάκη, επειδή μας παίρνει η μπάλα, ξέρει ο ίδιος τί έχει πει και σε ποιούς. Εμείς για δημόσιες δηλώσεις δε μιλήσαμε. Αν όμως έχει αντίθετη άποψη από το συνάδελφό του στο Υπουργείο Ανάπτυξης για τα εμπορικά κέντρα των Αεροδρομίων να μας το πει. Δημόσια.



1 σχόλιο:

  1. Αντιλαμβάνεται άραγε κανείς ιδιωτικοποίηση χωρίς εμπορική εκμετάλλευση? Προς τι ο θόρυβος? Μη φοβηθούν οι μαγαζάτορες των Χανίων αν στηθεί ο ανταγωνισμός μέσα ή έξω από το αεροδρόμιο? Λες κι έχει μείνει μαγαζί πια ανοιχτό σε τούτη την βομβαρδισμένη πόλη.

    Θα τρίζουν τα κόκαλα Δασκαλογιάννη

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates