18/4/13

Σύσσωμος ο Χανιώτικος λαός ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου - μόνοι και εκτεθιμένοι οι εκφραστές της κυβέρνησης Βιρβιδάκης - Βολουδάκης

Τους κάναμε όλους να τρέχουν! Μετά το ρεπορτάζ μας για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, άρχισαν οι αντιδράσεις. Ακόμα και ο βουλευτής Χρήστος Μαρκογιαννάκης πέρασε στην...αντίσταση, αφού βέβαια πρώτα έχει φροντίσει να ψηφίσει όλα τα μνημόνια που προβλέπουν μεταξύ άλλων και την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Είναι ήδη γνωστή η τοποθέτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σταθάκη, που συγκεντρώνει όλη την επιχειρηματολογία ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις ενώ η απάντηση της ίδιας της Κομισιόν στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή δικαιώνει απόλυτα την επιχειρηματολογία αυτή. Ανακοινώσεις έβγαλαν  το ΚΚΕ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο Αντιπεριφερειάρχης Απ. Βουλγαράκης, σύσσωμοι οι Δήμαρχοι του νομού και οι επαγγελματοβιοτέχνες (ενώ έπονται κι άλλοι φορείς) στέκονται κι αυτοί κάθετα αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.
Ετσι γι άλλη μια φορά οι συμμετέχοντες στην κυβέρνηση βουλευτές έρχονται απέναντι σε ολόκληρη
την κοινωνία των Χανιων.



Πιο συγκεκριμένα:
Την πλήρη αντίθεσή τους στην επικείμενη παραχώρηση σε Ιδιώτη – Επενδυτή, για εκμετάλλευση, του Αερολιμένα Χανίων «Ι. Δασκαλογιάννη», εκφράζουν σήμερα σε ανακοίνωσή τους ο αντιεπριφερειάρχης Χανίων Απόστολος Βουλγαράκης και οι Δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.

Στο ψήφισμα στο οποίο κατέληξαν, ζητούν την εξαίρεσή του αεροδρομίου από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του Υπ. Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας ,Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων για τους εξής λόγους:
1)    Υπό τον έλεγχο του δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατ. ετησίως με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον Δημόσιο προϋπολογισμό.
2)    Η έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτιρίου και η δημιουργία νέου Πύργου Ελέγχου – με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (ΕΣΠΑ) – είναι ζήτημα ημερών.
3)    Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα ΥΠΑ – 115 Π.Μ. έχουν αυξηθεί από 8 σε 11 και έχει δρομολογηθεί από την ΥΠΑ η αύξηση  4 επιπλέον θέσεων.
4)    Εταιρία χαμηλού κόστους  επέλεξε τα Χανιά για την λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις–αναχωρήσεις). Επίσης πολλές εταιρίες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον Αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
5)    Το σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα check in  είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
6)    Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο, και ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αερ/μιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στο Τουρισμό της Κρήτης.
7)    Η χρήση του αερ/μίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική – στρατιωτική).
Στην ανακοίνωση καταλήγουν ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αερ/μιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της Δυτικής Κρήτης.  
 
Προχθες, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών - Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Χανίων ανακοίνωσε ότι «καίριο πλήγμα στις όποιες ελπίδες τοπικής ανάπτυξης υπάρχουν και ιδιαίτερα στον τουρισμό θα αποτελέσει η υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης -κατ’ εντολή των δανειστών- για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, μαζί με άλλα 20 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Αυτό γιατί το αεροδρόμιο Χανίων με τη Δημόσια Διοίκηση της Υ.Π.Α., τη στήριξη και το έμπρακτο ενδιαφέρον των τοπικών Φορέων, έχει τα τελευταία χρόνια ανοδική πορεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού στα Χανιά (από 1,5 εκατ. αφίξεις το 2003 σε 2 εκατ. το 2012)».
«Συγχρόνως», συνεχίζει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, «παρά το χαμηλό έως μηδενικό κόστος προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών, εισφέρει 10 εκατ. κέρδη στο Δημόσιο ετησίως και μαζί με το λιμάνι Σούδας αποτελούν σημαντικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Αλλωστε αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών είναι η αναγνώρισή του ως σημαντικού προορισμού και βάση από εταιρείες χαμηλού κόστους και υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος καθώς επίσης και η τελική δρομολόγηση έργων αναβάθμισής του, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Ολα αυτά η κυβέρνηση μέσω του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. τα θεωρεί 'προίκα' για την εκποίηση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην τοπική ανάπτυξη και ιδιαίτερα στον τουρισμό. Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκης, προβάλλει τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στο αεροδρόμιο ως θετικό στοιχείο, αγνοώντας τις συνέπειες στον εμπορικό κόσμο της πόλης».

Καταλήγοντας ότι «η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χανίων πιστεύει ότι οι Χανιώτες πρέπει να υπερασπιστούμε το αεροδρόμιο Χανίων προασπίζοντας συγχρόνως το μέλλον της τοπικής οικονομίας και τους μελλοντικούς όρους διαβίωσης των κατοίκων του τόπου μας». Καλεί «όλους σε κοινό αγώνα προκειμένου να αποτρέψουμε ένα ακόμα ολίσθημα».
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates