Με
την πρώτη, ακόμη, ματιά ανάγνωσης του
σχεδίου Νόμου για το Νέο Λύκειο
αντιλαμβάνεται κανείς ότι βασικό μέλημα
του Υπουργείου Παιδείας είναι η
ικανοποίηση των δημοσιονομικών επιταγών
της Τρόικα, ώστε το Λύκειο στην
μνημονιακή επoχή να γίνει φθηνότερο και
με λιγότερους μαθητές. Στο πρόγραμμα
σπουδών δεν διαφαίνεται καμιά εκπαιδευτική,
παιδαγωγική ή επιστημονική προσέγγιση
και φιλοσοφία.
Αυτό
που χαρακτηρίζει το Νέο Λύκειο είναι
οι επιπλέον εξετάσεις, πανελλαδικού
χαρακτήρα για όλες τις τάξεις του
Λυκείου.
Οι
πολλές εξετάσεις πέρα από το ότι
επιβαρύνουν, όσες οικογένειες αντέχουν
ακόμη οικονομικά, με επιπλέον φροντιστηριακά
μαθήματα, αυξάνουν το άγχος, εμπεδώνουν
την παπαγαλία και η αναπόφευκτη σχολική
αποτυχία οδηγεί σε τεράστια μαθητική
διαρροή.
Με
τον τρόπο αυτό, φιλοδοξεί στην ουσία να
προσανατολίσει μεγάλο μέρος του μαθητικού
δυναμικού προς την Τεχνική Εκπαίδευση,
που όμως εξακολουθεί να την κρατά
απαξιωμένη, βασικά ως θεσμό κατάρτισης
και όχι εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση
αυτή, εισάγει για τους μαθητές του
Τεχνικού Λυκείου τη μαθητεία σε
επιχειρήσεις και ενισχύει τη μεταγυμνασιακή
εξειδίκευση (Σχολές Επαγγελματικής
Κατάρτισης και μεταγυμνασιακά ΙΕΚ).
Π.Κ
Χανίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου