18/9/13

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ

Κι άλλο καμπανάκι για τους έρμους τους γονείς χτυπάει. Εντός των ημερών θα βγει στη φόρα και η εφαρμογή της απόφασης για περικοπές στη μεταφορά των μαθητών και αλλαγή στις προϋποθέσεις που ισχύουν τώρα. Ετοιμαστείτε να πηγαίνετε τα μικρά σας στο σχολειο παρατώντας τη δουλειά σας. 
Στην Περιφέρεια έχει συζητηθεί και ψηφιστεί το νέο "πρόγραμμα". Παρακάτω δημοσιεύουμε και το σχετικό ΦΕΚ:
 
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ − ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ − ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
1. Τις διατάξεις
α) της παρ. 9 του άρθρου 2 του Ν.1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις»
β) του εδαφίου δ΄ της παρ. 24 του άρθρου 2 του Ν.2621/1998 (ΦΕΚ 136 Α΄) «Ρύθμιση θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των ΤΕΙ κ.λπ.»
γ) του άρθρου 83 του ν.3463/2006 (ΦΕΚ 114 Α΄) «Κύρωση του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων»
δ) του Π.Δ/τος 60/2007 (ΦΕΚ 64 Α΄) «Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ «περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών», όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία 2005/51/ΕΚ της Επιτροπής και την Οδηγία 2005/75/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Νοεμβρίου 2005»
ε) του Π.Δ/τος 118/2007 (ΦΕΚ 150 Α΄) «Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου (Κ.Π.Δ.)»
στ) του Π.Δ/τος 65/2011 (ΦΕΚ 147 Α΄) «Διάσπαση του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στα Υπουργεία α) Εσωτερικών και β) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, κ.λπ.»
ζ) άρθρου εβδόμου και του άρθρου ενάτου του Ν.4089/2012 (ΦΕΚ 206 Α΄) «“Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Μεταφορά Μαθητών για το σχολικό έτος 2012−2013 (ΦΕΚ 171 Α΄)” και άλλες διατάξεις».
η) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ/τος 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α΄), καθώς και του Π.Δ.113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (ΦΕΚ 194 Α΄)
θ) του Ν. 2963/2001 (ΦΕΚ 268 Α΄) «Οργάνωση μεταφορών με λεωφορεία, κ.λπ.»
ι) του άρθρου 1 του Ν. 2446/96 (ΦΕΚ 276 Α΄) Τροποποίηση του Ν. 711/1977 (ΦΕΚ 284 Α΄) «Περί Ειδικών Τουριστικών Λεωφορείων και άλλες διατάξεις»
ια) του άρθρου 20 παρ.2 του ν.2503/1997 (ΦΕΚ 107 Α΄) «Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας, κ.λπ.»
ιβ) της αριθμ. Υ48/9−7−12 Απόφασης του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων του Αν. Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (B΄2105).
2. Τη με αρίθμ. 6/2013 σύμφωνη γνώμη της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων, σύμφωνα με την παρ.2.γ του άρθρου 2 του ν.4013/2011 (ΦΕΚ 204 Α΄).
3. Τις βεβαιώσεις δέσμευσης πιστώσεων των οικείων Περιφερειών που εκδίδονται για την άσκηση της αρμοδιότητας της μεταφοράς μαθητών.
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού ύψους 140.000.000 ΕΥΡΩ περίπου, η οποία κατά το τρέχον έτος περιορίζεται στο ποσό των 55.000.000 ΕΥΡΩ περίπου. Η ανωτέρω δαπάνη κατά το τρέχον έτος θα καλυφθεί με μεταφορά πόρων από τους ΚΑΠ των Δήμων στις Περιφέρειες. Από το οικονομικό έτος 2014 και εξής η εν λόγω δαπάνη θα καλύπτεται από τους ΚΑΠ των οικείων Περιφερειών, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δικαιούμενοι δωρεάν μεταφοράς
1. Οι Περιφέρειες μεταφέρουν δωρεάν τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δημόσιων σχολείων οι οποίοι κατοικούν από τη σχολική τους μονάδα σε απόσταση μεγαλύτερη από την οριζόμενη ως εξής:
Α. με ειδικά μαθητικά δελτία (ΕΜΔ) και ίδια μέσα
α. 1200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 2500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 4000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ
Β. με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών
α. 1200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
β. 3000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων
γ. 5000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ με την προϋπόθεση ότι οι μαθητές εγγράφονται σε σχολική μονάδα σύμφωνα με τη χωροταξική κατανομή των αρμόδιων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού βάσει των διατάξεων του Π.Δ/τος 104/1979, όπως ισχύει. Μαθητές οι οποίοι έχουν ήδη ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εγγράφονται σε οποιοδήποτε σχολείο δε δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς.
2. Οι σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου δικαιούμενοι μεταφοράς μαθητές, με την επιφύλαξη της επομένης παραγράφου, μεταφέρονται με δημόσια ή δημοτική αστική και υπεραστική συγκοινωνία σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Α του άρθρου 2 της παρούσας, εφόσον η συνολική απόσταση η οποία περιλαμβάνει την απόσταση των κατοικιών των μαθητών έως τη στάση επιβίβασης και την απόσταση της στάσης αποβίβασης έως τη σχολική μονάδα δεν υπερβαίνει τα όρια που θέτει η παρ.1.Α του παρόντος άρθρου.
3. Η μεταφορά των μαθητών των ΣΜΕΑ από τον τόπο διαμονής τους ή από συγκεκριμένο τόπο συγκέντρωσής τους, στο σχολείο που φοιτούν και αντίστροφα πραγματοποιείται χωρίς τους χιλιομετρικούς περιορισμούς της παρ.1 του παρόντος άρθρου. Οι ανωτέρω μαθητές μεταφέρονται με τα ίδια μέσα των Δήμων και των Περιφερειών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφ. Β του άρθρου 2 ή, εφόσον αυτό δεν είναι εφικτό, με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, σύμφωνα με το κεφ. Γ του ιδίου άρθρου.
4. Η μεταφορά των μαθητών ΕΠΑΛ, μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, σύμφωνα με τα κατώτατα όρια της παρ.1.B, πραγματοποιείται εφόσον η απόσταση από τη σχολική μονάδα μέχρι την κατοικία τους δεν υπερβαίνει τα 20 χιλιόμετρα. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι ανωτέρω μαθητές κατοικούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 20 χιλιομέτρων, ελέγχεται η οικονομικότητα της δαπάνης αφενός για τη μεταφορά με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών και αφετέρου για την απόδοση του επιδόματος της περίπτωσης (1β) του άρθρου 3 και επιλέγεται η πλέον συμφέρουσα. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου δεν εφαρμόζονται για τη μεταφορά μαθητών ΕΠΑΛ, μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων με δημόσια συγκοινωνία και ίδια μέσα, σύμφωνα με τα κατώτατα όρια της παρ.1.Α. του παρόντος άρθρου.
1. Οι δικαιούμενοι δωρεάν μεταφοράς μαθητές μεταφέρονται, με την επιφύλαξη της παραγράφου 3 του άρθρου 1, με τους παρακάτω οριζόμενους τρόπους και με τη σειρά (κεφ. Α, Β, Γ) όπως αυτοί αναφέρονται. Σε περίπτωση όπου η μεταφορά δεν είναι εφικτή με κάθε έναν από αυτούς, είτε εξ΄ολοκλήρου είτε εν μέρει, τότε ακολουθείται ο επόμενος με βάση τα δικαιολογητικά που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 5 της παρούσας. Η μεταφορά των μαθητών μπορεί να οργανώνεται και με συνδυασμό των παρακάτω (κεφ. Α, Β, Γ) οριζόμενων τρόπων. Για τους μαθητές οι οποίοι δε δύνανται να μεταφερθούν με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου, ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 3.
2. Η διαδικασία μεταφοράς μαθητών οργανώνεται με βάση τα στοιχεία των μαθητών του τρέχοντος έτους καθώς και τις αναμενόμενες αποχωρήσεις και νέες εγγραφές.
3. Η διαδικασία της μεταφοράς μαθητών μπορεί να οργανώνεται και ανά περιφερειακή ενότητα.
4. Για τους μαθητές οι οποίοι λόγω της διάρθρωσης του προγράμματος σπουδών προσέρχονται ή αποχωρούν σε διαφορετικές ώρες από τους υπολοίπους, θεωρείται ότι υφίσταται συμπληρωματική ανάγκη αντιμετώπισης της μεταφοράς τους, ανεξάρτητα από τον τρόπο μεταφοράς τους, εφόσον υποχρεώνονται να περιμένουν περισσότερο των ενενήντα (90) λεπτών έως το επόμενο δρομολόγιο.
5. Αρμόδια περιφέρεια για τη μεταφορά μαθητών ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας και του τρόπου μεταφοράς τους (κεφ. Α, Β, Γ) θεωρείται η περιφέρεια εντός των ορίων της οποίας βρίσκεται το σχολείο στο οποίο οι μαθητές μεταφέρονται.
1. Οι Περιφέρειες μεταφέρουν τους μαθητές, οι οποίοι πληρούν τις προϋποθέσεις του προηγούμενου άρθρου με δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία ή με δημοτική συγκοινωνία. Ως δημόσια συγκοινωνία νοούνται τα αστικά και υπεραστικά μέσα όπως η Ο.ΣΥ. Α.Ε., ο Ο.Α.Σ.Θ., τα Κ.Τ.Ε.Λ., τα τρένα και λεωφορεία του Ο.Σ.Ε. καθώς και τα θαλάσσια συγκοινωνιακά μέσα.
2. Οι μαθητές οι οποίοι μεταφέρονται δωρεάν με τη δημόσια αστική και υπεραστική συγκοινωνία εφοδιάζονται με ΕΜΔ του οποίου ο τύπος έχει ως εξής:
3. Η αξία του ΕΜΔ υπολογίζεται στο ύψος του 50% της κανονικής τιμής του εισιτηρίου της διαδρομής της οποίας κάνει χρήση ο μαθητής για να μεταφερθεί από τον τόπο κατοικίας του στην έδρα του σχολείου και αντίστροφα. Σε περίπτωση όπου ο συγκοινωνιακός φορέας δεν είναι το ΚΤΕΛ αλλά εκμεταλλευτής μικροσυγκοινωνίας η αξία του ΕΜΔ υπολογίζεται στο ολόκληρο της τιμής του εισιτηρίου. Οι μαθητές σε κάθε περίπτωση δεν επιβαρύνονται με την καταβολή οιουδήποτε κομίστρου. Η εκτύπωση των ΕΜΔ γίνεται με φροντίδα και δαπάνη της αρμόδιας Περιφέρειας.
4. Η συμπλήρωση, θεώρηση και χορήγηση των ΕΜΔ στους δικαιούχους μαθητές γίνεται από την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην αρχή κάθε διδακτικού έτους σύμφωνα με τις καταστάσεις των μαθητών που θα μεταφερθούν με δημόσια συγκοινωνία, τις οποίες αποστέλλει η Περιφέρεια.
Τα ΕΜΔ, πριν τη χορήγησή τους, θεωρούνται από τον αρμόδιο συγκοινωνιακό φορέα ή από τον εκμεταλλευτή μικροσυγκοινωνίας, ή του πλησιέστερου σταθμού του ΟΣΕ, ή της πλησιέστερης λιμενικής αρχής κατά περίπτωση.
5. Το ΕΜΔ ισχύει μόνο κατά τις μέρες και ώρες λειτουργίας του σχολείου, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, για όλα τα απαραίτητα συγκοινωνιακά μέσα για τη μετάβαση και επιστροφή του μαθητή και χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τον κάτοχό του.
6. Σε περίπτωση αποδεδειγμένης καταστροφής ή απώλειας του ΕΜΔ κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους εκδίδεται νέο ΕΜΔ.
7. Μετά τη λήξη των μαθημάτων, ή των εξετάσεων κάθε σχολικού έτους, ή μετά τη λήξη των εισαγωγικών εξετάσεων για πρόσβαση στα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για τους μαθητές οι οποίοι μετέχουν στις εξετάσεις αυτές τα ΕΜΔ κατατίθενται υποχρεωτικά από τους κατόχους τους στο διευθυντή του σχολείου ο οποίος μεριμνά για την καταστροφή τους. Σε κάθε περίπτωση οι αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνουν τους συγκοινωνιακούς φορείς για το πέρας του σχολικού έτους.
8. Μαθητές οι οποίοι είναι κάτοχοι ΕΜΔ και διακινούνται τις ημέρες ή ώρες μη λειτουργίας των σχολείων υποχρεούνται να καταβάλουν το 50% της κανονικής τιμής του εισιτηρίου της διαδρομής που διανύουν, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Β.Δ/τος 306/1973 (ΦΕΚ 90 Α΄).
1. Οι μαθητές, οι οποίοι δε μεταφέρονται με τον ανωτέρω (κεφ. Α) τρόπο, μεταφέρονται από τις Περιφέρειες και τους Δήμους με τη χρήση των ιδιόκτητων μεταφορικών τους μέσων, εφόσον τα οχήματα τα οποία διαθέτουν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το σκοπό αυτό. Με τα μέσα αυτά δεν είναι επιτρεπτή η μεταφορά όρθιων μαθητών, άλλως επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις του Κ.Ο.Κ. (Ν. 2696/99, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Εφόσον τα ίδια μέσα πληρούν τις προδιαγραφές προσβασιμότητας για την ασφαλή επιβίβαση – αποβίβαση και μεταφορά μεταφέρονται κατά προτεραιότητα οι μαθητές των ΣΜΕΑ, κατόπιν οι μαθητές πρωτοβάθμιας και έπειτα οι μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Στην περίπτωση του παρόντος (Β) κεφαλαίου για τα δρομολόγια αποκλειστικής εξυπηρέτησης μαθητών οι Περιφέρειες ή οι Δήμοι των οποίων τα ίδια μέσα χρησιμοποιούνται αποζημιώνονται με το 65% του ποσού όπως προκύπτει από το μαθηματικό τύπο του παραρτήματος.
1. Προϋποθέσεις
α. Εάν η μεταφορά των μαθητών είναι αδύνατη με τη διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων η Περιφέρεια αναθέτει με δημόσιες συμβάσεις υπηρεσιών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των Π.Δ/των 60/2007 και 118/2007, τη μεταφορά των μαθητών με κάθε κατάλληλο μεταφορικό μέσο δημόσιας χρήσης που να πληροί τους όρους ασφαλούς μεταφοράς.
β. Οι όροι της διακήρυξης του σχετικού διαγωνισμού πρέπει αφενός να αποσκοπούν στη μέγιστη δυνατή συμπίεση του κόστους μεταφοράς των μαθητών και αφετέρου στη βελτίωση των συνθηκών μεταφοράς τους και κατατείνουν στη διασφάλιση της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών και στην προαγωγή του ανόθευτου ανταγωνισμού μεταξύ ικανών να προσφέρουν τη δημοπρατούμενη υπηρεσία οικονομικών φορέων.
2. Κανόνες διαδικασίας σύναψης σύμβασης
α. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται μέχρι και έξι μήνες πριν την έναρξη των δρομολογίων με βάση τα στοιχεία της παρ.1.β. του άρθρου 5.
β. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε ένα έως τρία έτη αρχής γενομένης από την έναρξη του σχολικού έτους αφετηρίας. Οι προσφορές των υποψηφίων αναδόχων υποβάλλονται ανά τμήμα με ποσοστό έκπτωσης επί τοις εκατό (%) σε ακέραιες μονάδες.
γ. Ο σχεδιασμός των δρομολογίων πρέπει να λαμβάνει υπόψη:
 i. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων της μίας σχολικής μονάδας από κάθε δρομολόγιο
 ii. τη δυνατότητα εξυπηρέτησης ταυτόχρονα των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
 iii. την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη χρήση κοινών μεταφορικών μέσων, δεδομένης της χωρητικότητας του μεταφορικού μέσου, ούτως ώστε να αποφεύγεται η διέλευση περισσότερων του ενός μεταφορικών μέσων από τον ίδιο οδικό άξονα για μεγάλη απόσταση όπου αυτό είναι εφικτό. Δεν είναι επιτρεπτή η μεταφορά όρθιων μαθητών όπως επίσης και η μεταφορά τρίτων επιβατών με δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, άλλως συντρέχει περίπτωση αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων και ταυτόχρονα επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις του Κ.Ο.Κ.
 iv. την ομαδοποίηση των μαθητών, οι οποίοι κατοικούν εντός του ίδιου οικισμού, σε συγκεκριμένα σημεία επιβίβασης και αποβίβασης εντός του οικισμού ούτως ώστε να προκύπτουν λιγότερες στάσεις, κατά προτίμηση επί του οδικού άξονα πραγματοποίησης του δρομολογίου
δ. Ο αριθμός των μεταφερόμενων μαθητών ανά δρομολόγιο καθορίζει και το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου (λεωφορείο, μικρό λεωφορείο, Δ.Χ. επιβατικό) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο παράρτημα της παρούσας. Το προσφορότερο είδος μεταφορικού μέσου αποτελεί τη βάση υπολογισμού της μέγιστης αποζημίωσης ανά δρομολόγιο χωρίς όμως να αποτελεί ταυτόχρονα στοιχείο απόρριψης της συμμετοχής ενδιαφερομένων−κατόχων άλλων μέσων.
ε. i) Το μεταφορικό έργο το οποίο διενεργείται με τα μέσα της προηγούμενης περίπτωσης (δ) και αναφέρεται σε δρομολόγια για την εκτέλεση των οποίων προσφορότερα μέσα σύμφωνα με τα ως άνω οριζόμενα θεωρούνται τα μικρά και τα μεγάλα λεωφορεία προκηρύσσεται ως εξής:
i.α) σε μια ομάδα για το σύνολο των δρομολογίων αποκλειστικά εντός κάθε αστικής περιοχής που έχει οριστεί κατά τη διαδικασία του άρθρου 7 του Ν.2963/2001. Σε περίπτωση που δεν έχουν οριστεί αστικές περιοχές εφαρμόζεται αποκλειστικά η επόμενη περίπτωση.
i.β) τα υπόλοιπα δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που τμήμα τους διενεργείται εντός των αστικών περιοχών, εντάσσονται σε δύο ή περισσότερες ομάδες δρομολογίων. Κάθε ομάδα συγκροτείται από τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός των γεωγραφικών ορίων ενός τουλάχιστον δήμου. Σε κάθε περίπτωση κατά τον καθορισμό των ομάδων λαμβάνονται υπόψη κριτήρια οικονομικότητας και εξασφάλισης συνθηκών γνήσιου ανταγωνισμού.
Τα ανωτέρω πληρούνται για κάθε περιφερειακή ενότητα χωριστά.
ii) Το μεταφορικό έργο το οποίο θεωρείται προσφορότερο να διενεργηθεί με Δ.Χ. επιβατικά προκηρύσσεται ανά δρομολόγιο μονής ή διπλής διαδρομής.
iii) Το μεταφορικό έργο των ΣΜΕΑ, ΕΠΑΛ, μουσικών, καλλιτεχνικών, διαπολιτισμικών και πειραματικών σχολείων, ανεξαρτήτως μεταφορικού μέσου, προκηρύσσεται ανά δρομολόγιο μονής ή διπλής διαδρομής.
στ. Στο διαγωνισμό προβλέπονται τα εξής δικαιώματα προαίρεσης που δεν μπορούν συνολικά να υπερβαίνουν το 50% του προϋπολογισμού της διακήρυξης:
 i) Έως και το 20% του προϋπολογισμού κάθε τμήματος του διαγωνισμού για την τροποποίηση των υφιστάμενων δρομολογίων (δηλαδή μείωση ή αύξηση των χιλιομέτρων των δρομολογίων ή μερική αλλαγή διαδρομής που οφείλεται στην ανάγκη να εξυπηρετηθούν νέοι μαθητές κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της σύμβασης ή σε κάποια απρόβλεπτη ανάγκη – π.χ. εκτέλεση δημόσιων έργων επί οδοστρωμάτων), όποτε προκύπτει ανάγκη κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης. Η επιφύλαξη περί ασκήσεως του δικαιώματος προαιρέσεως πρέπει να αναφέρεται ρητά στην προκήρυξη και στην αναλυτική διακήρυξη του διαγωνισμού.
 ii) Η δυνατότητα χρονικής παράτασης του αντικειμένου της σύμβασης, με αντίστοιχη αύξηση του συμβατικού αντικειμένου, μέχρι την ολοκλήρωση του επόμενου διαγωνισμού μεταφοράς μαθητών και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των τριών μηνών. Η δυνατότητα παράτασης της διάρκειας της σύμβασης πρέπει να αναφέρεται ρητά στην προκήρυξη και την αναλυτική διακήρυξη του διαγωνισμού
 Οι διαδικασίες του διαγωνισμού καθορίζονται λαμβανομένου υπόψη και του ποσού της προαίρεσης.
3. Υπολογισμός αποζημίωσης μεταφορικών μέσων
α. Ο υπολογισμός της μέγιστης αποζημίωσης των μεταφορικών μέσων σε περίπτωση μίσθωσης αυτών κατόπιν δημοσίας σύμβασης παροχής υπηρεσιών γίνεται με βάση τον αριθμό των δρομολογίων μετ’ επιστροφής ή των μονών δρομολογίων (μετάβασης ή επιστροφής) που απαιτούνται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του παραρτήματος της παρούσας.
β. Για τυχόν τροποποίηση των αρχικών δρομολογίων της διακήρυξης κατόπιν ασκήσεως δικαιώματος προαίρεσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 2, κεφ. Γ, παρ.2.στ.i, ο υπολογισμός της αποζημίωσης γίνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα του παραρτήματος της παρούσας λαμβάνοντας υπόψη και την έκπτωση της προσφοράς του αναδόχου του συγκεκριμένου τμήματος του διαγωνισμού στο οποίο εντάσσεται το κάθε δρομολόγιο.
γ. Οι Περιφέρειες, πέραν του ποσού της σύμβασης, σε καμία άλλη οικονομική επιβάρυνση έναντι του αναδόχου δεν υποβάλλονται.
δ. Οι Περιφέρειες μπορούν, εκτός του ανοικτού διαγωνισμού, να αναθέτουν το μεταφορικό έργο και με συμφωνίες – πλαίσια, σύμφωνα με τα Π.Δ/τα 60/2007 και 118/2007, όπως ισχύουν.
4. Προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης:
Για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης σύμφωνα με τις ειδικότερες προϋποθέσεις των άρθρων 24 & 25 του Π.Δ/τος 60/2007 αποφασίζει η αναθέτουσα αρχή μετά την κατ’ άρθρο 2 παρ.2 περ. γ. υποπερ.δδ του Ν.4013/2011 προηγούμενη σύμφωνη γνώμη της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.
1. Αν η μεταφορά των μαθητών κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 είναι αδύνατη ή κρίνεται οικονομικά ασύμφορη και οι μαθητές:
α. έχουν εγκατασταθεί σ’ άλλη κατοικία πλησίον του σχολείου τους, αποκλειστικά και μόνο με σκοπό τη φοίτησή τους στην εν λόγω σχολική μονάδα, χορηγείται μηνιαίο επίδομα 85 €.
β. μεταφέρονται με ευθύνη εκείνων που έχουν τη γονική μέριμνα, ή των νομίμων επιτρόπων τους, χορηγείται επίδομα υπολογιζόμενο βάσει της χιλιομετρικής (μονής) απόστασης της κατοικίας από το σχολείο με κόστος ίσο με 0.35 €/χιλιόμετρο και για τις ημέρες παρουσίας του μαθητή στο σχολείο. Το εν λόγω επίδομα δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1500 € ανά μαθητή ανά σχολικό έτος, εξαιρουμένων των μαθητών ΣΜΕΑ.
2. Τα επιδόματα χορηγούνται από Σεπτέμβριο έως και Ιούνιο και καταβάλλονται από την οικεία Περιφέρεια σ’ εκείνους που έχουν τη γονική μέριμνα ή στους κατά νόμο επιτρόπους αυτών, ή στους ίδιους τους μαθητές εάν αυτοί έχουν ενηλικιωθεί και εφόσον οι επιδοτούμενοι φοιτούν στο σχολείο που είναι υποχρεωμένοι όπως βεβαιώνεται από την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα επιδόματα μπορούν να χορηγούνται προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθεί τόσο ο διαγωνισμός όσο και οι άλλες διαδικασίες ανάθεσης της μεταφοράς των μαθητών αλλά και σε κάθε άλλη περίπτωση όπου δεν είναι εφικτή η μεταφορά.
3. α. Σε περίπτωση όπου μαθητές μέλη της ίδιας οικογένειας εγκαθίστανται στην έδρα του σχολείου τους, το μηνιαίο επίδομα της ανωτέρω (1.α.) περίπτωσης καταβάλλεται για κάθε μαθητή χωριστά.
β. Σε περίπτωση όπου μαθητές, μέλη της ίδιας οικογένειας, οι οποίοι φοιτούν στην ίδια σχολική μονάδα ή σε σχολικές μονάδες με κοινή έδρα, μεταφέρονται με ευθύνη των γονέων ή των νομίμων επιτρόπων τους, το επίδομα της ανωτέρω (1.β.) περίπτωσης καταβάλλεται μία φορά, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μεταφερομένων μαθητών μελών της ιδίας οικογένειας.
4. Τα ανωτέρω (α, β) επιδόματα δεν μπορούν να καταβάλλονται ταυτόχρονα στον ίδιο μαθητή.
Στο Υπουργείο Εσωτερικών συγκροτείται συντονιστική Ομάδα Διοίκησης Έργου (ΟΔΕ) αποτελούμενη από έναν υπάλληλο του ανωτέρω Υπουργείου, έναν υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών, έναν υπάλληλο του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έναν υπάλληλο του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού και έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Περιφερειών με τους αναπληρωτές τους.
Έργο της συντονιστικής ΟΔΕ είναι:
α. Η παρακολούθηση της μεταφοράς μαθητών σε εθνικό επίπεδο και η επίλυση αμφισβητήσεων ως προς την ερμηνεία της σχετικής νομοθεσίας
β. Η εισήγηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς για ενδεχόμενες ενέργειες προς επίλυση των παρατηρούμενων προβλημάτων
γ. Ο έλεγχος των απολογιστικών στοιχείων ανά Περιφέρεια
Ως αρμόδια όργανα για την πραγματοποίηση των προβλεπόμενων ενεργειών της παρούσας είναι τα εξής:
1. Ο διευθυντής της σχολικής μονάδας:
α. βεβαιώνει τους δικαιούχους μεταφοράς μαθητές, κατόπιν εξακρίβωσης της απόστασης της παρ.1 του άρθρου 1. Σε περίπτωση κατά την οποία η διεύθυνση κατοικίας είναι ασαφής, ή αμφισβητήσιμη, η τεχνική υπηρεσία του Δήμου όπου κατοικεί ο μαθητής βεβαιώνει με γεωαναφορά τον τόπο κατοικίας του καθώς και την απόσταση από το σχολείο φοίτησης. Κατά τον υπολογισμό της απόστασης λαμβάνεται υπόψη η συντομότερη ενδεδειγμένη πεζή διαδρομή του τόπου κατοικίας των μαθητών από την είσοδο της σχολικής μονάδας στην οποία φοιτούν.
β. διαβιβάζει στην Περιφέρεια έως και την 31η Ιανουαρίου κατάσταση των εκτιμώμενων δικαιούχων μεταφοράς μαθητών του επόμενου σχολικού έτους, βασιζόμενη στα στοιχεία των μαθητών του τρέχοντος έτους καθώς και τις αναμενόμενες αποχωρήσεις και νέες εγγραφές.
Στην ανωτέρω κατάσταση περιλαμβάνονται το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας και η απόσταση από τη σχολική μονάδα σε χιλιόμετρα με προσέγγιση, τουλάχιστον, πρώτου δεκαδικού ψηφίου. Με την έναρξη του σχολικού έτους και κατά τη διάρκεια αυτού την επικαιροποιεί σύμφωνα με τις νέες εγγραφές και αποχωρήσεις μαθητών. Η πιστοποίηση του τόπου κατοικίας του μαθητή, για τον υπολογισμό της απόστασης, γίνεται με προσκόμιση λογαριασμού κοινής ωφέλειας στο όνομα του κηδεμόνα του μαθητή ή στον κατά νόμο επίτροπο αυτού.
γ. βεβαιώνει τον αριθμό των διατεθέντων ειδικών μαθητικών δελτίων (ΕΜΔ).
δ. βεβαιώνει την πραγματοποίηση της καθημερινής μεταφοράς μαθητών, σύμφωνα με την κεφ. Γ του άρθρου 2 της παρούσας.
2. Η Περιφέρεια είναι αρμόδια:
α. για την πιστοποίηση της καταλληλότητας των ίδιων μεταφορικών μέσων, Δήμων και Περιφέρειας, σύμφωνα με τις προδιαγραφές ασφαλείας, όπως κάθε φορά ισχύουν, του κεφ. Β του άρθρου 2 της παρούσας.
β. για την τελική κατάρτιση των απαιτούμενων δρομολογίων για τη μεταφορά μαθητών με ανάλυση των στοιχείων των δικαιούχων μεταφοράς μαθητών που λαμβάνει από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ιδιαίτερα για την κοστολόγησή τους σύμφωνα με την παρ.Γ2 του άρθρου 2 της παρούσας και την ακρίβεια των στοιχείων που περιλαμβάνονται σ’ αυτήν.
γ. για τη βεβαίωση ύπαρξης των γραμμών της δημοτικής ή δημόσιας συγκοινωνίας και τα δρομολόγια αυτών τα οποία εξυπηρετούν τους μαθητές καθώς και τις στάσεις επιβίβασης και αποβίβασης εκάστου, όπως προκύπτει από σχετικό έγγραφο της αρμόδιας διεύθυνσης.
δ. για τη βεβαίωση του τρόπου μεταφοράς των μαθητών σύμφωνα με τα κεφ. Α, Β, Γ, του άρθρου 2 της παρούσας. Συγκεκριμένα για την εφαρμογή των κεφ. Β ή Γ απαιτείται η έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων των περιπτώσεων Α΄ και γ’ καθώς και της βεβαίωσης της παραγράφου 3 της παρούσας παραγράφου
ε. για τη βεβαίωση των μαθητών οι οποίοι δικαιούνται το επίδομα του άρθρου 3 λόγω αδυναμίας μεταφοράς τους.
στ. την πιστοποίηση τήρησης των προδιαγραφών προσβασιμότητας των μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά μαθητών ΑΜΕΑ.
3. Οι Δήμοι είναι αρμόδιοι για τη βεβαίωση της δυνατότητας χρήσης των ίδιων μεταφορικών μέσων που μπορούν να διαθέσουν για τη μεταφορά μαθητών, σύμφωνα με το κεφ. Β του άρθρου 2 της παρούσας. Η σχετική βεβαίωση αποστέλλεται στην Περιφέρεια μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου σχολικού έτους, άλλως η Περιφέρεια δεν υποχρεούται να κάνει χρήση των εν λόγω μέσων.
1. Η καταβολή της δαπάνης για τη μεταφορά των μαθητών στους δικαιούχους διενεργείται από τις Περιφέρειες με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά. Ειδικότερα για την καταβολή της αποζημίωσης:
α. για τις μεταφορές που διενεργούνται με δημόσια συγκοινωνία απαιτείται, πλέον των άλλων δικαιολογητικών, η βεβαίωση της παρ. 1.γ. του άρθρου 5 της παρούσας.
β. για τις μεταφορές που διενεργούνται με δημόσια σύμβαση απαιτείται, πλέον των άλλων δικαιολογητικών, η βεβαίωση της παρ.1.δ. του άρθρου 5.
1. Οι Περιφέρειες υποχρεούνται μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους να αποστέλουν στην αρμόδια υπηρεσία για τον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των Ο.Τ.Α. τα παρακάτω στοιχεία του τρέχοντος σχολικού έτους:
α. πίνακες σε ηλεκτρονική μορφή λογιστικών φύλλων των δικαιούμενων μεταφορά μαθητών
β. χάρτες των πραγματοποιούμενων δρομολογίων οι οποίοι περιλαμβάνουν τις στάσεις επιβίβασης – αποβίβασης
γ. πίνακες σε ηλεκτρονική μορφή λογιστικών φύλλων οι οποίοι περιέχουν τα στοιχεία των παραπάνω δρομολογίων (χιλιομετρική απόσταση μονού δρομολογίου, κόστος, μεταφορικό μέσο, σχολική μονάδα, αριθμό ετήσιων δρομολογίων, τρόπος μεταφοράς των κεφ. Α, Β, Γ του άρθρου 2 της παρούσας) καθώς και στοιχεία προέλευσης−προορισμού ανά κατηγορία.
2. Η παράδοση των ανωτέρω πραγματοποιείται μέσω τυποποιημένων εντύπων. Η υποβολή τους μπορεί να γίνεται και ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής που δημιουργείται για το σκοπό αυτό. Επιπλέον οι Περιφέρειες αποστέλλουν τα εν λόγω στοιχεία οποτεδήποτε τους ζητηθεί από τα συναρμόδια Υπουργεία. Σε περίπτωση μη αποστολής των εν λόγω στοιχείων, παρότι αυτά έχουν ζητηθεί, η επιχορήγηση του άρθρου 8 της παρούσας αναστέλλεται ή τροποποιείται ανάλογα.
3. Με εντολή του Υπουργού Εσωτερικών, βάσει των σχετικών διατάξεων του Ν.3852/2010, η αρμόδια για τον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων των Ο.Τ.Α. υπηρεσία προβαίνει σε έλεγχο των Περιφερειών χωρικής της αρμοδιότητας σχετικά με οποιοδήποτε ζήτημα τυχόν προκύψει σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της διαδικασίας μεταφοράς μαθητών.
1. Οι δαπάνες μεταφοράς και επιδότησης των μαθητών βαρύνουν τους Κ.Α.Π. των δευτεροβάθμιων ΟΤΑ στα όρια των οποίων βρίσκονται οι σχολικές μονάδες στις οποίες μεταφέρονται οι μαθητές.
2. Α. Το συνολικό ποσό με το οποίο οι Περιφέρειες επιχορηγούνται σε ετήσια βάση από τους Κ.Α.Π. προκύπτει από το άθροισμα των επιμέρους ποσών για τη μεταφορά η οποία πραγματοποιείται με:
α. τα ειδικά μαθητικά δελτία ή τη δημοτική συγκοινωνία σύμφωνα με το άρθρο 2, κεφ. Α,
β. τα ίδια μέσα των Περιφερειών και των Δήμων σύμφωνα με το άρθρο 2, κεφ. Β,
γ. δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών σύμφωνα με το άρθρο 2, κεφ. Γ,
δ. την επιδότηση του άρθρου 3, όπως προκύπτει από τη σχετική απόφαση της Περιφέρειας.
Β. Εάν από τον απολογισμό του άρθρου 7 ή άλλο σχετικό έλεγχο προκύπτει μη σωστή εκτέλεση των διατάξεων της παρούσας απόφασης, η οποία αποβαίνει εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος, η χρηματοδότηση του παρόντος άρθρου μπορεί να προσαρμόζεται ανάλογα.
1. Η διάταξη του άρθρου 1, παρ. 4 ισχύει για τις νέες εγγραφές μαθητών από το σχολικό έτος 2013−2014 και μετέπειτα.
2. Για το σχολικό έτος 2013−2014 ο διαγωνισμός, σύμφωνα με το άρθρο 2, κεφ. Γ, παρ.2.α. της παρούσας, προκηρύσσεται εντός τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση της παρούσας με βάση τα δρομολόγια του τρέχοντος σχολικού έτους. Οι προθεσμίες για την ολοκλήρωση των ενεργειών των αρμοδίων οργάνων, όπως προβλέπονται από την παρούσα, δεν εφαρμόζονται για το σχολικό έτος 2013−2014.
Παράρτημα(Λήψη του παραρτήματος)
1. Μαθηματικοί τύποι υπολογισμού κόστους δρομολογίων μεταφοράς μαθητών
2. Συντελεστής κοστολόγησης
3. Τιμές μονάδος
4. Δαπάνες Συνοδού
5. Φόρος προστιθέμενης αξίας
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Αθήνα, 11 Ιουνίου 2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates