21/11/13

Γιάννης Περράκης: "Θα συμπορευτώ με αντιμνημονιακό ψηφοδέλτιο στις αυτοδιοικητικές εκλογές"

-ΛΑΘΟΣ 3 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝ ΤΟΥ 2012

-Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΔΗΣΗ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ

 Ετοιμος παρά τα 70 του χρόνια να προσφέρει ξανά στην τοπική αυτοδιοίκηση, με την εμπειρία του, συμπορευόμενος σαν απλός στρατιώτης στο ψηφοδέλτιο ενός αντιμνημονιακού συνδυασμού – φωτογραφίζοντας το συνδυασμό που θα στηρίξει ο ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε στον Πολίτη των Χανίων Γιώργο Γυπάκη και την εκπομπή Πολίτης στον Αέρα στον ΚΡΗΤΗ FM 101,5 χθες, ο πρώην Δήμαρχος Σούδας Γιάννης Περάκης.
Ο κ. Περάκης έκανε μια ολομέτωπη επίθεση επιχειρημάτων στη Δημοτική Αρχή αποδεικνύοντας ότι είναι το ίδιο καλά ενημερωμένος όσο και την εποχή που ήταν Δήμαρχος Σούδας, σαν να μην πέρασε μια μέρα.

Κατηγόρησε το Μανώλη Σκουλάκη ότι “ψήφισε το μνημόνιο που προέβλεπε τις περικοπές στην τοπική αυτοδιοίκηση” για τις οποίες τώρα...διαμαρτύρεται, κατηγόρησε τη Δημοτική Αρχή για τη δημιουργία ψεύτικων “ελλειμμάτων” στα οικονομικά του Δήμου προκειμένου να παρουσιαστεί επικοινωνιακά ως “εξυγιαντής¨, μίλησε για κακοδιαχείριση των οικονομικών, για εγκατάλειψη των περιαστικών Δήμων και τη μη αξιοποίηση του επιστημονικού προσωπικού και των υποδομών τους, κατέρριψε τα επιχειρήματα που δικαιολογούσαν την αύξηση των Δημοτικών Τελών το 2012 λέγοντας ότι επρόκειται για ένα λάθος που κόστισε στο χανιώτικο λαό 3 εκ. Ευρώ! Τέλος αναφέρθηκε σε προσλήψεις 17 ατόμων για τις κοινωνικές υποδομές που δε μάθαμε ποτέ πως έγιναν, ενώ για τα θέματα της Σούδας, έκανε αυτοκριτική αλλά και απέδωσε ευθύνες στη Δημοτική Αρχή για όλα τα έργα και τις μελέτες που κληρονόμησε ώριμες αλλά έχασε την ένταξή τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα, για τη στροφή του Δημάρχου που έπαψε να στηρίζει τους Σουδιανούς στο θέμα των καυσίμων στο Πέρα Πλατάνι και για “παρανομίες” από πλευράς των δημοτικών υπηρεσιών, για τις αστοχίες στο θέμα της επέκτασης της προβλήτας Αδριάς που έπρεπε να έχει τώρα προχωρήσει αλλά και στη δυνατότητα δημιουργίας μαρίνας στο λιμάνι με τη συμμετοχή επενδυτών εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο ξεπούλημα του λιμανιού



Ακούστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη

Παρακάτω παρουσιάζουμε συνοπτικά αποσπάσματα της συνέντευξης




Για τις αυτοδιοικητικές εκλογές:

-Εχω σκοπό να ασχοληθώ, να συμπαραταχθώ, όπως ακριβώς είναι η έννοια του συμπαρίσταμαι, σε μια δημοτική ομάδα, που θα με εκφράζει όσο γίνεται καλύτερα. Να καταθέσω την εμπειρία που έχω με τα χρόνια χωρίς προαπαιτούμενα, σαν απλός στρατιώτης που θέλω να βοηθήσω τον τόπο μου. Διότι πιστεύω ότι πρέπει να ηγηθούν νέοι άνθρωποι, αλλά αυτοί οι νέοι άνθρωποι δυστυχώς στα Χανιά, με ευθύνη όλων μας είναι άπειροι. Αυτή η ομάδα πρεπει λοιπόν να έχει νέα παιδιά με όρεξη και μεράκι και νάχει και κάποιους να καταθέτουν την άποψή τους. Και το σημαντικότερο απ' όλα, είναι να ανοίξουμε ένα διάλογο με την κοινωνία. Εχουμε τα κότσια να την ακούσουμε; Γιατί αυτό δεν γίνεται σήμερα. Να λειτουργήσουν όπως πρέπει τα τοπικά συμβούλια, οι τοπικές κοινότητες, να ακουστούν οι φωνές και οι απόψεις των ανθρώπων.... Πιστεύω ότι μέχρι τα χριστούγεννα θαχει διαμορφωθεί αυτή η παράταξη. Δεν μπορείς να είσαι και με το χωροφύλακα και με τον αστυφύλακα. Εγώ ανήκα σε έναν πολιτικό χώρο ο οποίος με απογοήτευσε. Δε διανοήθηκα ποτέ ότι θα οργανωθώ σε έναν διαφορετικό πολιτικό χώρο. Βλέπω όμως, ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν δημοτικές κινήσεις, που να υποστηρίζουν ότι αυτή τη στιγμή, η κυβέρνηση που μας κυβερνάει μπορεί να μας βγάλει απο αυτό το αδιέξοδο. Δεν γίνεται αυτο. Επειδή λοιπόν οι αυτοδιοικητικές εκλογές έχουν και πολιτικό χαρακτήρα, έχουν πολιτική που αναπτύσεται σε τοπικό επίπεδο, έχουν μια ιδεολογική βάση. Οταν λες για παράδειγμα ότι θα κάνω αυτό το έργο, θα δώσω σ αυτά τα έργα υποδομής γι αυτό το λόγο, είναι πολύ σημαντικό, είναι μια πολιτική πράξη. Και αυτό που θα πρέπει να γίνει κατανοητό είναι τί πιστεύει ο καθένας. Πιστεύει ότι “θα κάνω αυτά για να έρθουν μετά να τα πάρουν οι ιδιώτες, θα ιδιωτικοποιήσω την καθαριότητα, την ύδρευση;” Από την άλλη μεριά όμως θα πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Και για την ασυδοσία με την οποία λειτουργούσαν οι δημοσιες και οι δημοτικές υπηρεσίες και οι δημοτικές αρχές. Δεν μπορεί να νομίζει ο δημότης ότι αυτο που δικαιούται θα το πάρει με τις πελατειακές σχέσεις. Δεν μπορεί να πιστεύει ο δημότης ότι πρέπει να εξαργυρώσει αυτό που δικαιούται. Δεν μπορεί να πιστεύει ο δημότης ότι θα τον πάρουν τηλέφωνο και θα του πουν για παράδειγμα “αύριο θα βγουν τα αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς κι έχω κανονίσει να μπει το παιδί σου”.



Αποτιμώντας το θεσμό του Καλλικράτη:

Ο θεσμός του Καλλικράτη αλλιώς σχεδιάστηκε, αλλιώς τον φανταζόμαστε όλοι. Το πρόγραμμα Καλλικράτης ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2010. Το Μάη του 2010, με αφορμή το σχέδιο Καλλικράτης, τότε που η ελληνική κυβέρνηση ψήφισε το πρώτο μνημόνιο αποδείκνειε στους δανειστές μας ότι με τις περικοπές που θα γίνουν στους Δήμους από τις συγχωνεύσεις η αυτοδιοίκηση θα γλύτωνε 500 εκ. το χρόνο. Τοτε λοιπόν όλοι εβαλαν τις υπογραφές τους και ψήφισαν αυτό το μνημόνιο με αυτές τις περικοπές στην τοπική αυτοδιοίκηση και ποτέ δεν έλαβαν υπόψη τους το κοστος των υπηρεσιών που έδιναν στην αυτοδιοίκηση με το νέο πρόγραμμα του Καλλικράτη.



Για τα οικονομικά του Δήμου Χανίων

-Στην παρούσα Δημοτική Αρχή της αρέσει να κάνει το αυτονόητο είδηση και την είδηση στη συνέχεια, να τη θεωρεί επίτευγμα. Εχει το άγχος ενός επικοινωνιακού στρες και προσπαθεί με κάθε τρόπο να ωραιοποιήσει τα πράγματα ενώ δεν είναι έτσι.

Το Μάϊο του 2011 είχε κατατεθεί στη Βουλή την οικονομική κατάσταση των Δήμων όπως είχε διαμορφωθεί για τον Καλλικράτη με τα στοιχεία των Καποδιστριακών Δήμων που είχαν συνενωθεί. Στους 325 Δήμους της χώρας, διεπίστωσαν ότι υπήρχαν 58 Δήμοι που τα χρέη τους ήταν πάνω από 100% από τα τακτικά τους έσοδα και η ΣΑΤΑ μαζί. Προέβλεπε λοιπόν ο Καλλικράτης την εξυγίανση αυτών των Δήμων που είχαν πρόβλημα. Με αυτή λοιπόν τη λογική δημιουργήθηκε το παρατηρητήριο των Δήμων. Να παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι προϋπολογισμοί, οι ισολογισμοί και οι απολογισμοί των Δήμων. Μέσα σ' αυτούς τους υπερχρεωμένους Δήμους λοιπόν, δεν ήταν ο Δήμος Χανίων, που ήταν στη θέση 247 με 31% χρέη σε σχέση με τα τακτικά του έσοδα και τη ΣΑΤΑ με τον πρώτο, το Δήμο Τήλου να έχει ξεπεράσει το 347% σε χρέη. Ο νέος Δήμος Χανίων δεν είχε χρέη. Αλλά ξέρετε ότι ο Δήμος Χανίων είναι ο μόνος στην Ελλάδα, που τον ισολογισμό του 2011 τον έκανε το 2013; Για να έχεις μια εικόνα των οικονομικών του Δήμου πρέπει να έχει κλείσει η οικονομική περίοδος και να έχει γίνει ο ισολογισμός. Αυτά λοιπόν που ακούγαμε το 2012 ότι ξεχρεώθηκαν τα 12,5 εκ. και έχουμε πλεόνασμα δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. Δεν ήταν τεκμηριωμένα αυτά. Μας είπε προχθές ο αντιδήμαρχος ότι ο Δήμος Χανίων πέρυσι έβαλε 2 εκ ευρώ από ίδιους πόρους για να πληρωθεί το προσωπικό. Δε διευκρινίζει όμως ότι το προσωπικό του Δήμου είναι περίπου 550 υπάλληλοι κι ότι απ'αυτούς το ¼ είναι οι εργάτες της καθαριότητας που πληρώνονται από τα ανταποδοτικά τέλη της καθαριότητας. Η λογίστρια του Δήμου προχθές, ετόνισε ότι οι συνενωθέντες Δήμοι είχαν μια οικονομική οντότητα και μια σωστή και καλή διαχείριση των οικονομικών στοιχείων. Απλώς η Δημοτική Αρχή προσπαθεί για επικοινωνιακούς λόγους να αποδείξει ότι “είχαμε χρέη ξεχρεώσαμε τα χρέη και έχουμε και πλεόνασμα ενώ είχαμε έλλειμα”.

Υπάρχει κακοδιαχείριση. Για παράδειγμα ο χανιώτικος λαός δεν έχει μάθει πόσο στοίχισε η παρέμβαση που έκανε και σωστά την έκανε ο Δήμος στο γήπεδο των Περβολίων. Δεν έχει δοθεί μια οικονομική κατάσταση με τα στοιχεία στο Δημοτικό Συμβούλιο.





Για την αύξηση των δημοτικών τελών το 2012

-Καμιά δημοτική αρχή ανα την Ελλάδα δεν μπορεί να επέρεται των υπηρεσιών καθαριότητας από τη στιγμή που είναι ανταποδοτική υπηρεσία. Σίγουρα πρέπει να χαράζει μια δημοτική πολιτική, να κοστολογεί τις υπηρεσίες που θα προσφέρει κι όταν αυτό γίνεται αντιληπτό από το Δημότη, να κρίνονται. Το 2012 λοιπόν, αυξήθηκαν τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού 30-40%. Τότε διαπίστωσαν περίπου τέλη Οκτωβρίου ότι είχαν πλεόνασμα από τις εισπράξεις των τελών καθαριότητας γύρω στα 3 εκ. Αυτό το πλεόνασμα βγήκε επειδή ανοργάνωτα έγινε η αύξηση των δημοτικών τελών. Το 2013, όταν έκανε η δημοτική αρχή τον προϋπολογισμό της να έρθει και να πει “έγινε ένα λάθος – σας χρεώσαμε 3 εκ. παραπάνω, βάζουμε αυτά τα 3 εκ. τώρα, συν τόσα που θέλουμε ακόμα για να προσφέρουμε τις συγκεκριμένες υπηρεσίες – αυτή η έκθεση που επικαλέστηκε ο αντιδήμαρχος είναι από την υπηρεσία προγραμματισμού του Δήμου ενώ η υπηρεσία που θα κάνει την έκθεση για τα ανταποδοτικά τέλη είναι η οικονομική υπηρεσία και η υπηρεσία καθαριότητας, αυτοί μπορούν αν υπολογίσουν σωστά την τιμή που πρέπει να πληρώσει ανα τετραγωνικό ο κάθε κάτοικος και πρέπει να γίνει κι ένας έλεγχος για τα δηλωμένα τετραγωνικά και τότε θα δείτε πόσο χαμηλότερα θα είναι τα ανταποδοτικά τέλη. Και βέβαια κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν έχουμε μια καθαρή πόλη, αλλά είναι καθαρή μόνο στους δρόμους που περπατούν οι τουρίστες στο κέντρο της πόλης. Να πάτε στους περιαστικούς Δήμους να δείτε πως γίνεται η καθαριότητα.



Για τις υπηρεσίες και την εγκατάλειψη των περιαστικών Δήμων:

Αυτούς τους χώρους που βρήκε η δημοτική αρχή δεν έκανε το στοιχειώδες, δεν οργάνωσε τις υπηρεσίες οπως έπρεπε και δεν έκανε τη σωστή χωροταξική κατανομή στο σύνολό τους. Αποσπασματικά τη μία έλεγε που θα πάει η τεχνική υπηρεσία, η ΔΕΥΑΧ. Η εισήγηση που έδωσαν στους συμβούλους την ημέρα που συζητούσαν στο δημοτικό συμβούλιο τη μεταφορά της ΔΕΥΑΧ αφορούσε μόνο τη ΔΕΥΑΧ. Στην πορεία, από το μεσημέρι μέχρι την ώρα που έγινε το Δημοτικό Συμβούλιο ο εισηγητής πρόσθεσε και τις τεχνικές υπηρεσίες! Η Δημοτική Αρχή έπρεπε να αξιοποιήσει το επιστημονικό προσωπικό που παρέλαβε από τους συνενούμενους καποδιστριακούς Δήμους. Η ΤΥΔΚ η τεχνική υπηρεσία Δήμων και Κοινοτήτων με το πολύ έμπειρο προσωπικό της που παρακολουθούσε όλα τα έργα που ήταν σε εξέλιξη στους περιαστικούς Δήμους, απομωνώθηκε τώρα στην οδό Παπανδρέου στο παλιό της κτίριο και δεν εχει αξιοποιηθεί στο βαθμό που έπρεπε. Είναι οι κατευθύνσεις που δόθηκαν για την καθημερινότητα του πολίτη που αποξενώνουν τους περιαστικούς Δήμους. Οι υπηρεσίες λειτουργούν στο κέντρο και δε μεταφέρθηκαν ακόμα – εκτός από τη ΔΕΥΑΧ. Ακόμα κι αυτη η ΔΕΥΑΧ, μία από τις πιο έμπειρες στη χώρα, σε ένα βράδι διπλασίασε τους πελάτες της χωρίς να κάνει ούτε ένα έργο υποδομής και η δημοτική αρχή έπρεπε να το αξιοποιήσει αυτό και να δει με άλλο μάτι και το θέμα των τελών ύδρευσης.



Για τα έργα που ήταν ώριμα για το Δήμο Σούδας όταν ανέλαβε η σημερινή Δημοτική Αρχή και δεν έγινε κανένα:

    1.Η Μελέτη ανάπλασης της πλατείας Σουδας και της πύλης εισόδου του λιμανιού που έχει προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων γιατί έχει χρηματοδοτηθεί από το Γ' ΚΠΣ.
    Ολα τα έργα αυτής της μελέτης είναι σε προτεραιτότητα. Ομως δεν είχε προβλέψει η μελέτη τα πλακάκια για τις διαβάσεις των τυφλών. Κι επίσης το μισό τμήαμ της πλατείας είναι στην λιμενική ζώνη. Ανοίχτηκε αυτή η μελέτη μετά από δύο χρόνια. Προέκυψε ένα θέμα και δεν υποστηρίχθηκε στο βαθμό που έπρεπε αυτό το έργο, δεν χρειάζεται τροποποίηση του σχεδίου πόλεως διότι ο κοινόχρηστος χώρος της πλατείας θα παραμείνει κοινόχρηστος.
    2. Η μελέτη του Περιφερειακού Δρόμου του Σχεδίου Πόλεως που καταλήγει στην ανατολική πύλη του λιμανιού
    Ο Περιφερειακός δρόμος έχει καταπατηθεί από το δημοτικό λαχανόκηπο κατά 420 μέτρα. Στην αρχή της θητείας της τωρινής δημοτικής αρχής είδανε ότι υπήρχε μια έλλειψη στη μελέτη αυτή όσον αφορά στη σύνδεση του λιμανιού με το δρόμο αυτό. Τότε ο Δήμος έβαλε μελετητή, ολοκλήρωσε τη σύνδεση, αλλά αυτός ο δρόμος ήταν μέρος του σχεδίου πόλεως. Ενα τμήμα του δρόμου αυτού έχει περιφραχτεί από το ενα οικόπεδο του δημοτικού λαχανόκηπου. Ενώ ο ιδιοκτήτης του έχει ζητήσει ή να αποζημιωθεί ή να πάρει ένα άλλο οικόπεδο ίσης αξίας όπως έχει δικαίωμα. Εχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και αυτή θεωρείται πια δημοτική έκταση.
    3. Η Μελέτη του WWF για τον ποταμό Μορώνη
    Το wwf μας ενέθεσε να κάνουμε μια οικονομοτεχνικη μελέτη όσον αφορά στις κατασκευές που θα γινόταν και πράγματι η τεχνική υπηρεσία του Δημου έκανε αυτή τη μελέτη όπου περιέγραφε μια περίφραξη, έναν περιφερειακό δρόμο, τα παρατηρητήρια κ.α. Αυτή όμως η μελέτη ήθελε μια συμπλήρωση. Ηταν ώριμη αλλά ήθελε μια συμπλήρωση, ήθελε να ανοιχτεί να τη δεί κάποιος, έπρεπε λοιπόν να περιγραφεί με λεπτομέρεια το κάθε έργο, μια απλή δουλειά μηχανικού. Οταν όμως τη μελέτη την άνοιξαν το τέλος του 2012 παρά τις εκκλήσεις του WWF ήταν πια αργά.
    4. Η Μελέτη για υποδομές, δρόμους και αναπλάσεις στην ανω και κάτω
    Σουδα, στο Βλητές και στο Δασύλιο Αγροκηπίου
    Εχουν ανακοινωθεί έργα οδοποιίας στο Δήμο Σούδας που προέρχονται από τις εισφορές των δημοτών για το σχέδιο πόλεως. Εκεί λοιπόν θα γνωρίζω σύντομα και ποιές εργολαβίες γίνανε και γιατί δε γίνανε κάπιοια έργα.
    5. Η ολοκλήρωση των Αντιπλυμμηρικών έργων (του Συνδέσμου των Περιαστικών Δήμων για το Αποχετευτικό)



Η χρηματοδότησή τους ήταν να γίνει από εθνικούς πόρους που δεν υπάρχουν. Υπήρχε και μια δυνατότητα που εγώ το έμαθα στο τέλος της θητείας μου, να βαφτιστούν κάποια από τα έργα αυτα σαν έργα ορεινής υδρονομίας για να μπορούν αν ενταχθούν στα ευρωπαϊκά προγράμματα. Εκεί λοιπόν δεν έχει ευθύνη η σημερινή δημοτική αρχή.



Δημοτικός Λαχανόκηπος και κοινωνικές υποδομές

Το υπουργείο προβλέπει τη χρηματοδότηση του προσωπικού γα κοινωνικές δομές αλλά όχι κα των υποδομών. Το Υπουργείο αναθέτει αυτή τη διαδικασία της λειτουργίας των δομών ή τη δημιουργία νέων μέσω εταιρειών ΜΚΟ. Σύμφωνα με τη νομολογία, από το ποσόν που θα δοθεί το 20% πάει στην εταιρεία για τα λειτουργικά της έξοδα. Κάθε δομή έχει έναν ορισμένο αριθμό εργαζομένων που για δύο χρόνια θα χρηματδοτούνται. Έτσι λοιπόν αυτές οι δομές έχουν ως 40 εργαζόμενους. Το κοινωνικό παντοπωλείο που έγινε εδώ είχε 5, το υπνωτήριο που τελικά δεν έγινε γιατί δεν βρέθηκε υποδομή 7, τα συσσίτια 7, ο λαχανόκηπος 3 κ.ο.κ. Η πρόσληψη όμως αυτών των ατόμων έγινε με μία διαδικασία που ο μεν φορέας πρόσληψης ήταν η ίδια η εταιρεία και συμπράτων ήταν ο Δήμος, όπου ώφειλε να συντηρήσει και να ετοιμάσει τις υπάρχουσες υποδομές και να φτιάξει νέες. Δε θά πρεπε ομως ο Δήμος να ανακοινώσει αυτές τις προσλήψεις που θα γινόταν γνωστή σε όλους τους άνεργους νέους του Δήμου Χανίων; Δεν θάπρεπε να ξέρουν όλοι οι άνεργοι των Χανίων ότι ο Ξένιος Δίας που είναι ο φορέας του έργου θα προσλάβει 17 άτομα που θα δουλέψουν σ'αυτές τις υποδομές;

Υπάρχει θέμα της καταπάτησης του οικοπέδου και του ρέματος κι ότι για να γίνει ενιαίος αυτός ο χώρος πρέπει να είναι 5 καλλιεργήσιμα στρέμματα σύν το χώρο αποθήκευσης, τους διαδρόμους να είναι περιφραγμένος, να φυλάσσεται, αν εχει φωτισμό κλπ.



Στροφή που έγινε από τη Δημοτική Αρχή υπέρ του Μαμιδάκη στο θέμα των εγκαταστάσεων καυσίμων.

Οταν ρωτούν ένα Δήμαρχο “ποια είναι η πολιτική σας θέση” δεν μπορεί να απαντά “ο,τι λέει ο νόμος”. Δεν είναι πολιτική θέση αυτό. Υπάρχουν κάποια πράγματα που τα παλεύεις επειδή πιστεύεις ότι η ίδια η νομοθεσία θα βάλει κάποιες τρικλοποδιές – και τις έχει βάλει με το νόμο που ψηφίστηκε “να κάνουμε ότι χρειαστεί για την ανάπτυξη είτε Natura είναι η περιοχή, είτε δασική... λύνει λοιπόν αυτός ο νόμος τα χέρια, στον ιδιοκτήτη της Mamidoil – Jet Oil. To σπουδαιότερο όμως είναι ότι δεν μπορεί να γίνει ποτέ – κι εκεί θα προσφύγουμε πάλι στα δικαστήρια είναι η κυκλοφοριακή σύνδεση. Ο τρόπος που πάει να γίνει η σύνδεση κι ο τρόπος που έχουν πει το ΟΚ οι δημοτικές υπηρεσίες και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας είναι ανορθόδοξος, είναι παράνομος και ενέχει πολλούς κινδύνους. Κι εκεί η ευθύνη της Δημοτικής Αρχής είναι μεγάλη. Δεν μπορεί να λέει “ό,τι πουν οι υπηρεσίες, χωρίς να ελέγξει αν αυτό που έχουν πει οι υπηρεσίες είναι το σωστό¨.

Υπάρχει μια αγανάκτηση των κατοίκων κι έχουν μαζέψει υπογραφές γι αυτά τα έγγραφα των υπηρεσιών.

Μας κρέμασε η Δημοτική Αρχή, εμένα, τον πρώην Πρόεδρο της Κοινότητας Απτέρων, τον Σύμβουλο κ. Κοκοτσάκη κι άλλον ένα κάτοικο. Ειχαμε κάνει καταγγελία για τον τρόπο που έχει κλείσει την πρόσβαση στην παραλία η Mamidoil – Jet Oil. Γινότανε λοιπόν η δίκη με κατηγορούμενο την εταιρεία. Εμείς πήγαμε σα μάρτυρες σαν συνέχεια της διαδικασίας που ξεκίνησε από το Δήμο Σούδας. Περιμέναμε λοιπόν, η νομική υπηρεσία του Δήμου Χανίων να έρθει και να υποστηρίξει τις απόψεις μας και να συνθέσει τις καταθέσεις τις δικές μας και να μην είναι εύκολη η δουλειά της υπεράσπισης. Ενώ λοιπόν είχαμε συμφωνήσει με το δικηγόρο και στις 10πμ νομίζω ήταν η δίκη, στις 9πμ μας λέει ο δικηγόρος δεν έχω εντολή από τη δημοτική αρχή να παρευρεθώ σ' αυτή τη δίκη.



Επί προσωπικού

Αναγάγουν όλα αυτά τα προβλήματα που σας είπα σε θέμα προσωπικής διένεξης με το Δήμαρχο. Δεν έχω καμιά τέτοια πρόταση, εγώ μιλώ και θα μιλώ με πολιτικά επιχειρήματα. Οπου χρειάστηκε να επαινέσω μια προσπάθεια την επαίνεσα και δεν ισοπεδώνω κανένα έργο, γιατί έχει κάνει όντως ένα έργο η Δημοτική Αρχή, αλλά δεν υπάρχει Δημοτική Αρχή στην Ελλάδα που παρέλαβε από Καποδιστριακούς Δήμους τέτοιο έργο και να του κάνει τέτοια απαξίωση. Ασχολούμαι με οτιδήποτε έχει να κάνει με τη Σούδα. Το ενδιαφέρον μου για τη Σούδα η δημοτική αρχή το λέει “διαβολή”. Δε μ' απασχολεί.



Για την εγκατάσταση της Πολεοδομίας στο δημαρχείο Σούδας

Ηταν σχεδιασμένο (και σωστά) να εγκατασταθεί η Πολεοδομία νέο Δημαχείο Σούδας. Για να εγκατασταθεί έθετε σαν απαραίτητο όρο να καταργηθεί ο χώρος του ΚΑΠΗ, να καταργηθεί η Παιδική Βιβλιοθήκη και το Πολύκεντρο. Θα τους μεταφέρανε στο παλιό δημαρχείο και κάναν και μια καμπάνια για να πείσουν τους κατοίκους ότι έπρεπε να πάνε εκεί. Εμείς το παλιό Δημαρχείο το είχαμε αφήσει για να το αξιοποιήσουμε εμπορικά, αλλά καταρχήν τα δύο τρίτα του κτίριου έχει πρόβλημα στατικής επάρκειας, δηλαδή δεν μπορούμε μέσα να κάνουμε καμία διαρύθμιση (που είναι απαραίτητη για τέτοιες υποδομές). Ξεσηκώθηκε ο κόσμος, υπέγραψαν χαρτιά όλοι οι φορείς της Σούδας και μετά κατάλαβε η Δημοτική Αρχή ότι δεν πρέπει να κάνει κάτι. Οι υποδομές αυτές έχουν σχεδιαστεί να είναι ανάμεσα στα σχολεία για κάποιο λόγο, το πάντρεμα της τρίτης ηλικίας με τη νεολαία. Επίσης υπάρχει η αίθουσα των πολλαπλών χρήσεων για όποια εκδήλωση μπορεί αν γίνει τις απογευματινές ώρες γιατί έχουν ανάγκη οι τοπικές κοινωνίες των παλιών Δήμων από τέτοιους χώρους.



Για την προβλήτα Αδριάς

Η επέκταση της προβλήτας Αδριάς όπως έγινε με ευθύνη του μελετητή που δεν είχε προβλέψει το βάθος της, δεν εξυπηρετεί τα κρουαζιερόπλοια. Κι έχει προβλεφθεί στη νέα μελέτη που κάνει ο ίδιος μελετητής δυστυχώς, μια επέκταση της προβλήτας Αδρίας. Αυτή η πεέκταση προβλεπόταν να είναι λοξή προς τη Β.Α πλευρά. Εκανε το λάθος η τότε Τ.Υ του λιμενικού ταμείου, να ρωτήσει το ΓΕΝ για να πει τη γνώμη του, αντί να ρωτήσει το Ναύσταθμο που συμμετείχε πάντα στα θέματα του λιμανιού και θα δικαιολογούσε τη λοξή κατεύθυνση που είναι και εύκολη η κατασκευή γιατί δεν είναι βαθειά τα νερά. Αποψή μου και ανθρώπων που γνωρίζουν το λιμάνι είναι ότι με δεδομένη τη δυσκολία χρηματοδότησης η μόνη λύση είναι να αλλάξουν οι χρήσεις των χώρων του λιμανιού.

Η έκταση που έχει το εμπορικό λιμάνι για τις ανάγκες του νομού είναι τεράστια. Μπορεί το εμπορικό λιμάνι που έχει βάθος 14 μέτρα να γίνει για τις κρουαζιέρες αλλά να ολοκληρωθούν κάποια έργα που είναι απαραίτητα και να αξιοποιηθεί η λιμενοολεκάνη που είναι απέναντι στα σχολεία για τη δημιουργία μιας μαρίνας που πρέπει να είναι πάνω από 600 θέσεις γιατί διαφορετικά δε θα ενδιαφερθεί κανένας επενδυτής να την κάνει. Το θέμα είναι να έρθει επενδυτής χωρίς να ξεπουληθεί όλο το λιμάνι. Και να γίνει ένας προγραμματισμός και να ξεκαθαρίσει η Περιφέρεια ποιά θα είναι η λιμενική της πολιτική και τί ρόλο θα παίξει το λιμάνι της Σούδας και τί ρόλο θα παίξει το Λιμάνι του Ηρακλείου. Δεν μπορεί ακόμα να θεωρείται με βάση το χωροταξικό Σουφλιά συμπληρωματικό στο λιμάνι του Ηρακλείου το λιμάνι της Σούδας.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates