Στη δημιουργία Επιτροπής και επίδοση ψηφίσματος, στο γνωστό δηλαδή “κόλπο” για να ξεπερνιώντα τα... δύσκολα θέματα, προσέφυγε η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων για το θέμα της ηχορύπανσης και τους κινδύνους ατυχημάτων από τις συνεχείς πτήσεις ελληνικών και ξένων στρατιωτικών αεροσκαφών στο Ακρωτήρι. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 2 Σεπτέμβρη, παρέστησαν οι Πρόέδροι των πιο ενεργών πολιτιστικών Συλλόγων του Ακρωτηρίου όπου παρέδωσαν κείμενο διαμαρτυρίας για την αφόρητη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την ηχορύπανση στο Ακρωτήρι.
Αποτέλεσμα; Το θέμα να παραπεμφθεί ουσιαστικά στις καλένδες, αφού η Επιτροπή που συστήθηκε με επικεφαλή τον Δήμαρχο, το μόνο που θα κάνει θα είναι να επιδόσει ένα ψήφισμα “πολύ αυστηρό” όπως είπε ο κ. Σκουλάκης, στη διοίκηση της 115ΠΜ και του ΝΑΤΟ. Φυσικά, όλοι αντιλαμβανόμαστε τί χρήση θα κάνουν με το ψήφισμα αυτό οι παραλήπτες του. Εξάλλου δεν είναι η πρώτη φορά. Σχεδόν κάθε χρόνο, το Δημοτικό Συμβούλιο του πρώην Δήμου Ακρωτηρίου, συνέτασσε ανάλογα ψηφίσματα και τα παρέδιδε στη διοίκηση της 115ΠΜ και σχεδόν κάθε χρόνο ο Δήμαρχος συναντιώταν με τον εκάστοτε Διοικητή της μονάδας για να του παραπονεθεί για τα προβλήματα που προκαλούν οι πτήσεις των F16 στο Ακρωτήρι. Τις περισσότερες φορές με αποτέλεσμα μια προσωρινή μείωση του θορύβου, καθώς επαφίεται στο φιλότιμο του κάθε Διοικητή να συστήσει στους πιλότους του, να προσέχουν τον....αέρα όταν απογιώνονται, για να μην πετούν πάνω από τους οικισμούς!
Το πρόβλημα της ηχορύπανσης στο Ακρωτήρι εμφανίστηκε με την εγκατάσταση των πρώτων F16 Block 52 γύρω στο 2003 αλλά οξύνεται ιδιαίτερα κάθε φορά που το αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για πολεμικές ασκήσεις, ασκήσεις δεξιοτεχνίας πτήσεων και φυσικά πολέμους στη γειτονιά της Μεσογείου.
Προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια
Η λύση είναι απλούστερη από ότι νομίζουμε, αλλά χρειάζεται μια δημοτική αρχή κι ένα δημοτικό συμβούλιο να μη διαπνέεται από δειλία και συμβατικότητα για να τη δώσει.
Ως Ημερολόγιο Ακρωτηρίου παλιότερα, είχαμε καταθέσει την πρότασή μας, η οποία μάλιστα έγινε ομόφωνα αποδεκτή από το Δημοτικό Συμβούλιο Ακρωτηρίου το 2005 (ως πρόταση τότε του επικεφαλή της μειοψηφίας Σπύρου Λιονάκη) αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ: η μόνη ενέργεια που μπορεί να κάνει ένα Δημοτικό Συμβούλιο σε αυτή την περίπτωση είναι η προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Οπως είχε προτείνει τότε ο Δικηγόρος – Δημοτικός Σύμβουλος, “υπάρχει η πάγια νομολογία των ευρωπαϊκών δικαστηρίων όσον αφορά στη ρύπανση στην οποία υπάγεται και η έννοια της ηχορύπανσης και αυτή στηρίζεται στην αρχή ότι “ο ρυπαίνων πληρώνει”. Η προσφυγή στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα ε΄χει θετικά αποτελέσματα καθώς υπάρχει ήδη ιστορικό δεδικασμένων σε τέτοιες υποθέσεις. Από το 2003 έχουμε θέσει υπόψην της τότε Δημοτικής Αρχής στοιχεία και παραδείγματα ανάλογων περιπτώσεων, τα οποία δημοσιεούμε ξανά:
- Το Πολιτικό Αεροδρόμιο του Burbank της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ συμφώνησε με το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, την επέκταση του αεροδρομίου μόνο με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν υποδομές προστασίας της πόλης από το θόρυβο των αεροσκαφών και την κίνηση. Μάλιστα αυτό έγινε εις βάρος άλλων υποδομών του αεροδρομίου! Επίσης, το αεροδρόμιο αναγκάστηκε να τηρεί ωράριο κοινής ησυχίας και να περιορίσει τις αναχωρήσεις από την πλευρά του αεροδρομίου όπου ενοχλούνται οι κάτοικοι. Κάτι που μπορεί να γίνει κι εδώ.
- Το Πολιτικό Αεροδρόμιο του Fort Worth στο Ντάλας των ΗΠΑ υποχρεώθηκε να ξοδέψει 18 εκ. δολάρια για να μπουν ηχομονώσεις στα σπίτια των οικισμών που βρίσκονται κοντά στο αεροδρόμιο.
- Η Ιαπωνική κυβέρνση υποχρεώθηκε από τα δικαστήρια να πληρώσει αποζημιώσεις ύψους 170 εκ. Γιεν σε 134 κατοίκους που ζουν κοντά σε μια θορυβώδη στρατιωτική βάση. Οι κάτοικοι συνέταξαν ένα υπόμνημα όπου αναφέρουν ότι ο θόρυβος που προκαλείται από τις πτήσεις αεροσκαφών της Βάσης, προκάλεσε μεγάλες διανοητικές διαταραχές στους κατοίκους (επί λέξη substantial mental anguish).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου