5/12/12

Χάνουμε το λιμάνι της Σούδας για 99 χρόνια!

Εισήγηση της Μαρίας Αρτσουχαλτζή, Μηχανικού, κατοίκου Σούδας στη Συνέλευση ενάντια στο ξεπούλημα του λιμανιού της Σούδας
"Τις μέρες αυτές όλοι οι Έλληνες βομβαρδιζόμαστε κυριολεκτικά μέσα από τα ΜΜΕ - έντυπα και ηλεκτρονικά- με ανακοινώσεις της κυβέρνησης, που προσπαθούν να μας πείσουν ότι οι επενδύσεις και η ανάπτυξη γενικότερα θα γίνουν αποκλειστικά με την εκποίηση των φυσικών πόρων και της δημόσιας περιουσίας. Η κυβέρνηση και τα εκτελεστικά της όργανα προσπαθούν να εφαρμόσουν τις αποφάσεις των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος ταχύτατα, με συνοπτικές διαδικασίες, χωρίς διαφάνεια, καταπατώντας τελικά το σύνταγμα.
Εκτός από τον καταιγισμό των νέων αβάσταχτων μέτρων, παρακολουθούμε την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την εκποίηση των ΔΕΚΟ και όλης της ακίνητης ιδιωτικής και δημόσιας κρατικής περιουσίας και των κάθε είδους συναφών δικαιωμάτων του δημοσίου.
Σαν φοβισμένοι θεατές βλέπομε να ξετυλίγεται μπροστά μας ένα θρίλερ όπου προβάλλεται η αποχώρηση της ελληνικής δημοκρατίας από το σύνολο των δημόσιων επιχειρήσεων και της δημόσιας περιουσίας και η παραχώρησή τους στο όνομα της δόσης του δανείου.
Ποια είναι η τιμή της δόσης;
Την αγοράζουν οι άνθρωποι ως δάνειο;
Όχι! Στην τιμή αγοράζονται όλα όσα οι άνθρωποι κι η χώρα έχουν – με το σπίτι τους,
με όλη τη δημόσια περιουσία, γη κι επιχειρήσεις, με τη δημοκρατία
και προπαντός με τα παιδιά τους.

Γιατί είναι πριν απ’ όλα τα παιδιά μας κι οι γενιές που έρχονται μετά απ’ αυτά, που θα πληρώσουν το μεγαλύτερο κόστος.
Η ουσία είναι ότι καταστρατηγείται αδιάντροπα το άρθρο 106 του Συντάγματος, που κατοχυρώνει τη συμμετοχή του κράτους στις στρατηγικής σημασίας κοινωφελείς επιχειρήσεις που «έχουν χαρακτήρα μονοπωλίου ή ζωτική σημασία για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου ή έχουν ως κύριο στόχο την παροχή υπηρεσιών στο κοινωνικό σύνολο».
Στην πραγματικότητα και το γνωρίζουμε καλά όλοι , καμία δόση δανείου δεν είναι υπεράνω από την δυνατότητα για μια σχεδιασμένη , παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας μας.


ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ

2ο άρθρο:
Αποχώρηση του Δημόσιου από τις επιχειρήσεις του δηλαδή ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, τους Οργανισμούς Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας. Αυτές οι στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεις και τα λιμάνια θα μπορούν να παραχωρηθούν πλέον πλήρως απ’ το ΤΑΙΠΕΔ στο μεγάλο διεθνές κι ελληνικό κεφάλαιο με πώληση για τις επιχειρήσεις ή 99χρονη μίσθωση για τα λιμάνια, μαζί με τα οποία παραχωρείται και ολόκληρη η παραλιμάνια ζώνη!

3ο άρθρο:
«Τουριστικό-Παραθεριστικό Χωριό»: Εισαγωγή ιδιωτικής χωροταξίας!
- Προβλέπεται για πρώτη φορά η ιδιωτική χωροταξία, ανήκουστη σε οποιαδήποτε όχι ευρωπαϊκή, αλλά απλώς οργανωμένη χώρα: Ο «επενδυτής» πρώτα αγοράζει τη δημόσια γη ή αποκτά το «δικαίωμα στην επιφάνεια», και μετά αποφασίσει τι θέλει να την κάνει!
- Προβλέπεται η παραχώρηση, για αποκλειστική χρήση, αιγιαλού για 99 χρόνια, χωρίς δικαίωμα πρόσβασης των πολιτών, εφόσον αυτό «συμπεριλαμβάνεται στη σύμβαση». Επιτρέπεται για πρώτη φορά η επέκταση του αιγιαλού μέσω προσχώσεων και η αναδόμηση της ακτογραμμής της σχετικής περιοχής (!).
Ευρεία απαλλοτρίωση περιουσίας ιδιωτών
Επιτρέπεται η fast track απαλλοτρίωση ζωνών ιδιωτικών εκτάσεων ευρύτερων από τη ζώνη της επένδυσης - χωρίς οποιοδήποτε περιορισμό χρήσης ή έκτασης.

Νομιμοποίηση όλων των αυθαιρεσιών
Οι περιβαλλοντικές κ.α. επιπτώσεις της επένδυσης δεν εκτιμώνται σε ευρύτερο γεωγραφικό/χωροταξικό πλαίσιο, αλλά μόνο για τη «δημοτική ενότητα» (ούτε καν για ολόκληρο τον Καλλικρατικό Δήμο!), στο οποίο ανήκει. Το Δημόσιο απαλλάσσεται από τις προθεσμίες τακτοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών ή αλλαγών χρήσεων σε κτίρια της ιδιοκτησίας του και πρακτικά νομιμοποιούνται όλες οι αυθαίρετες κατασκευές του, προκειμένου να τα πουλήσει.
ΑΓΡΙΑ ΛΕΗΛΑΣΙΑ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ,
Θα «εξαφανίσει» ακόμα και περιοχές NATURA, καθώς δεν προβλέπεται εξαίρεση τους…
4ο άρθρο

Με το Τέταρτο Άρθρο περνάει στο δημόσιο και το σύνολο της ακίνητης περιουσίας όλων των ΝΠΔΔ, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των νοσοκομείων, των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Ταμείων Κοινωνικής Ασφάλισης κ.α. -, και αυτό δεν παραβιάζει μόνο προφανείς συνταγματικές επιταγές. Με αυτόν τον τρόπο το ΤΑΜΕΙΟ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΤΑΙΠΕΔ) μετατρέπεται σε έτοιμη δεξαμενή και μηχανισμό εγγυοδοσίας, για το σύνολο των δανειστών.

Στα πλαίσια αυτά, εμείς οι πολίτες της Σούδας και του νομού Χανίων, αρχικά μάθαμε ότι προσπαθούν να επαναφέρουν από την πίσω πόρτα κυριολεκτικά, την δημιουργία αποθήκης καυσίμων στο ΠΕΡΑ ΠΛΑΤΑΝΙ και στη συνέχεια πληροφορηθήκαμε την παραχώρηση του λιμανιού της Σούδας στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την εκποίησή του μαζί με 23 συνολικά λιμάνια της χώρας , που αργότερα έγιναν 35.
Το λιμάνι της Σούδας είναι το μεγαλύτερο φυσικό λιμάνι της Μεσογείου. Αυτό το καθιστά αξιοποιήσιμο σε πολλούς παράλληλους τομείς ,με σημαντικό αναπτυξιακό και κοινωνικό - πολιτισμικό χαρακτήρα για την ευρύτερη περιοχή, δηλαδή τον Νομό Χανίων.
- Σήμερα οι δραστηριότητες στο λιμάνι της Σούδας είναι:
  • ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
κρουαζιέρα, φυσιολατρικός και αρχαιολογικός τουρισμός
  • ΑΛΙΕΙΑ
Η ιχθυόσκαλα - μοναδική στην Κρήτη-
  • ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
ναυταθλητικό κέντρο
  • ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
υγροβιότοπος ποταμού Μορώνη


Η ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΗΣ ΣΟΥΔΑΣ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΧΑΝΙΩΤΩΝ

Είναι σαφές, ότι η παραχώρηση του λιμανιού της Σούδας δεν θα έχει κανένα ανταποδοτικό όφελος για το Νομό Χανίων, αφού το όποιο τίμημα από την εκποίησή του θα χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους.
Αντίθετα, θα αποτελέσει τροχοπέδη στην όποια παραγωγική ανάπτυξη δρομολογηθεί στο μέλλον για τον τόπο μας, αφού οι σημερινές βασικές λειτουργίες του λιμανιού θα έχουν περιέλθει στον απόλυτο έλεγχο και την διαχείριση μεγάλων (ελληνικών ή πολυεθνικών) επενδυτικών κεφαλαίων . Ο μελλοντικός επενδυτής με μοναδικό σκοπό την κερδοσκοπία, θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά σε σχέση με τα τοπικά συμφέροντα (αγροτική παραγωγή, αλιεία, τουρισμός, εμπόριο, μεταφορές κ.α.) και τότε βασικοί τομείς της τοπικής οικονομίας θα συρρικνωθούν μέχρι να αφανισμού.

Όσον αφορά δε στις εργασιακές σχέσεις, δεν υπάρχει πλαίσιο που να εξασφαλίζει την προσφορά θέσεων εργασίας στις τοπικές κοινωνίες που φιλοξενούν τις επενδύσεις.


Το λιμάνι της Σούδας, όπως και οι άλλες υποδομές ανάπτυξης, θα πρέπει  να χρησιμοποιούνται από τον κρητικό λαό για την παραγωγική ανασυγκρότηση της  χώρας και της περιοχής και να αξιοποιηθούν από την Πολιτεία όπως δεν είχαν αξιοποιηθεί  ποτέ μέχρι τώρα. Δηλαδή με άξονες την προστασία και διαφύλαξη του περιβάλλοντος και των περιοχών NATURA, και την διασφάλιση της εργασίας και της ποιότητας ζωής των ανθρώπων.


Για όλους αυτούς τους λόγους και επειδή δεν έχουμε συλλάβει ακόμα και σε όλη τους την έκταση τις συνέπειες αυτών των μέτρων , πρέπει ολοι οι φορείς και οι κατοικοι του νομού να εμποδίσουμε την εκποίηση του λιμανιου της Σούδας.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι είναι μόνο η απαρχή της λεηλασίας αφού ακολουθεί το αεροδρόμιο και η διαχείριση των υδάτων . Γιαυτό,η επαγρύπνηση εμάς των απλών πολιτών , η ενημέρωσή μας και η συντονισμένη δράση είναι ο μόνος τρόπος για την ματαίωση υλοποίησης του αντεθνικού και αντισυνταγματικού σχεδίου ξεπουλήματος της χώρας. Εξάλλου η πρόσφατη απόφαση του ΔΣ Χανίων για την μείωση των δημοτικών τελών, που οφείλεται και στην πίεση που άσκησαν οι πολίτες και οι συλλογικότητες με το μάζεμα υπογραφών και τη σθεναρή παρουσία τους στα Τ.Σ, Δ.Σ. δείχνει την αναγκαιότητα να συμπράξουμε όλοι μαζί για να ματαιώσουμε τα σχέδιά τους.



ΕΠΙΤΡΟΠΗ :

Συμμετοχή όλων των φορέων που συμφωνούν να συμπράξουν για:

1) ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ
- Προβολή του προβλήματος στα τοπικά μέσα ενημέρωσης
- ομιλίες για τις συνέπειες της εκποίησης της δημόσιας περιουσίας
2) ΔΡΑΣΕΙΣ
- Ομάδα εργασίας με σκοπό την επεξεργασία προτάσεων για τον χαρακτήρα και τις
χρήσεις του λιμανιού με γνώμονα το κοινωνικό όφελος
- εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates