7/4/11

ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΥΠΟΣΤΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ

Για δεύτερη φορά η όμορφη περιοχή του Πιθαρίου στο Ακρωτήρι δέχεται την επίθεση της… ανάπτυξης! Η πρώτη ήταν με τη σχεδιαζόμενη όδευση της συνδετήριας εθνικής οδού Σούδα – Αεροδρόμιο. Η δεύτερη έρχεται με τη μορφή του «δώρου» προς το Ακρωτήρι από τη ΔΕΗ: ο Υποσταθμός Υψηλής Τάσης που σκοπεύει να κατασκευάσει η επιχείρηση για να καλύψει τις υπαρκτές και μεγάλες ανάγκες του Ακρωτηρίου σε ηλεκτροδότηση προτείνεται να χωροθετηθεί στην περιοχή του Πιθαρίου, σε δύο σημεία, το ένα μέσα στα όρια του οικισμού και το άλλο στο δρόμο προς Βλητέ. Και οι δύο θέσεις εφάπτονται με την περίφραξη του Ναυστάθμου, καθώς η διοίκησή του, αρνήθηκε να δεχτεί την εγκατάσταση μέσα στα όριά του. Το εντυπωσιακό είναι πως η περιοχή στην οποία η ΔΕΗ θέλει να χτίσει τον υποσταθμό της, είναι μέσα στη δεσμευμένη από το ΓΕΝ ζώνη, στην οποία κανείς δεν μπορεί να χτίσει αφού υπόκειται σε «δουλεία», ενώ και το Δασαρχείο θεωρεί τη ζώνη αυτή δασική. Αίρεται λοιπόν η δουλεία για τα οικόπεδα της περιοχής, όπως ρώτησε ο πρώην Δήμαρχος Ακρωτηρίου Αντώνης Γιαννακάκης τους εκπροσώπους της ΔΕΗ που ήρθαν στα Χανιά για να πείσουν τους αιρετούς του νέου Δήμου να δεχτούν τη χωροθέτηση της εγκατάστασης; Όπως και να έχει, το πρόβλημα ηλεκτροδότησης του Ακρωτηρίου πρέπει να λυθεί, καθώς οι ανάγκες μεγαλώνουν μαζί με την οικιστική ανάπτυξη, όπως μεγαλώνουν και οι «μεγάλοι πελάτες» δηλαδή το Αεροδρόμιο, οι Στρατιωτικές Μονάδες, το εργοστάσιο της ΔΕΔΙΣΑ κ.α. Κατά καιρούς έχει ειπωθεί ότι το πρόβλημα (που οξύνεται τα καλοκαίρια με συνεχείς διακοπές ρεύματος) μπορεί να λυθεί απλά με την αναβάθμιση των δικτύων της ΔΕΗ, όμως αυτό δεν το βεβαιώνει κανείς. Οι προϊστάμενοι της ΔΕΗ στις 16 του Μάρτη, επεχείρησαν να καθυσηχάσουν τους ανάστατους Ακρωτηριανούς. Ο διευθυντής Νέων Εργων Μεταφοράς της ΔΕΗ Θανάσης Γεωργόπουλος μίλησε για «ένα έργο άκρως φιλικό προς το περιβάλλον. Μιλάμε για έναν υποσταθμό κλειστού τύπου, τελευταίας τεχνολογίας. Οι γραμμές υψηλής τάσης 150 κιλοβόλτ θα είναι υπόγειες.» Όπως μας εξήγησαν, ο Υποσταθμός θα μετατρέπει τα 150 Kv σε 20 Kv για να τα διανέμει στο Ακρωτήρι, ενώ αναφέρθηκε ότι οι σημερινές ανάγκες της περιοχής φτάνουν τα 35 MWΟ τομεάρχης Ηλεκτρολογικών Μελετών Εξοπλισμού Γραμμών Μεταφοράς και Καλωδιακών Γραμμών Μεταφοράς Μανώλης Κορωνιωτάκης επεσήμανε ότι λόγω των διοικητικών αλλαγών που αναμένονται στη ΔΕΗ, ίσως ανάλογη ευκαιρία να μην ξαναπαρουσιαστεί, έτσι το έργο πρέπει να ξεκινήσει φέτος, αλλιώς τα προβλήματα ηλεκτροδότησης θα επιδεινώνονται για πολλά χρόνια: «το έργο γίνεται για το Ακρωτήρι. Ενα ίδιο έργο το παραδώσαμε στο Ηράκλειο. Μιλάμε για ένα κτήριο κλειστό, διαστάσεων 50 επί 70 μέτρων, το οποίο είναι καλαίσθητο, δένει με το περιβάλλον. Από 'κει και πέρα ξεκινάνε υπόγεια καλώδια, τα οποία δεν φαίνονται πουθενά. Η τεχνολογία είναι τέτοια, που τα καλώδια είναι δεδομένο ότι δεν έχουν καν ηλεκτρικό πεδίο. Αλλά είναι τέτοια και η εγκατάσταση αυτών των καλωδίων που το μαγνητικό πεδίο είναι μικρότερο και από το μισό που έχει μέσα στο σπίτι της μια οικογένεια. Αυτό το έργο είναι η πιο σύγχρονη τεχνολογία που υπάρχει, η πιο ακριβή λύση και η πιο ανώδυνη περιβαλλοντικά.», ανέφερε ο κ. Κορωνιωτάκης και πρότεινε σε όσους αμφιβάλλουν γι αυτά, να επισκεφθούν το ανάλογο έργο στο Ηράκλειο και να ζητήσουν μέτρηση των μαγνητικών και ηλεκτρικών πεδίων γύρω από το κτίριο. Ο διευθυντής της Περιοχής Χανίων της ΔΕΗ Μανώλης Κουφάκης σημείωσε ότι ο ίδιος πρότεινε την κατασκευή του υποσταθμού στο Ακρωτήρι το 2002: «Το έργο εντάχθηκε το 2005 στο πρόγραμμα των κατασκευών και από τότε έχει μπει σε αυτήν την περιπέτεια η υπόθεση.», τόνισε ο κ. Κουφάκης. ΤΟ ΓΕΝ ΣΕ ΡΟΛΟ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΗ ; Ιδιαίτερα δύσπιστοι ήταν οι Δημοτικοί και Τοπικοί Σύμβουλοι του Ακρωτηρίου που φάνηκαν ενωμένοι και αντίθετοι με τη χωροθέτηση του Υποσταθμού, θεωρώντας ότι πρόκειται για άλλη μια οχλούσα δραστηριότητα που έρχεται να επιβαρύνει κι άλλο την ήδη επιβαρυμενη περιοχή. Τόσο ο εντεταλμένος Σύμβουλος του Ακρωτηρίου Δημ. Παπαδάκης όσο και ο πρώην Δήμαρχος Μιχ. Κυνηγός συνέδεσαν τη δημιουργία του Υποσταθμού με αυτήν του Ηλιοθερμικού Πάρκου χωρίς αποτέλεσμα, αφού αν και το Ηλιοθερμικό θα εξυπηρετείται από τη ΔΕΗ, όταν προτάθηκε το έργο του Υποσταθμού, το Ηλιοθερμικό Πάρκο δεν υπήρχε ούτε ως ιδέα. Στο ερώτημά τους γιατί η ΔΕΗ δεν τα «βρήκε» με το Ναύσταθμο ώστε να γίνει η εγκατάσταση μέσα στην περιοχή του, οι εκπρόσωποι της Επιχείρησης αποκάλυψαν ότι το ΓΕΝ δεν δέχεται να παραχωρήσει έκταση αλλά μόνο να τη νοικιάσει κι ότι οι όροι ενοικίασης ήταν δυσβάσταχτοι και παράλογοι και το κόστος τεράστιο. Ας σημειωθεί εδώ ότι το ΓΕΝ αρνείται για δεύτερη φορά να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της χανιώτικης κοινωνίας (πρόσφατα αρνήθηκε να περάσει η χάραξη του νέου εθνικού δρόμου Σούδα-Αεροδρόμιο από τα όρια του Ναυστάθμου). Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης που ήταν παρών στη σύσκεψη ζήτησε τα αυτονόητα, δηλαδή την υποβολή μελετών σκοπιμότητας και χωροθέτησης. Το δικό του ρόλο – διαιτητή - έπαιξε ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Καρούντζος που είχε έρθει γι αυτό το λόγο, παραπέμποντας το θέμα σε «τεχνοκρατική επιτροπή» και πετώντας έξω τους αιρετούς του Ακρωτηρίου! Κι ενώ η λύση ήταν απλή – αφού θα μπορούσε να οριστεί πραγματογνώμονας για να μεταβεί στο Ηράκλειο και να μετρήσει την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία της αντίστοιχης εγκατάστασης εκεί – ο Δήμαρχος κ. Σκουλάκης συμφώνησε με τον κ. Καρούντζο, με την πολιτεία δηλαδή, ξεχνώντας ότι ο ίδιος εκπροσωπεί την Τοπική Αυτοδιοίκηση…προς μεγάλη απογοήτευση των παρευρισκομένων Δημοτικών και Τοπικών Συμβούλων του συνδυασμού του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates