22/8/11

Ταχυδρομικά προβλήματα στην περιφέρεια του Δήμου Χανίων


Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν και θα αντιμετωπίσουν ακόμα μεγαλύτερα στο μέλλον οι ταχυδρομικές υπηρεσίες στις περιφερειακές Δημοτικές Ενότητες των Χανίων, όχι μόνο λόγω κρίσης, αλλά και λόγω της κακής πολιτικής της περιφερειακής διοίκησης των ΕΛΤΑ στο Ηράκλειο.

Στις Δημοτικές Ενότητες Ακρωτηρίου και Νέας Κυδωνίας, το πρόβλημα το εστιάζει η Διευθύντρια του Κεντρικού καταστήματος των ΕΛΤΑ Χανίων Τζίνα Καλλιγέρη, στην έλλειψη αρίθμησης των δρόμων. Το πρόβλημα αυτό είναι μειωμένο στη Σούδα, αλλά έχει λυθεί στον πρωην Δήμο Ελευθερίου Βενιζέλου. Οπως μας αναφέρει η ίδια, τα ΕΛΤΑ υποχρεώνονται να μοιράζουν τα γράμματα μόνο στις περιοχές όπου υπάρχει οδαρίθμηση (εφόσον δεν υπάρχουν ταχυδρομικές θυρίδες) αφού η οδαρίθμηση είναι στοιχείο της πλήρους διεύθυνσης του παραλήπτη. Σε κάποιες περιοχές που η διανομή γίνεται πόρτα πόρτα ακόμα και χωρίς να υπάρχει οδαρίθμηση γίνεται, τονίζει η κ. Καλλιγέρη, επειδή ο διανομέας γνωρίζει προσωπικά τους κατοίκους και το κάνει με δική του θέληση. Ομως αν ένας διανομέας απ' αυτούς αντικατασταθεί για διάφορους λόγους θα υπάρχει πρόβλημα, μέχρι να μάθει ο επόμενος τις διευθύνσεις.


Τα ΕΛΤΑ έχουν ζητήσει επανειλλημένα, από τους τελευταίους Δημάρχους Ακρωτηρίου και Νέας Κυδωνίας, να ολοκληρώσουν το έργο της ονοματοθεσίας των δρόμων (όπου δεν έχει γίνει) και το ακόμα ευκολότερο έργο της οδαρίθμησης. “Εμείς κάνουμε τώρα μια χαρτογράφηση της περιοχής του ενιαίου πλέον Δήμου Χανίων για να δούμε ποιές είναι οι ανάγκες κι απο κεί και πέρα, όπου δεν υπάρχει οδαρίθμηση, θα πρέπει να μπει, διότι αν δε φτιαχτεί αυτό εμείς δεν μπορούμε πια να κάνουμε διανομή πόρτα πόρτα, άλλωστε δεν είμαστε και υποχρεωμένοι από το νόμο. Οι Ταχυδρομικές Θυρίδες αυτή τη στιγμή καλύπτουν το πρόβλημα της έλλειψης διευθύνσεων και ο αριθμός των θυρίδων στα Κουνουπιδιανά και στον Αγιο Ονούφριο είναι μεγάλος οπότε έχει λυθεί το πρόβλημα. Στο υπόλοιπο Ακρωτήρι όμως, ακόμα κι αν μπει οδαρίθμηση οι ταχυδρόμοι δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες. Στη Νέα Κυδωνία το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο καθώς εκεί υπάρχουν και λιγότερες θυρίδες” σημειώνει η κ. Καλλιγέρη.
Το αναμενόμενο είναι, ότι θα λιγοστέψουν οι ταχυδρόμοι, ενώ η πλήρης ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, θα φέρει τα πάνω κάτω στο “κοινωνικό προφίλ” των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ενα από τα προβλήματα που παρουσιάζεται ήδη, αφορά στις γραμματοθυρίδες που εκτός από τους Ταχυδρόμους των ΕΛΤΑ, κανείς άλλος δεν μπορεί να χρησιμοποιεί για τη διανομή αλληλογραφίας. Ετσι, εφημερίδες και διαφημιστικά έντυπα που διανέμονται με δικούς τους διανομείς δεν έχουν πια πρόσβαση στους καταναλωτές όπως παλιά με τα γραμματοκιβώτια. Ακόμα και μετά την απελευθέρωση της αγοράς των ταχυδρομικών υπηρεσιών, τα ΕΛΤΑ θα διατηρούν το μονοπώλιο, όσο δεν υπάρχει οδαρίθμηση σε οικισμούς.

Διαφορετικό είναι το πρόβλημα των ταχυδρομικών γραφείων στους πρώην Δήμους. Οχι μόνο γιατί όπου δεν υπήρχαν γραφεία δεν προβλέπεται να γίνουν (όπως το Ακρωτήρι) αλλά και όπου υπάρχουν, υποβαθμίζονται. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ που καταγγέλουν τον Περιφερειακό Διευθυντή Κρήτης στο Ηράκλειο που “παρά τις αντιρρήσεις του σωματείου και των προϊσταμένων, αποφάσισε τη μεταφορά των δύο διανομέων του ταχυδρομείου Σούδας και των δύο του ταχυδρομείου Μουρνιών και την ενσωμάτωσή τους στο κέντρο διαλογής Χανίων" όπως ανέφερε σε καθημερινά ΜΜΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου εργαζομένων Γιώργος Λουγιάκης. Σύμφωνα με όσα έχει πει ο ίδιος:
  • Πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος ότι έχουν καταργηθεί οι άδειες στο Ν. Χανίων στους ταχυδρομικούς. Εννοώ ότι από το 2009 δεν γίνεται η κανονική πρόσληψη προσωπικού για αναπλήρωση αδειών με αποτέλεσμα να μη δίνονται άδειες στο μόνιμο προσωπικό και ειδικά για τους διανομείς. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η αποζημίωση αδειών του 2009. Προτιμούν να πληρώσον την άδεια εις διπλούν παρά να προσλάβουν άτομα.
    - Δημιουργείται θέμα ως προς την εξυπηρέτηση των πολιτών. Αν έλθουν δέματα στα ΕΛΤΑ Σούδας και Μουρνιών, θα πρέπει οι υπάλληλοι εσωτερικής εκμετάλλευσης να βάλουν ένα ειδοποιητήριο, να τα αριθμήσουν και να τα στείλουν στα Χανιά για να τα πάρουν οι διανομείς και την άλλη μέρα να τα πάνε στον προορισμό τους. Χάνουμε δηλαδή δύο ημέρες, ενώ πριν γίνονταν αυθημερόν η διανομή, κατευθείαν από τα καταστήματα της Σούδας και των Μουρνιών.
    Με την υποβάθμιση ενός γραφείου χάνουμε ως προς την επισκεψιμότητα και χάνουμε και ως προς τα έσοδα. Είναι ένα ευρύτερο σχέδιο της Περιφερειακής Διεύθυνσης, δεν είναι κεντρικός στρατηγικός σχεδιασμός απο την διοίκηση των ΕΛΤΑ και έχει να κάνει με την εχθρική αντιμετώπιση που έχει ο Νομός Χανίων από τον περιφερειακό διευθυντή.”
Οσον αφορά στην Περιφερειακή Διευθυνση, η διαπίστωση του κ. Λουγιάκη επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι εδώ και χρόνια γίνονται προσπάθειες τόσο από τους εργαζόμενους όσο και από τη διεύθυνση να δημιουργηθεί ένα μικρό γραφείο με δύο υπαλλήλους στην περιοχή του Ακρωτηρίου που είναι η μεγαλύτερη σε οικιστική ανάπτυξη και η πρώτη σε πληθυσμό μετά τα Χανιά δημοτική ενότητα και σύμφωνα με γνώστες της πρότασης που κατατέθηκε στο Ηράκλειο, οι υπηρεσίες του γραφείου θα μπορούσαν να είναι όχι μονο βιώσιμες αλλά και κερδοφόρες. Προφανώς κανένα επιχείρημα δε στάθηκε αρκετό για να πείσει τους καρεκλοκένταυρους που διοικούν τα ΕΛΤΑ από τα γραφεία του Ηρακλείου. Μήπως τελικά οι τελευταίοι λειτουργούν τοπικιστικά προκαλώντας ζημιά στην ιδιωτική επιχείρηση όπου δουλεύουν;

Περισσότερα | στη σελίδα μας στο facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates