Γενικευμένες αντιδράσεις προκαλεί το επιχειρούμενο ξεπούλημα των λιμανιών Σούδας, Αγίου Νικολάου και Ρεθύμνου από την κυβέρνηση σε επενδυτές, πιθανότατα Τούρκους. Η παραχώρηση των τουριστικών κυρίως υποδομών των λιμανιών μας στους κυριότερους τουριστικούς μας ανταγωνιστές, τους Τούρκους ισοδυναμεί με άνευ όρων παράδοση του τελευταίου μας αναπτυξιακού εργαλείου. Να σημειωθεί ότι αύριο, συζητείται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης η εκποίηση των τριών λιμανιών, ενώ φαίνεται ότι ούτε οι Δήμαρχοι, ούτε οι αιρετοί της Περιφέρειας, ούτε οι Υπηρεσιακοί παράγοντες και φυσικά ούτε ο διορισμένος Περιφερειάρχης γνωρίζουν τί ακριβώς προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο για την παραχώρηση των λιμανιών σε επενδυτές (σε άλλη αναρτηση δημοσιεύουμε τις λεπτομέρειες).
Παράλληλα με τη σύσκεψη αυτή, υπάρχει και παγκρήτια κινητοποίηση φορέων και κομμάτων που αντιτίθενται στο ξεπούλημα, ενώ έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Πλατεία Κουντουριώτη στο Ηράκλειο την ώρα της σύσκεψης που θα ξεκινήσει στις 11.30.
Παράλληλα με τη σύσκεψη αυτή, υπάρχει και παγκρήτια κινητοποίηση φορέων και κομμάτων που αντιτίθενται στο ξεπούλημα, ενώ έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Πλατεία Κουντουριώτη στο Ηράκλειο την ώρα της σύσκεψης που θα ξεκινήσει στις 11.30.
Τουρκική "απόβαση" σε ελληνικά λιμάνια και μαρίνες
Πηγή news247
Έντονο φέρεται να είναι το ενδιαφέρον
τουρκικών ομίλων, για την αγορά λιμανιών και μαρίνων της Ελλάδας, εν
όψει αποκρατικοποιήσεων. Ποιες περιοχές θεωρούν "φιλέτα"
Ενδεικτικός είναι ο τίτλος του σχετικού άρθρου, "οι Τούρκοι επιχειρηματίες ξεκινούν επίθεση στα ελληνικά νησιά".
Η ίδια εφημερίδα αναφέρει, ότι Τούρκοι επιχειρηματίες θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό πώλησης 23 λιμανιών και μαρίνων της Ελλάδας.
το μέλος του ΔΣ της επενδυτικής εταιρείας Global Yatirim, Αντάν Νας, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Θα συμμετάσχουμε σε όλους τους διαγωνισμούς λιμανιών και μαρίνων, εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Διαθέτουμε τα απαραίτητα κεφάλαια".
Ο ίδιος μάλιστα τονίζει, ότι ίσως έχουν μαζί τους ως συνεργάτη και κάποια ελληνική εταιρεία.
"Δεν νομίζω να αντιμετωπίσουμε μεγάλες αντιδράσεις με την παρουσία μας. Άλλωστε, οι Έλληνες αυτήν την περίοδο αντιδρούν περισσότερο στους Ευρωπαίους. Όμως, πιθανόν να έχουμε μαζί μας, έστω και συμβολικά, έναν Έλληνα συνεργάτη", αναφέρει ο Νας.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, που εξειδικεύεται στον τομέα της κατασκευής και λειτουργίας λιμανιών, διαθέτει ίδια κεφάλαια 350 εκατομμυρίων ευρώ και όπως υποστηρίζει, δεν χρειάζεται κεφαλαιακή ένεση από καμία τράπεζα για να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
Υπενθυμίζεται, πως ακόμη ένας τουρκικός όμιλος, ο Dogus Holding A.S. ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι σχεδιάζει την αγορά τεσσάρων μαρίνων στην Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Χουσνού Ακχάν, είχε μάλιστα σημειώσει πως ετοιμάζονται οι σχετικές συμβάσεις.
Στόχοι του Dogus Holding A.S. φέρεται να είναι οι μαρίνες της Κέρκυρας , της Λευκάδας, καθώς επίσης κάνει αναφορά και για μαρίνες στην Αθήνα και την Πελοπόννησο, χωρίς να τις κατονομάζει.
Η συνολική επένδυση ανέρεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος όμιλος μέσω θυγατρικής εταιρείας του διαθέτει ήδη τέσσερις μαρίνες στα παράλια του Αιγαίου και θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους της Τουρκίας, με δύο τηλεοπτικά κανάλια, τη μεγαλύτερη τράπεζα της Τουρκίας και ηγετική θέση στον τουρισμό, τον κατασκευαστικό τομέα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο "ενεργητικό" του.
Ζήτημα χρόνου είναι πλέον η
παραχώρηση των σημαντικότερων λιμενικών υποδομών του νησιού σε ιδιώτες. Η
κυβέρνηση ¨φουλάρει¨ τις μηχανές για την ιδιωτικοποίηση των Λιμένων και
στέλνει κλιμάκιο στην Κρήτη για να προετοιμάσει το πακέτο των
ιδιωτικοποιήσεων .Η κυβερνητική τρόικα εμφανίζεται αποφασισμένη να κάνει
το επόμενο βήμα και να παραχωρήσει σε ιδιώτες συνολικά 35 Λιμάνια της
χώρας ανάμεσα τους και τέσσερα της Κρήτης(Ηράκλειου, Αγ.Νικολάου,
Ρεθύμνου και Σούδας).
Γι'αυτό το λόγο σύμφωνα με πληροφορίες της "Νέα Κρήτη" κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κωνσταντίνο Μουτζούρη θα βρίσκεται την επόμενη Δευτέρα στο Ηράκλειο.
ΜΑΞΙΜΟΥ: "ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ"
Το ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου και πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ.Μουτζούρης, ο οποίος στο παρελθόν είχε ασχοληθεί μελετητικά με τις λιμενικές υποδομές του Ηρακλείου, έχει σαφείς εντολές τόσο από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όσο και από το Μέγαρο Μαξίμου, να καταστήσει σαφές προς τους τοπικούς παράγοντες της Κρήτης ότι η εμπλοκή των ιδιωτών στην αξιοποίηση, εκμετάλλευση και ανάπτυξη των λιμένων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η κάθοδος των στελεχών του Υπουργείου Ναυτιλίας θα πραγματοποιηθεί εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων, τόσο από τον Άγιο Νικόλαο όπου την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μια θυελλώδης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει ο κυβερνητικός βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης, όσο και από το Ρέθυμνο όπου η δημοτική αρχή διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις ακριβείς προθέσεις της Κυβέρνησης. Ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι κινήσεις των τοπικών φορέων από Ηράκλειο και Σούδα.
ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί και θα διαπιστώσει και το κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, είναι το γεγονός ότι η κόντρα στον Αγιο Νικόλαο ανατροφοδοτείται σχεδόν καθημερινά με ανταλλαγή αιχμών και δηλώσεων. Σειρά ειχε το τμήμα Σητείας του ΣΥΡΙΖΑ που εξαπέλυσε επίθεση στον γαλάζιο βουλευτή του Νομού κατηγορώντας τον για σκόπιμη παραπληροφόρηση ή άγνοια, με αφορμή τις συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας και του λιμένα του Αγ.Νικολάου. Αφού τονίζεται ότι επιχειρήθηκε ο εξωραϊσμός της ιδιωτικοποίησης υποστηρίζουν ότι ισχυρισμοί του Βουλευτή Γ.Πλακιωτάκη για τα έσοδα και τα κέρδη για την τοπική κοινωνία, είναι σε πλήρη αντίθεση με το νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα γίνει η παραχώρηση.
Συγκεκριμένα αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση <<Πρώτα μας είπε ότι είναι εύλογο να πάρει μια ανταπόδοση ο δήμος Αγίου Νικολάου για τη μαρίνα. «Τα έσοδα από το μίσθωμα να μπουν στο ταμείο του Αγ. Νικολάου». Όμως ο δήμος ούτε τέτοιο δικαίωμα έχει (μισθώνει τη μαρίνα), ούτε προβλέπεται από το ΤΑΙΠΕΔ.
Άρθρο 1, παρ. 2: Το προϊόν αξιοποίησης χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 17 του επόμενου άρθρου.
Άρθρο 2, παρ. 4: Στο Ταμείο μεταβιβάζονται και περιέρχονται, χωρίς αντάλλαγμα: Περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης, κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα, άυλα δικαιώματα και δικαιώματα λειτουργίας,συντήρησης και εκμετάλλευσης υποδομών, που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015 του άρθρου 6Α του ν. 2362/1995.
Σε συνέχεια μας είπε ότι πρόκειται για παραχώρηση και όχι για πώληση και ότι μετά 30 χρόνια θα το ξαναπάρουμε πίσω. «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει…». Το ΤΑΙΠΕΔ όμως λέει άλλα:
Άρθρο 2, παρ. 7: Το πράγμα ή το δικαίωμα που μεταβιβάστηκε ή παραχωρήθηκε στο Ταμείο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, δεν μπορεί να αναμεταβιβαστεί στον προηγούμενο κύριο ή δικαιούχο, καθ' οιονδήποτε τρόπο>>
Και η ανακοίνωση καταλήγει <<Και αν εύλογα αναρωτιέστε «μα είναι δυνατόν να κάνουν μια τέτοια αθλιότητα στον τόπο;» η απάντηση είναι απλή Αν τους αφήσουμε, ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!>>
ΠΟΙΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ¨ΣΦΥΡΙ¨
Μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για να ιδιωτικοποιηθούν κάποιες από τις δραστηριότητές τους, στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν έπειτα με πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων άλλα είκοσι τρία (23) λιμάνια και μαρίνες. Η απόφαση προβλέπει τη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ του δικαιώματος παραχώρησης σε τρίτους - μέσω συμβάσεων παραχώρησης - κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων της χώρας.
Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι περίπου τριακονταετούς διάρκειας και όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πώλησης πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών που εμπλέκεται στη διαδικασία, η νέα φουρνιά ιδιωτικοποιήσεων αφορά λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι. Διευκρινίζεται ότι «μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης».
Επισημαίνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μεταφερθεί προς αξιοποίηση τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει ως οικονομικούς συμβούλους τη Morgan Stanley και την Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση.
Η ίδια εφημερίδα αναφέρει, ότι Τούρκοι επιχειρηματίες θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό πώλησης 23 λιμανιών και μαρίνων της Ελλάδας.
το μέλος του ΔΣ της επενδυτικής εταιρείας Global Yatirim, Αντάν Νας, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Θα συμμετάσχουμε σε όλους τους διαγωνισμούς λιμανιών και μαρίνων, εκτός της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Διαθέτουμε τα απαραίτητα κεφάλαια".
Ο ίδιος μάλιστα τονίζει, ότι ίσως έχουν μαζί τους ως συνεργάτη και κάποια ελληνική εταιρεία.
"Δεν νομίζω να αντιμετωπίσουμε μεγάλες αντιδράσεις με την παρουσία μας. Άλλωστε, οι Έλληνες αυτήν την περίοδο αντιδρούν περισσότερο στους Ευρωπαίους. Όμως, πιθανόν να έχουμε μαζί μας, έστω και συμβολικά, έναν Έλληνα συνεργάτη", αναφέρει ο Νας.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, που εξειδικεύεται στον τομέα της κατασκευής και λειτουργίας λιμανιών, διαθέτει ίδια κεφάλαια 350 εκατομμυρίων ευρώ και όπως υποστηρίζει, δεν χρειάζεται κεφαλαιακή ένεση από καμία τράπεζα για να πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
Υπενθυμίζεται, πως ακόμη ένας τουρκικός όμιλος, ο Dogus Holding A.S. ανακοίνωσε πρόσφατα, ότι σχεδιάζει την αγορά τεσσάρων μαρίνων στην Ελλάδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Χουσνού Ακχάν, είχε μάλιστα σημειώσει πως ετοιμάζονται οι σχετικές συμβάσεις.
Στόχοι του Dogus Holding A.S. φέρεται να είναι οι μαρίνες της Κέρκυρας , της Λευκάδας, καθώς επίσης κάνει αναφορά και για μαρίνες στην Αθήνα και την Πελοπόννησο, χωρίς να τις κατονομάζει.
Η συνολική επένδυση ανέρεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ σημειώνεται πως ο συγκεκριμένος όμιλος μέσω θυγατρικής εταιρείας του διαθέτει ήδη τέσσερις μαρίνες στα παράλια του Αιγαίου και θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους της Τουρκίας, με δύο τηλεοπτικά κανάλια, τη μεγαλύτερη τράπεζα της Τουρκίας και ηγετική θέση στον τουρισμό, τον κατασκευαστικό τομέα και την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο "ενεργητικό" του.
Έρχονται στην Κρήτη με το πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων
Πηγή: Νέα Κρήτη
Γι'αυτό το λόγο σύμφωνα με πληροφορίες της "Νέα Κρήτη" κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κωνσταντίνο Μουτζούρη θα βρίσκεται την επόμενη Δευτέρα στο Ηράκλειο.
ΜΑΞΙΜΟΥ: "ΘΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΟΠΟΙΟ ΚΟΣΤΟΣ"
Το ανώτατο στέλεχος του Υπουργείου και πρώην πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ.Μουτζούρης, ο οποίος στο παρελθόν είχε ασχοληθεί μελετητικά με τις λιμενικές υποδομές του Ηρακλείου, έχει σαφείς εντολές τόσο από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου όσο και από το Μέγαρο Μαξίμου, να καταστήσει σαφές προς τους τοπικούς παράγοντες της Κρήτης ότι η εμπλοκή των ιδιωτών στην αξιοποίηση, εκμετάλλευση και ανάπτυξη των λιμένων θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Η κάθοδος των στελεχών του Υπουργείου Ναυτιλίας θα πραγματοποιηθεί εν μέσω σφοδρών αντιδράσεων, τόσο από τον Άγιο Νικόλαο όπου την περασμένη Παρασκευή πραγματοποιήθηκε μια θυελλώδης συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να αποχωρήσει ο κυβερνητικός βουλευτής Γιάννης Πλακιωτάκης, όσο και από το Ρέθυμνο όπου η δημοτική αρχή διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις ακριβείς προθέσεις της Κυβέρνησης. Ενώ αναμένονται με ενδιαφέρον οι κινήσεις των τοπικών φορέων από Ηράκλειο και Σούδα.
ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί και θα διαπιστώσει και το κλιμάκιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, είναι το γεγονός ότι η κόντρα στον Αγιο Νικόλαο ανατροφοδοτείται σχεδόν καθημερινά με ανταλλαγή αιχμών και δηλώσεων. Σειρά ειχε το τμήμα Σητείας του ΣΥΡΙΖΑ που εξαπέλυσε επίθεση στον γαλάζιο βουλευτή του Νομού κατηγορώντας τον για σκόπιμη παραπληροφόρηση ή άγνοια, με αφορμή τις συνέπειες από την ιδιωτικοποίηση της μαρίνας και του λιμένα του Αγ.Νικολάου. Αφού τονίζεται ότι επιχειρήθηκε ο εξωραϊσμός της ιδιωτικοποίησης υποστηρίζουν ότι ισχυρισμοί του Βουλευτή Γ.Πλακιωτάκη για τα έσοδα και τα κέρδη για την τοπική κοινωνία, είναι σε πλήρη αντίθεση με το νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα γίνει η παραχώρηση.
Συγκεκριμένα αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση <<Πρώτα μας είπε ότι είναι εύλογο να πάρει μια ανταπόδοση ο δήμος Αγίου Νικολάου για τη μαρίνα. «Τα έσοδα από το μίσθωμα να μπουν στο ταμείο του Αγ. Νικολάου». Όμως ο δήμος ούτε τέτοιο δικαίωμα έχει (μισθώνει τη μαρίνα), ούτε προβλέπεται από το ΤΑΙΠΕΔ.
Άρθρο 1, παρ. 2: Το προϊόν αξιοποίησης χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας, σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παράγραφο 17 του επόμενου άρθρου.
Άρθρο 2, παρ. 4: Στο Ταμείο μεταβιβάζονται και περιέρχονται, χωρίς αντάλλαγμα: Περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, δικαιώματα διαχείρισης και εκμετάλλευσης, κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα, άυλα δικαιώματα και δικαιώματα λειτουργίας,συντήρησης και εκμετάλλευσης υποδομών, που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Αποκρατικοποιήσεων του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012 - 2015 του άρθρου 6Α του ν. 2362/1995.
Σε συνέχεια μας είπε ότι πρόκειται για παραχώρηση και όχι για πώληση και ότι μετά 30 χρόνια θα το ξαναπάρουμε πίσω. «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει…». Το ΤΑΙΠΕΔ όμως λέει άλλα:
Άρθρο 2, παρ. 7: Το πράγμα ή το δικαίωμα που μεταβιβάστηκε ή παραχωρήθηκε στο Ταμείο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, δεν μπορεί να αναμεταβιβαστεί στον προηγούμενο κύριο ή δικαιούχο, καθ' οιονδήποτε τρόπο>>
Και η ανακοίνωση καταλήγει <<Και αν εύλογα αναρωτιέστε «μα είναι δυνατόν να κάνουν μια τέτοια αθλιότητα στον τόπο;» η απάντηση είναι απλή Αν τους αφήσουμε, ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!>>
ΠΟΙΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ¨ΣΦΥΡΙ¨
Μετά τα δώδεκα μεγάλα λιμάνια της χώρας που έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για να ιδιωτικοποιηθούν κάποιες από τις δραστηριότητές τους, στο ΤΑΙΠΕΔ πέρασαν έπειτα με πρόσφατη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων άλλα είκοσι τρία (23) λιμάνια και μαρίνες. Η απόφαση προβλέπει τη μεταφορά στο ΤΑΙΠΕΔ του δικαιώματος παραχώρησης σε τρίτους - μέσω συμβάσεων παραχώρησης - κάθε δικαιώματος χρήσης, διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 23 λιμένων και τουριστικών λιμένων της χώρας.
Οι συμβάσεις παραχώρησης θα είναι περίπου τριακονταετούς διάρκειας και όπως διευκρινίζεται από αρμόδιες κυβερνητικές πηγές σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πώλησης πάγιων περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών που εμπλέκεται στη διαδικασία, η νέα φουρνιά ιδιωτικοποιήσεων αφορά λιμένες και τουριστικούς λιμένες σε Ζάκυνθο, Κατάκολο, Τούρλο Μυκόνου, Χίο, Πύλο Μεσσηνίας, Νέα Επίδαυρο, Γλυφάδα, Πόρο, Σκιάθο, Σκύρο, Αγ. Νικόλαο Κρήτης, Ιτέα Φωκίδας, Καλαμαριά (Αρετσού), Κω, Αλιμο, Ύδρα, Ρέθυμνο, Ρόδο (Ακαντιά και Μανδράκι), Σούδα και Αργοστόλι. Διευκρινίζεται ότι «μέχρι την ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεων από τον ιδιώτη παραχωρησιούχο έχει προβλεφθεί τα δικαιώματα χρήσης, διοίκησης, συνήθους διαχείρισης και εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων λιμένων να συνεχίσουν να ασκούνται από τους φορείς που τα ασκούν μέχρι την έναρξη ισχύος της συμβάσεως παραχώρησης».
Επισημαίνεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν μεταφερθεί προς αξιοποίηση τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, ήτοι τα λιμάνια του Πειραιά (ΟΛΠ), της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει ως οικονομικούς συμβούλους τη Morgan Stanley και την Τράπεζα Πειραιώς προκειμένου να βοηθήσουν στην αποκρατικοποίηση.
Αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση της Μαρίνας του Αγίου Νικολάου
Πηγή: flashnews.gr
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Αγίου Νικολάου, μετά από την
εξαγγελία του Υπουργείου Οικονομικών να ιδιωτικοποιήσει Μαρίνες και
Λιμάνια της χώρας, συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση σήμερα την 21/8/2012και
αποφάσισε ομόφωνα τα παρακάτω :
1. Καταδικάζουμε έντονα την απόφαση να παραχωρηθεί ο Τουριστικός Λιμένας Αγίου Νικολάου (ΜΑΡΙΝΑ) σε ιδιώτες χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση και επαφή με τη Δημοτική Αρχή.
2. Δεν ελήφθη υπόψη από το Υπουργείο Οικονομικών η βιωσιμότητα και η αναγκαιότητα ύπαρξης της Επιχείρησης καθώς η ΜΑΡΙΝΑ αφενός μεν αποτελεί την καρδιά της Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού Αγίου Νικολάου αφετέρου δε στηρίζει όλο το τουριστικό κλάδο και τις επιχειρήσεις επανεπενδύοντας ουσιαστικά τα όποια κέρδη προκύπτουν, με κανόνες δημοσίου συμφέροντος, προς όφελος του τουρισμού και της Τοπικής Κοινωνίας. Άλλωστε δεν πρέπει να διαφεύγει κανενός το γεγονός ότι τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης είναι θετικά.
3. Η ΜΑΡΙΝΑ δεν μπορεί να παραχωρηθεί σε οποιονδήποτε τρίτο, δεδομένου ότι αποτελεί βασικό Δημόσιο Χώρο της πόλης του Αγίου Νικολάου και η αποκοπή αυτού του χώρου θα δημιουργήσει ανισορροπίες και μεγάλα προβλήματα καθώς λειτουργεί με κανόνες δημοσίου συμφέροντος, έχει χωροθετηθεί μέσα στον πολεοδομικό ιστό της πόλης και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του οικονομικού και κοινωνικού ιστού της.
4. Ανάλογες παρατηρήσεις ισχύουν και για ενδεχόμενη σκέψη παραχώρησης του Λιμένος Αγίου Νικολάου, ο οποίος επίσης αποτελεί τμήμα του οικονομικού και κοινωνικού ιστού της πόλης.
5. Απαιτούμε ως εκ τούτου την ακύρωση και την ανάκληση οποιασδήποτε απόφασης για την παραχώρηση τόσο της ΜΑΡΙΝΑΣ όσο και του Λιμανιού Αγίου Νικολάου και θα υπερασπίσουμε με κάθε τρόπο τη Μαρίνα μας και το Λιμάνι μας.
6. Θα συμμετέχουμε ενεργά σε οποιοδήποτε αγώνα αποφασιστεί από την κοινωνία της πόλης μας εκφράζοντας την αντίθεσή μας στη λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων που απλώνεται πάνω από τους Δήμους όλης της χώρας.
7. Προτείνουμε την διεξαγωγή δεσμευτικού δημοψηφίσματος μέσω του οποίου θα αποτυπωθεί το κοινό αίσθημα.
1. Καταδικάζουμε έντονα την απόφαση να παραχωρηθεί ο Τουριστικός Λιμένας Αγίου Νικολάου (ΜΑΡΙΝΑ) σε ιδιώτες χωρίς να έχει προηγηθεί καμία συζήτηση και επαφή με τη Δημοτική Αρχή.
2. Δεν ελήφθη υπόψη από το Υπουργείο Οικονομικών η βιωσιμότητα και η αναγκαιότητα ύπαρξης της Επιχείρησης καθώς η ΜΑΡΙΝΑ αφενός μεν αποτελεί την καρδιά της Δημοτικής Επιχείρησης Τουρισμού Αγίου Νικολάου αφετέρου δε στηρίζει όλο το τουριστικό κλάδο και τις επιχειρήσεις επανεπενδύοντας ουσιαστικά τα όποια κέρδη προκύπτουν, με κανόνες δημοσίου συμφέροντος, προς όφελος του τουρισμού και της Τοπικής Κοινωνίας. Άλλωστε δεν πρέπει να διαφεύγει κανενός το γεγονός ότι τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης είναι θετικά.
3. Η ΜΑΡΙΝΑ δεν μπορεί να παραχωρηθεί σε οποιονδήποτε τρίτο, δεδομένου ότι αποτελεί βασικό Δημόσιο Χώρο της πόλης του Αγίου Νικολάου και η αποκοπή αυτού του χώρου θα δημιουργήσει ανισορροπίες και μεγάλα προβλήματα καθώς λειτουργεί με κανόνες δημοσίου συμφέροντος, έχει χωροθετηθεί μέσα στον πολεοδομικό ιστό της πόλης και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του οικονομικού και κοινωνικού ιστού της.
4. Ανάλογες παρατηρήσεις ισχύουν και για ενδεχόμενη σκέψη παραχώρησης του Λιμένος Αγίου Νικολάου, ο οποίος επίσης αποτελεί τμήμα του οικονομικού και κοινωνικού ιστού της πόλης.
5. Απαιτούμε ως εκ τούτου την ακύρωση και την ανάκληση οποιασδήποτε απόφασης για την παραχώρηση τόσο της ΜΑΡΙΝΑΣ όσο και του Λιμανιού Αγίου Νικολάου και θα υπερασπίσουμε με κάθε τρόπο τη Μαρίνα μας και το Λιμάνι μας.
6. Θα συμμετέχουμε ενεργά σε οποιοδήποτε αγώνα αποφασιστεί από την κοινωνία της πόλης μας εκφράζοντας την αντίθεσή μας στη λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων που απλώνεται πάνω από τους Δήμους όλης της χώρας.
7. Προτείνουμε την διεξαγωγή δεσμευτικού δημοψηφίσματος μέσω του οποίου θα αποτυπωθεί το κοινό αίσθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου