13/7/11

Μεγάλος κίνδυνος τοξικής ρύπανσης σε Σούδα και Ακρωτήρι


Μεγάλος είναι ο κίνδυνος εκτεταμένης μόλυνσης της θαλάσσιας περιοχής στη Σούδα όπου απερρίφθησαν οι δεξαμενές καυσίμου του F16 που υπέστη βλάβη στον κινητήρα του κατά την απογείωση από την 115ΠΜ το πρωί της 8ης Ιουνίου. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των καθημερινών εφημερίδων, “το μονοκινητήριο τύπου Block 52 plus της 115 Πτέρυγας Μάχης, απογειώθηκε στις 9 και 18 το πρωί για εκπαιδευτική πτήση. Στη φάση της απογείωσης, λίγο πριν το μαχητικό «ξεκολλήσει» από το έδαφος, ο πιλότος του αεροσκάφους αντιλήφθηκε την εκδήλωση φωτιάς στον κινητήρα του F-16. Ακολούθησε μικρή έκρηξη στον κινητήρα, ενώ τουλάχιστον τέσσερα κομμάτια (blades) από το ακροφύσιο αποκολλήθηκαν! Κι όλα αυτά λίγα μόλις δευτερόλεπτα μετά την απογείωση του αεροσκάφους! Ο χειριστής του F-16 διατήρησε την ψυχραιμία του και ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Πέταξε πάνω από μη κατοικημένες περιοχές και όταν βρέθηκε πάνω από τη θάλασσα απέρριψε τις αποσπώμενες σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων στο νερό. Δύο λεπτά μετά το F-16 προσγειώθηκε φλεγόμενο στο αεροδρόμιο της 155 Πτέρυγας Μάχης. Πρόκειται για  το δεύτερο, καθόλου ανεξήγητο ατύχημα,  σε μαχητικό αεροσκάφος τύπου F-16 μέσα σε διάστημα 20 ημερών.”
Οι δεξαμενές τις οποίες απέρριψε το αεροσκάφος περιέχουν Υδραζίνη, ένα άκρως τοξικό καύσιμο, σύμφωνα με στοιχεία που διαθέτουμε από έγγραφα διεθνών οργανισμών και του ΝΑΤΟ.
Προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με την υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της 115 ΠΜ για να μάθουμε πού έπεσαν οι δεξαμενές, αν περισυνελλέγησαν και σε τί κατάσταση (δηλαδή, αν το καύσιμο είχε διαρρεύσει).
Ομως, η εκπρόσωπος της μονάδας μας απάντησε ότι “δεν δίνουμε απαντήσεις σε πολίτες”.....
Οπως και νά χει, το περιστατικό αυτό, έρχεται να προστεθεί σε δεκάδες άλλα περιστατικά ατυχημάτων με τα συγκεκριμένα αεροσκάφη σε όλη την Ελλάδα δημιουργώντας σοβαρά ερωτηματικά, τόσο για την αξιοπιστία τους, όσο και για τους κινδύνους που διατρέχουν κατοικημένες περιοχές από την απόρριψη των δεξαμενών Υδραζίνης. Αν ο πιλότος, της 115ΠΜ δεν προλάβαινε να φτάσει στη θάλασσα και οι δεξαμενές έπεφταν στη γη του Ακρωτηρίου τί θα συνέβαινε;
Τις απαντήσεις τις δίνουμε παρακάτω:


Aπό το 2003 που ήρθαν στα Χανιά γράφαμε ότι τα F16 Block 52 αεροσκάφη παρουσιάζουν συνεχώς προβλήματα στον κινητήρα με αποτέλεσμα αλεπάλληλες επισκέψεις αμερικανών τεχνικών στην 115 ΠΜ οι οποίοι “έψαχναν” το πρόβλημα. Βεβαίως η παραγγελία είχε γίνει και τα δισεκατομμύρια τα οποία τώρα κατηγορούμαστε ότι “μαζί τα φάγαμε” τα έδωσε η κυβέρνηση Σημίτη για την αγορά τους. Τα συνεχή ατυχήματα με το συγκεκριμένο αεροσκάφος αποδεικνύουν αυτό που λέμε.
Από το 2003, οι κάτοικοι που βρίσκονται στην “ακτίνα” απογείωσης – προσγείωσης των F16 υποφέρουν από την ηχορύπανση που κατά περιόδους υπάρχει όπως τώρα, ακόμα και τις πρώτες πρωινές ώρες, δηλαδή από τις 11 το βράδι μέχρι τις 4 το πρωί. Στο Μουζουρά, τις Στέρνες, τα Καθιανά και τον Καλαθά, αν δε το ζεις δεν μπορείς να φανταστείς για τί θόρυβο μιλάμε, λένε.
Ομως, ο πραγματικός τρόμος που έρχεται από τον ουρανό δεν είναι ο τρόμος του εκκωφαντικού θορύβου, αλλά του απίστευτου κινδύνου μεγάλη περιβαλλοντικής καταστροφής που μπορεί να προκληθεί από ένα πιθανό ατύχημα σε F16 πάνω από τη στεριά.
Στοιχεία που δεν έχουν ξαναδημοσιευτεί στον ελληνικό τύπο και προέρχονται από έντυπα οδηγιών χρήσης του IPCS, του ΝΑΤΟ και του Παν/μίου του DAYTON αναφέρουν ότι το καύσιμο Υδραζίνης που περιέχουν οι εξωτερικές αποσπώμενες δεξαμενές των F16, είναι εξαιρετικά τοξικό.
Δύο από τα έγγραφα που αναφέρονται στην Υδραζίνη
Η Υδραζίνη τροφοδοτεί τη μονάδα έκτακτης ενέργειας του αεροσκάφους (EPU). Το EPU ενεργοποιείται και “καίει” την Υδραζίνη όταν το αεροσκάφος παρουσιάσει πρόβλημα στα ηλεκτρικά ή υδραυλικά συστήματα του κινητήρα. Οι δύο δεξαμενές απορρίπτονται στο έδαφος σε περίπτωση πτώσης του αεροσκάφους. Στη σχετική πηγή αναφέρεται ότι η Υδραζίνη εκθέτει σε κίνδυνο περιβαλλοντικού ατυχήματος κατά τη χρήση, την αποθήκευση ή την απορριψή της. Οι οδηγίες που συνοδεύουν τη χρήση της από το ΝΑΤΟ αναφέρουν ότι “δεν πρέπει να εκτίθεται σε σημαντικό κίνδυνο το μη στρατιωτικό προσωπικό ή το περιβάλλον”. Οδηγίες εκτάκτου ανάγκης σε συγκεκριμένο πολιτικό-στρατιωτικό αεροδρόμιο (όπως το δικό μας) αναφέρουν ότι το καυσαέριο της Υδραζίνης μπορεί να επηρρεάσει τους πολίτες που ταξιδεύουν, έτσι σε περίπτωση χρήσης της Υδραζίνης πρέπει να εκκενωθεί ο χώρος σε απόσταση 150 μέτρων προς τη μεριά που φυσάει και να κατευθυνθούν οι ταξιδιώτες μακριά από την επικίνδυνη περιοχή. Το σημαντικότερο: το ίδιο κείμενο αναφερεται στη συχνότητα ατυχημάτων που προκαλούν τη λειτουργία των EPU κατά μία φορά κάθε 2 μήνες σε ένα σμήνος 20-25 αεροσκαφών.
Σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές για την Υδραζίνη:
Χημικοί κίνδυνοι: κατά την αποσύνθεση του καυσίμου παράγονται αέρια αμμωνίας, οξίδια υδρογόνου και νίτρου, προκαλώντας φωτιά και έκρηξη.
Περιβαλλοντικός κίνδυνος: Το καύσιμο είναι εξαιρετικά τοξικό για τους υδρόβιους οργανισμούς.
Τρόπος έκθεσης: Η Υδραζίνη προσβάλλει το ανθρώπινο σώμα μέσω της αναπνοής και της απορρόφησης από το δέρμα. Ενα βλαβερό ποσοστό μολυσμένου αέρα μπορεί να προκληθεί πολύ γρήγορα από την εξάτμιση της Υδραζίνης σε θερμοκρασία 20 βαθμών κελσίου.
Σε βραχυπρόθεσμη έκθεση το καύσιμο είναι διαβρωτικό για τα μάτια και το δέρμα, η εισπνοή του μπορεί να προκαλέσει πνευμονικό οίδημα, να επιδράσει στο συκώτι και τα νεφρά και να καταλήξει σε θάνατο. Η εμφάνιση των συμπτωμάτων μπορεί να καθυστερήσει. Μακροπρόθεσμη έκθεση στην Υδραζίνη είναι καρκινογόνα.
Μεταξύ των ατυχημάτων που έχουν συμβεί με F16 θα αναφέρουμε μόνο αυτό που έγινε το 2003 στην Αγχίαλο κοντά στο Βόλο. Η χερσαία καλλιεργούμενη έκταση που μολύνθηκε από την υδραζίνη του αεροσκάφους που κατέπεσε ελέγχθηκε από κλιμάκιο ειδικών οι οποίοι έδωσαν προφορική οδηγία στον ιδιοκτήτη γεωργό να μην καλλιεργήσει τίποτα στην έκταση αυτή για την επόμενη 7ετία.
Περισσότερα | στη σελίδα μας στο facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

View My Stats

Twitter Updates